Geld vs kosten
Moderators: Rock's, webmasters
Geld vs kosten
Hey Jongens.
Ik weet niet goed waar ik dit moest plaatsen. Maar het lijkt me wel een beetje een frustratie. Soms zou je willen dat je net wat meer geld zou hebben.
Ik zag een leuke XM voor 800 euro met 150.000 kilometer. Een die van een directeur is geweest en goed onderhouden. Een 2 liter benzine, Ambiance, alle opties inclusief leren bekleding!
Ik zou dus zo'n 500 euro bij moeten leggen, dat is het probleem nog niet zo zeer.
Maar de belasting gaat van 12 naar 45 euro per maand
de verzekering van 17 naar 27
en het verbruik van 6lit op 100km naar 10lit,
bij 1000km per maand kost me de XM dus 133 euro meer bij een brandstofprijs van 2,25 euro/lit.
En het onderhoud heb ik dan nog niet meegerekend.
De AX wil ik natuurlijk niet nog niet kwijt, maar een XM lijkt me wel relaxt. Wat een super bak!
herkenbaar, neem ik aan.
Erik
Ik weet niet goed waar ik dit moest plaatsen. Maar het lijkt me wel een beetje een frustratie. Soms zou je willen dat je net wat meer geld zou hebben.
Ik zag een leuke XM voor 800 euro met 150.000 kilometer. Een die van een directeur is geweest en goed onderhouden. Een 2 liter benzine, Ambiance, alle opties inclusief leren bekleding!
Ik zou dus zo'n 500 euro bij moeten leggen, dat is het probleem nog niet zo zeer.
Maar de belasting gaat van 12 naar 45 euro per maand
de verzekering van 17 naar 27
en het verbruik van 6lit op 100km naar 10lit,
bij 1000km per maand kost me de XM dus 133 euro meer bij een brandstofprijs van 2,25 euro/lit.
En het onderhoud heb ik dan nog niet meegerekend.
De AX wil ik natuurlijk niet nog niet kwijt, maar een XM lijkt me wel relaxt. Wat een super bak!
herkenbaar, neem ik aan.
Erik
Dat is het mooie van een AX. Als je hem heb, wil je hem niet meer kwijt. Goedkoop in alles, en tja (die van mij dan) erg zuinig!
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
ik herken dit wel..
toen ik voor mn AX ging had ik eigenlijk een BX1.9TZD op mn verlanglijstje.. iets duurder in aanschaf destijds.. hogere wegenbelasting.. maar mooier en luxer.. en diesel..
ik had toen uitgerekent dat het me p/m 50,- meer zou kosten..
laatste keer dat ik het uitrekende was de BX 100,- p/m goedkoper geweest.. maarja toen reed ik ook 600km p/w..
ik heb niet echt spijt.. maar als iemand een mooie TZD ziet..
jeugd sentiment op mijn leeftijd.
overigens he.. dat verbruik van 10 op 100km van die Xm..
dat haal ik ook
toen ik voor mn AX ging had ik eigenlijk een BX1.9TZD op mn verlanglijstje.. iets duurder in aanschaf destijds.. hogere wegenbelasting.. maar mooier en luxer.. en diesel..
ik had toen uitgerekent dat het me p/m 50,- meer zou kosten..
laatste keer dat ik het uitrekende was de BX 100,- p/m goedkoper geweest.. maarja toen reed ik ook 600km p/w..
ik heb niet echt spijt.. maar als iemand een mooie TZD ziet..

overigens he.. dat verbruik van 10 op 100km van die Xm..
dat haal ik ook

mee eens..
vriend van mij had/heeft een 328 touring.. mooie bak.. maar wel duur om te repareren als je eerst 3 autos geramt hebt en daarna met 150 geprobeerd hebt een lantarenpaal vlak te maken
klasgenootje had 525.. een oudje.. wiellager kapot.. te duur.. ding naar de sloop...
wij gooien er dan een ander onderstel onder?
vriend van mij had/heeft een 328 touring.. mooie bak.. maar wel duur om te repareren als je eerst 3 autos geramt hebt en daarna met 150 geprobeerd hebt een lantarenpaal vlak te maken

klasgenootje had 525.. een oudje.. wiellager kapot.. te duur.. ding naar de sloop...
wij gooien er dan een ander onderstel onder?

- Joris
- AX Master Spammer
in 93 kocht mijn vader een nieuwe.
Na 2 weken heeft ie m teruggestuurd naar de dealer, vervolgens was ie m ongeveer 3 maanden kwijt en heeft ie bij Citroen nederland gestaan.
Hij bleef veel kuren vertonen.
bijv.je rijd met normale vering en zonder iets te doen gaat hij over naar sportvering :S
Je kunt er een boek overschrijven!!
Na 2 weken heeft ie m teruggestuurd naar de dealer, vervolgens was ie m ongeveer 3 maanden kwijt en heeft ie bij Citroen nederland gestaan.
Hij bleef veel kuren vertonen.
bijv.je rijd met normale vering en zonder iets te doen gaat hij over naar sportvering :S
Je kunt er een boek overschrijven!!
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79
Ouders van mijn vriendin hebben een C5. Ook best veel problemen.
- Water in bezinefilter
- Knipperlichten met storing
- en nu kregen ze een aangetekende brief dat ze voor 100.000km de velgen moeten laten vervangen. Zitten blijkbaar haarscheurtjes in!
Geen XM dan maar, geen C5. Dan maar op zoek naar een AX GT Chic, met half leer, dakraampje, centrale vergrendeling en wat meer vermogen.
- Water in bezinefilter
- Knipperlichten met storing
- en nu kregen ze een aangetekende brief dat ze voor 100.000km de velgen moeten laten vervangen. Zitten blijkbaar haarscheurtjes in!
Geen XM dan maar, geen C5. Dan maar op zoek naar een AX GT Chic, met half leer, dakraampje, centrale vergrendeling en wat meer vermogen.