Rob aka Rob GT, fiets + Yamaha/Honda/MZ + Saxo VTS

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Sander wrote:Warme lucht heeft een groter volume dus minder zuurstof per volume. Zuurstof is wel lekker voor de verbranding. Vandaar dat je graag koude lucht aan wil zuigen. Heeft niets met uitzetten te maken puur met het proberen zoveel mogelijk zuurstof in je verbrandingskamer te krijgen. Tis tenslotte nog altijd geen pneumatische motor he ;)


Je hebt helemaal gelijk! Het gaat uiteraard om de hoeveelheid zuurstof en niet om de druk. Was ik ff straal vergeten gisteravond na die paar biertjes.... Sander ook werktuigbouwkunde toch? :lol:

Vandaar dat me auto met dit weer harder loopt :twisted:
Freude am Fahren.

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Zoals mvdm het heeft is natuurlijk wel het mooiste... maar denk ik ook een stuk kostbaarder dan zoals ik het nu heb.

Ik blijf trouwens Rob GT, ter ere van mijn 1e auto. (denk nog dagelijks aan hem :( )

Trouwens... gemengde gevoelens bij mij. Heb zojuist een verbruik gescoord van 1 op 12.8 en dat is netjes voor een GTI. Alleen jammer dat ie nu bij de garage staat omdat ie niet wilde starten :cry: Waarschijnlijk de startmotor of de startonderbreker :x

Edit: startmotor zat vast. Is weer ff losgeslagen. (reparatiekosten euro 0,-) Dus dat valt weer mee :D
Wel alvast gaan sparen voordat ie het echt begeeft.
Image

mvdm
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 66
Joined: MonJun07, 2004 2:24:59 PM
Location: Buiten Nederland
Contact:

Post by mvdm »

Rob GT wrote:Zoals mvdm het heeft is natuurlijk wel het mooiste... maar denk ik ook een stuk kostbaarder dan zoals ik het nu heb.


Nee joh, Rob das echt niet duur hoor. Je hebt een K&N 57i filter net als ik. Het enige verschil is dat ik de plastic rotzooi van de luchtinlaat afgepletterd heb wat je normaal gesproken bij die 57i kit vervangt door het rubber inlaatstuk dat tussen het filter en de inlaat zit. Daar zit bij mij nu een conisch maatgemaat metalen inlaatstuk compleet met aansluitingen voor de carterontluchting en de inlaatsonde. Das eigen fabrikaat en heeft dus niks (behalve tijd en werk) gekost. Staat gelikt en gaat veel langer mee. Het geluid van het geheel is waanzinnig, binnen hoor je hem zuigen als ie boven de 3000 tpm komt. Trap hem open en er komt toch een zalig ronk uit dat vooronder :)

De kosten van de luchthappers tel ik hier even niet mee, ook niet het overspuiten van de motorkap, das logisch. Maar dat kan je ook anders oplossen door bijv. een buis vanuit de voorbumper naar het filter te trekken (zie g*lf inlaat systemen) en kost dan veel minder.
AX GTi: 220km/h eat my dust!

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

mvdm wrote:
Rob GT wrote:Zoals mvdm het heeft is natuurlijk wel het mooiste... maar denk ik ook een stuk kostbaarder dan zoals ik het nu heb.


Nee joh, Rob das echt niet duur hoor. Je hebt een K&N 57i filter net als ik. Het enige verschil is dat ik de plastic rotzooi van de luchtinlaat afgepletterd heb wat je normaal gesproken bij die 57i kit vervangt door het rubber inlaatstuk dat tussen het filter en de inlaat zit. Daar zit bij mij nu een conisch maatgemaat metalen inlaatstuk compleet met aansluitingen voor de carterontluchting en de inlaatsonde. Das eigen fabrikaat en heeft dus niks (behalve tijd en werk) gekost. Staat gelikt en gaat veel langer mee. Het geluid van het geheel is waanzinnig, binnen hoor je hem zuigen als ie boven de 3000 tpm komt. Trap hem open en er komt toch een zalig ronk uit dat vooronder :)

De kosten van de luchthappers tel ik hier even niet mee, ook niet het overspuiten van de motorkap, das logisch. Maar dat kan je ook anders oplossen door bijv. een buis vanuit de voorbumper naar het filter te trekken (zie g*lf inlaat systemen) en kost dan veel minder.


