ICE plannen
Moderators: Drake, webmasters
ICE plannen
Omdat ik het vanaf as. vrijdag koud hoop te hebben in mn AX.. hierbij mijn plannen..
omdat ik eigenlijk geen verstand heb van car-audio zou ik graag willen weten of dit kan/werkt..
mijn idee is om achter een dik canvas doek te spannen [dik katoen/canvas/tentdoek.. goed stevig iig] en dat dus mooi te vormen in mn achterbak.
In dit canvas worden dan mijn speakers opgehangen zodat het eigenlijk een zwevend audio systeem is.
-voordelen naar mijn idee:
geen trillingen
mooi uiterlijk
makkelijk te verwijderen
-nadelen naar mijn idee;
geen klankkast?
Heeft iemand welleens zoiets geprobeerd/gezien?
Het doek word overigens niet recht gespannen, maar met een bolling.. hoe ik dat ga maken zie ik nog wel
omdat ik eigenlijk geen verstand heb van car-audio zou ik graag willen weten of dit kan/werkt..
mijn idee is om achter een dik canvas doek te spannen [dik katoen/canvas/tentdoek.. goed stevig iig] en dat dus mooi te vormen in mn achterbak.
In dit canvas worden dan mijn speakers opgehangen zodat het eigenlijk een zwevend audio systeem is.
-voordelen naar mijn idee:
geen trillingen
mooi uiterlijk
makkelijk te verwijderen
-nadelen naar mijn idee;
geen klankkast?
Heeft iemand welleens zoiets geprobeerd/gezien?
Het doek word overigens niet recht gespannen, maar met een bolling.. hoe ik dat ga maken zie ik nog wel
bij mij is het van achter idd leeg..
maar mijn idee was dus om de vloer vrij te houden.. daar licht nu mn reservewiel en van alles en nog wat..
eerst was het plan om de speakers te maken in de 'kuil' onder de achterbank te plaatsen, maar dan kan ik mn gordel niet meer gebruiken [3punts]
ik wil dus eigenlijk een grote 'hoedenplank' maken.. ongeveer een halve meter van de laadvloer.. waar ik dan dus mn speakers kwijt kan en daaronder mn rotzooi.
ik gebruik mn AX ook welleens als verhuiswagen dus het moet nog wel demontabel blijven
maar mijn idee was dus om de vloer vrij te houden.. daar licht nu mn reservewiel en van alles en nog wat..
eerst was het plan om de speakers te maken in de 'kuil' onder de achterbank te plaatsen, maar dan kan ik mn gordel niet meer gebruiken [3punts]
ik wil dus eigenlijk een grote 'hoedenplank' maken.. ongeveer een halve meter van de laadvloer.. waar ik dan dus mn speakers kwijt kan en daaronder mn rotzooi.
ik gebruik mn AX ook welleens als verhuiswagen dus het moet nog wel demontabel blijven
Als je de Sub op de vloer maakt achterin is het effect verhuisAX weg...
Dat wil je dus niet? Dan zeg ik : het antwoord zit in de zijkant!
Juist, de zijkanten achterin, plaats een goed stuk mdf ertegen aan en goed dichtmaken uiteraard (luchtdicht)
Daar aan beide kanten mooi klein en net subje plaatsen.... De bass is er...
Juist, de zijkanten achterin, plaats een goed stuk mdf ertegen aan en goed dichtmaken uiteraard (luchtdicht)
Brutus wrote:Als je de Sub op de vloer maakt achterin is het effect verhuisAX weg...
compo setje doet wonderen
dat werkt idd nooit,..
je moet er voor zorgen dat je klankkasten, of dat nou van je sub of je gewone speakers is,... zo stug mogelijk te maken mdf heeft een prima dempende kwaliteit drom word het zoveel gebruikt je kunt dit nog verder verbeteren door bijv dynamat te gebruiken,..
mijn advies is heel simpel
ga lekker op je dooie gemak aan de gang heb je ff geen zin om te werken doe dat dan nie, want dan haalt het 9 van de 10x nix uit,...
