Joost GTI
Moderator: webmasters
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 58
- Joined: TueOct26, 2004 9:16:35 AM
- Location: Middenbeemster
- Contact:
Ja, dat weet ik, maar ik vind het veel interessanter om zelf iets te ontwikkelen. Daarnaast vind ik PIC-controllers veel lekkerder werken dan de Motorola en ben ik daar ook veel beter in thuis. Een ander punt is dat ik nou niet bepaald onder de indruk ben van het ontwerp wat zij op de site hebben staan. Voor de voeding gebruiken ze bijvoorbeeld een standaard 7805'je. Moet je voor de grap eens de accupool lostrekken met een draaiende motor en zien wat de megasquirt dan doet.
UNDERSTEER is when you hit the wall with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.
Marc01 wrote:Joost_AX_GTI wrote: Voor de voeding gebruiken ze bijvoorbeeld een standaard 7805'je.
Tsss, belachelijk!!! ik heb vroeger ook wel met een 8210'tje gewerkt, maar dat was ook niet alles hoor!![]()
![]()
zelfs een 6210tje is nog beter man.. functioneler ook

allleen niet bepaald zakformaat en het display is misscchien niet echt bruikbaar voor dit soort doeleinden

Joost_AX_GTI wrote:Ja, dat weet ik, maar ik vind het veel interessanter om zelf iets te ontwikkelen. Daarnaast vind ik PIC-controllers veel lekkerder werken dan de Motorola en ben ik daar ook veel beter in thuis. Een ander punt is dat ik nou niet bepaald onder de indruk ben van het ontwerp wat zij op de site hebben staan. Voor de voeding gebruiken ze bijvoorbeeld een standaard 7805'je. Moet je voor de grap eens de accupool lostrekken met een draaiende motor en zien wat de megasquirt dan doet.
wat gebeurt er dan ???
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 58
- Joined: TueOct26, 2004 9:16:35 AM
- Location: Middenbeemster
- Contact:
Sander wrote:Joost_AX_GTI wrote:Ja, dat weet ik, maar ik vind het veel interessanter om zelf iets te ontwikkelen. Daarnaast vind ik PIC-controllers veel lekkerder werken dan de Motorola en ben ik daar ook veel beter in thuis. Een ander punt is dat ik nou niet bepaald onder de indruk ben van het ontwerp wat zij op de site hebben staan. Voor de voeding gebruiken ze bijvoorbeeld een standaard 7805'je. Moet je voor de grap eens de accupool lostrekken met een draaiende motor en zien wat de megasquirt dan doet.
wat gebeurt er dan ???
vuurwerk...

UNDERSTEER is when you hit the wall with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.
Boem 

Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Joost_AX_GTI wrote:Sander wrote:Joost_AX_GTI wrote:Ja, dat weet ik, maar ik vind het veel interessanter om zelf iets te ontwikkelen. Daarnaast vind ik PIC-controllers veel lekkerder werken dan de Motorola en ben ik daar ook veel beter in thuis. Een ander punt is dat ik nou niet bepaald onder de indruk ben van het ontwerp wat zij op de site hebben staan. Voor de voeding gebruiken ze bijvoorbeeld een standaard 7805'je. Moet je voor de grap eens de accupool lostrekken met een draaiende motor en zien wat de megasquirt dan doet.
wat gebeurt er dan ???
vuurwerk...
Details. Wat gaat er dan in de lucht en wat zijn nog wat zwakke punten. een maat van me is namelijk bezig met zo'n megasquirt.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 58
- Joined: TueOct26, 2004 9:16:35 AM
- Location: Middenbeemster
- Contact:
Sander wrote:Details. Wat gaat er dan in de lucht en wat zijn nog wat zwakke punten. een maat van me is namelijk bezig met zo'n megasquirt.
Nou, je moet er rekening mee houden, dat de dynamo op dat moment de neiging heeft om ongeveer 30A je schakeling in te pompen. De diodes D13 (1N4001) en D15 (22V zener) gaan dat zeker niet waarderen. Op het moment dat D15 het begeeft, stijgt de spanning dan boven de waarde waarop de spanningsregelaar (LM2937, dus geen 7805) het begeeft. Die geeft dan een mooie rookpluim en het is afgelopen. In het gunstigste geval brandt hij door en werkt de schakeling gewoon niet meer, maar het kan ook gebeuren dat hij kortsluiting maakt, en dan is ?cht alles stuk.
UNDERSTEER is when you hit the wall with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.
Joost_AX_GTI wrote:Sander wrote:Details. Wat gaat er dan in de lucht en wat zijn nog wat zwakke punten. een maat van me is namelijk bezig met zo'n megasquirt.
Nou, je moet er rekening mee houden, dat de dynamo op dat moment de neiging heeft om ongeveer 30A je schakeling in te pompen. De diodes D13 (1N4001) en D15 (22V zener) gaan dat zeker niet waarderen. Op het moment dat D15 het begeeft, stijgt de spanning dan boven de waarde waarop de spanningsregelaar (LM2937, dus geen 7805) het begeeft. Die geeft dan een mooie rookpluim en het is afgelopen. In het gunstigste geval brandt hij door en werkt de schakeling gewoon niet meer, maar het kan ook gebeuren dat hij kortsluiting maakt, en dan is ?cht alles stuk.
Zekeringetje ertussen dus

Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 58
- Joined: TueOct26, 2004 9:16:35 AM
- Location: Middenbeemster
- Contact:
master-arnie wrote:Nou joost, hij is nu officieel van jouVeel suc6 ermee en hou hem heel!
1 ding weet ik heel zeker! Dat geluid van die uitlaat en dat weggedrag zal ik ongelooflijk missen
Tja, dat kan ik me voorstellen, maar wees gerust. Hij is in goede handen hoor. Volgende week alleen even de krukaskeerring aan de bakzijde vervangen en de koppeling. Leuk klussie dus. Net mijn audio ingebouwd, maar ik laat alles maar uitstaan met zo'n uitlaatgeluid

UNDERSTEER is when you hit the wall with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 58
- Joined: TueOct26, 2004 9:16:35 AM
- Location: Middenbeemster
- Contact:
Browny wrote:pfff, al die technische termen gaan mij boven het hoofd. een "7805-je". Ja, daar heb ik er ook wel een paar van liggen.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
http://cache.national.com/ds/LM/LM78L05.pdf
duidelijk nou?

UNDERSTEER is when you hit the wall with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Joost_AX_GTI wrote:master-arnie wrote:Nou joost, hij is nu officieel van jouVeel suc6 ermee en hou hem heel!
1 ding weet ik heel zeker! Dat geluid van die uitlaat en dat weggedrag zal ik ongelooflijk missen
Tja, dat kan ik me voorstellen, maar wees gerust. Hij is in goede handen hoor. Volgende week alleen even de krukaskeerring aan de bakzijde vervangen en de koppeling. Leuk klussie dus. Net mijn audio ingebouwd, maar ik laat alles maar uitstaan met zo'n uitlaatgeluid.
Idd, 9 van de 10 keer had ik ook de radio uit


Krukaskeering? Was die aan zijn einde?
Freude am Fahren.
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Beetje laat, maar beter laat dan nooit
van harte welkom hier @ de AXclub
We zien je vast wel keertje @ meeting verschijnen denk ik...

van harte welkom hier @ de AXclub

We zien je vast wel keertje @ meeting verschijnen denk ik...

Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 58
- Joined: TueOct26, 2004 9:16:35 AM
- Location: Middenbeemster
- Contact:
master-arnie wrote:Joost_AX_GTI wrote:master-arnie wrote:Nou joost, hij is nu officieel van jouVeel suc6 ermee en hou hem heel!
1 ding weet ik heel zeker! Dat geluid van die uitlaat en dat weggedrag zal ik ongelooflijk missen
Tja, dat kan ik me voorstellen, maar wees gerust. Hij is in goede handen hoor. Volgende week alleen even de krukaskeerring aan de bakzijde vervangen en de koppeling. Leuk klussie dus. Net mijn audio ingebouwd, maar ik laat alles maar uitstaan met zo'n uitlaatgeluid.
Idd, 9 van de 10 keer had ik ook de radio uitlkkr brullen en klappen
Krukaskeering? Was die aan zijn einde?
Tja, de koppeling slipt door en er loopt olie tussen de bak en het blok door....
UNDERSTEER is when you hit the wall with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Joost_AX_GTI wrote:master-arnie wrote:Joost_AX_GTI wrote:master-arnie wrote:Nou joost, hij is nu officieel van jouVeel suc6 ermee en hou hem heel!
1 ding weet ik heel zeker! Dat geluid van die uitlaat en dat weggedrag zal ik ongelooflijk missen
Tja, dat kan ik me voorstellen, maar wees gerust. Hij is in goede handen hoor. Volgende week alleen even de krukaskeerring aan de bakzijde vervangen en de koppeling. Leuk klussie dus. Net mijn audio ingebouwd, maar ik laat alles maar uitstaan met zo'n uitlaatgeluid.
Idd, 9 van de 10 keer had ik ook de radio uitlkkr brullen en klappen
Krukaskeering? Was die aan zijn einde?
Tja, de koppeling slipt door en er loopt olie tussen de bak en het blok door....
Idd, hij slipte wel is ja en die olie kon je zien.
Hoe staat het nu met de AX? Van mijn oude sport hoor ik vrij weinig meer, opzich wel jammer. Je komt naar de meeting 19 dec.? Dan krijg ik die kabelboom die ik je nog beloofd had.

Freude am Fahren.