Hmmm... maar zelf dingen maken daar ben ik niet handig in. Dus ik denk dat ik het hierbij maar laat. Je hoort hem wel dus ach... jouw oplossing is wel het mooiste ja.

Vandaag werd mij gevraagd of het echt wel een GTI was, die jongen wist niet dat dat bestond, een AX GTI :lol: en of dat nog een beetje snel was :wink:
Enne op de sloop riep iemand naar me dat ik een mooie auto had, sportief! Dus ik ben helemaal trots! Met die morettes valt mijn auto ook wel op moet ik eerlijk zeggen.

(alleen jammer dat er steeds meer krasjes op verschijnen... en dat terwijl ik nog zo goed kijk naast wie ik mijn auto parkeer :cry: maar goed, hij moet ook nodig weer gewassen/ gepoets worden)

Oja, de veerpootbrug zit er inmiddels op:
http://img.photobucket.com/albums/v225/RobGT//AX%20GTI%201/AX3030.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v225/RobGT//AX%20GTI%201/AX3039.jpg

Ik denk er nog over na om mijn spiegels in kleur te spuiten. En mocht ik dan nog wat verf over hebben het e.e.a. onder de kap mee te nemen. En binnenkort een katvervanger!
Image

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Netjes hoor...
ik wil weleens foto's zien van die morettes!

gtrz rob :)
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Op speciaal verzoek... wat snelle foto's:

Image

Image

Image

Ff kijken of ik nog het e.e.a. moet afstellen...
Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

hoe snel de foto's ook zijn , een vet mooi en snelle look!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Rob!

dat ding is mooi :)

fullspeed waardig gewoon.. nah nog ietsje zakken misschien :D
Image

Remy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 272
Joined: SunAug10, 2003 6:48:43 PM
Location: Klundert

Post by Remy »

Top AX !!! en inderdaad Full Speed waardig ja :D
Renault Clio 1.4 16V SI

PS. Als me plaatjes het niet doen, ligt de server van Tiscali er weer eens uit. Ik kan er ook niets aan doen :(

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Bedankt!

Ben alleen uitgeschoten met de autowas... mijn bumpers zijn nu een beetje wit (maar de auto ziet er weer als nieuw uit!) Dus tips zijn welkom...

En ik erger me een beetje aan de, op de foto, linker lamp. Hier zit wat roest in... tips zijn weer welkom.
Verder ben ik uiteraard heel blij met mijn morettes! Hij valt nu ook wat meer op in positieve zin en niet alleen bij citroen (AX) rijders. Het is toch leuk dat mensen naar je auto kijken... (gebeurde bij die zwarte ook btw :x )

Die devill hoor je nu trouwens ook lekker brommen.

Ik zag trouwens dat mijn auto tussen de kat en einddemper nog een tussendemper heeft... hebben alle GTI's dat?

Ik vind trouwens de zwarte bumpers niet zo mooi staan op mijn auto... moest maar eens gaan sparen voor een bumper-gladmaak-spuitbeurtje... (mocht iemand op de sloop gladde bumpers+skirts tegen komen...!)
Last edited by Rob GT on SunSep12, 2004 8:29:00 PM, edited 1 time in total.
Image

Ax_Dude
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 812
Joined: WedJun18, 2003 12:57:53 AM
Location: Belgisch Limburg
Contact:

Post by Ax_Dude »