gebruik goede materiaalen en laat je goed informeren met inbouw tips veel suc6
je moet er voor zorgen dat je klankkasten, of dat nou van je sub of je gewone speakers is,... zo stug mogelijk te maken mdf heeft een prima dempende kwaliteit drom word het zoveel gebruikt je kunt dit nog verder verbeteren door bijv dynamat te gebruiken,..
mijn advies is heel simpel
ga lekker op je dooie gemak aan de gang heb je ff geen zin om te werken doe dat dan nie, want dan haalt het 9 van de 10x nix uit,...
gebruik goede materiaalen en laat je goed informeren met inbouw tips veel suc6
www.showyoursound.nl is ook een fijne site. Kun je veel opsteken over free-air subs (het idee wat je in het begin had) en gesloten kisten, het nut van MDF, het berekenen van volume voor een kist etc.
Ralf wrote:free air subs,.? daar ben ik dus echt geen fan van want het verschil in basweergave van een free air en een ingebouwde hoor je dus echt wel
Mee eens, het beste vind ik nog altijd een dichte kist. Freeair kan trouwens wel, maar dan moet je wel een hele goede hebben + een goede bijpassende versterker. Dat kost je dan echt een vermogen!
qo1z:
Als goed compromis is een gepoorte kist vaak handig (neemt minder ruimte is als een gesloten kist). Let wel op als je zelf een kist maakt dat die kist qua inhoud voldoet aan het bij de sub behorende volume, de vorm is minder belangrijk dan het volume.
omdat ik nog niet helemaal tevreden was over mn sound, ben ik dr vandaag maar eens mee verder gegaan..
ik zette namelijk vanmiddag tijdens het poetsen een cd op van Seeed en ik miste een heel stuk bass! de echt diepe bass zat er zeg maar niet in, dus daar moest wat aan gebeuren..
eigenlijk heel simpele oplossing voor gevonden, we hadden nog wat PVC afvoerbuis liggen van ik denk 40rond.. dus ik heb in beide kistjes 2 gaten geboord van 40rond en daar die afvoerbuizen in geperst.
ik heb nu dus per kist 2 bassreflex buizen. niet helemaal hetgeen dat ik wilde maken, maar aangezien deze kistjes toch maar tijdelijk zijn konden die reflexbuizen ook wel ff half gedaan worden..
het resultaat is er echter zeker wel!
super diepe bass opeens en echt heerlijk trillen in de auto.. geweldig! sensatie gewoon
en dat zonder sub..
dus voor mensen met kistjes maar zonder bass; maak bassreflexbuizen!
ik zette namelijk vanmiddag tijdens het poetsen een cd op van Seeed en ik miste een heel stuk bass! de echt diepe bass zat er zeg maar niet in, dus daar moest wat aan gebeuren..
eigenlijk heel simpele oplossing voor gevonden, we hadden nog wat PVC afvoerbuis liggen van ik denk 40rond.. dus ik heb in beide kistjes 2 gaten geboord van 40rond en daar die afvoerbuizen in geperst.
ik heb nu dus per kist 2 bassreflex buizen. niet helemaal hetgeen dat ik wilde maken, maar aangezien deze kistjes toch maar tijdelijk zijn konden die reflexbuizen ook wel ff half gedaan worden..
het resultaat is er echter zeker wel!
super diepe bass opeens en echt heerlijk trillen in de auto.. geweldig! sensatie gewoon
en dat zonder sub..
dus voor mensen met kistjes maar zonder bass; maak bassreflexbuizen!
aangezien ik een andere ax heb gekocht welke wel een achterbank heeft en houdt.. moet ik een hoedenplank ontwerpen voor mn speakers..
heb ff zitten klooien;
zoiets gaat het wel worden.. maar dan axclub wel wat kleiner denk ik.. ik wilde dr eigenlijk ook neon in maken.. lekker fout!
maar dat zien we dan wel weer
heb ff zitten klooien;
zoiets gaat het wel worden.. maar dan axclub wel wat kleiner denk ik.. ik wilde dr eigenlijk ook neon in maken.. lekker fout!
maar dat zien we dan wel weer