Uitgeschoten met autowas? Dan ben ik de juiste persoon :) Het beste is natuurlijk dat je het onmiddelijk afveegt met een natte doek :wink: Dan krijg je die vieze witte vlekken ook niet. Wat te doen als het product al gedroogd is? In de handel zijn er allerlei producten verkrijgbaar om dit op te lossen denken we hierbij vb aan een kunstofreiniger om oa tuinmeubelen te reinigen. That 'l do the trick :wink: Cockpitspray wil ook weleens helpen :wink:

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Heb een tegenslagje gehad... (eigen schuld dikke bult, voorlopig wel even wat zuiniger aandoen) maar zoals op de 1e pagina te zien issie weer helemaal perfect! En krijg nog steeds complimenten. 8)

Heb er een paar mooie uitgepikt, hieronder op de link klikken voor nog meer AX GTI foto's...

O ja, vorige week helemaal gewassen enzo... nu waait het hier weer ff en de hele auto ligt ALWEER bedekt met een laagje zand. :evil:
Image

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Wat voor een zijknippers zijn dat eigenlijk, staat wel netjes een stel van die dingen aan de zijkant, ipv die oranje dingen.

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Geen idee, ik heb ze zien zitten op een Peugeot Partner... maar ze schijnen ook op de Xsara ofzo te zitten. Dus ze komen van een Citroen, maar welke weet ik niet.

(heb ze gekregen van q01z)
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Rob GT wrote:
(heb ze gekregen van q01z)


en ik weet uiteraard ook niet waar ze van weg komen.. ik denk wel PSA omdat de bevestiging gewoon klopte.. ze lijken een beetje op Xsara Picasso knippertjes.. maar kunnen dus opok best van een berlingo/partner afkomen.. gewoon zoeken dus :)
Image

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

ff een ander offtopic vraagje, waar zitten in een type 2 de schakelaars voor de electrische ramen (neem aan dat een GTI op zn minst electrische ramen heeft), ik wil namelijk mn mn diesel electrische ramen gaan bouwen, alleen zoek ik nog een plek voor de schakelaars.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

IceByte wrote:ff een ander offtopic vraagje, waar zitten in een type 2 de schakelaars voor de electrische ramen (neem aan dat een GTI op zn minst electrische ramen heeft), ik wil namelijk mn mn diesel electrische ramen gaan bouwen, alleen zoek ik nog een plek voor de schakelaars.


In het portier naast de flessenhouder zal maar zeggen.
Freude am Fahren.

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Tussen de kaartenbak en flessenhouder. (de kaartenbak zit onder de deurshendel)

Ik denk dat je dan moet kijken naar een GT deurpaneel of zelf wat moet knutselen. Volgens mij zitten er bij de standaardversies een vlak stukje ipv knopjes.

Hier een onduidelijke foto van mijn 1e GT. (duidelijker heb ik niet :( )

Je ziet nog net een stukje kaart, precies daarvoor zitten de knopjes:
Image

Weet trouwens niet hoe dat zit bij de GT1.

Handigste/ veiligste plek is natuurlijk zo dicht mogelijk bij (of op) je stuur.
Image

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

ah, dan weet ik waar je bedoeld, daar zijn ze idd ook goed in te bouwen, ligt dr ff aan welke schakelaars ik kan regelen.

freewheeler
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 131
Joined: WedOct20, 2004 9:59:55 PM
Location: Belgi?

Post by freewheeler »

Van die tussendemper ben ik praktisch zeker, ik heb nl. mijn kat vervangen met een tussenstuk van een GTI zonder kat ( hadden ze hier in Belgi? alleszins ff te koop) en daar zat ook zo'n tussendemper op.

Nu ja zonder die demper: had ff een enkele buis tussen mijn spaghetti en moto- uitlaat zitten, en alles in 15 meter omtrek stond te daveren :P
Heb toch maar die tussendemper erop gelaten dan, is toch een soort van doorstroom-type, houdt echt niet zoveel tegen...
AX 1.6 GTi / AX 1.4 RD / AX 1.4 racer

Post Reply