Beschoten Worden

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Eriks wrote:Een kogel was denk ik door een ander ruit weer naar buiten geknald. Maar ja....tegenwoordig.... :?


dit ligt er allemaal maar net aan.. als jij van 5meter met een gewoon standaard 9mm pistool op die vooruit schiet, schiet je dr een gat in en komt de kogel er waarschijnlijk door de volgende ruit ook weer uit.

schiet je vanaf een metertje of 50/100 is de impact al minder snel/scherp en zal de hele ruit hoogstwaarschijnlijk klappen..

met een gemiddeld pistool is een kogel vanaf 250m niet meer snel/zuiver genoeg en is de kans groot dat hij afketst op een glad oppervlak en daardoor dit resultaat oplevert.


--

heb op discovery keertje demootje gezien met AK74's :) was grappig.. kogels door een deur aan de andere kant weer naar buiten.. ook bij gepanserde mercedessen :D ik wil een ak74! :D:D
Image

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

Van de week zag ik een serie dat ze kogels aan het maken waren die geen sporen achter lieten.

De eerste kogels werden gemaakt van IJS. Maar probleem was, dat wanneer ze uit de loop waren, dermate kleiner waren waardoor je de gewenste afstand al niet meer haalde.

Tweede, geslaagde, was een kogel van Gehakt. Een mal maken van een kogel, daar gehakt in plaatsen. Deze met een grote graad onder nul een tijdje laten staan, en knallen.

Het effect? De kogel was totaal verdwenen in een 'geleipop'. Overal in het lichaam zat gehakt. Geen sporen dus, was wel erg gaaf om te zien.. :roll:
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

lol doden met gehakt!

denk trouwens dat de lijkschouwer dan altijd nogwel kruid-resten kan achterhalen. maargoed...
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

Klopt, in het lichaam zat wel allemaal zwarte zooi. Maar ze waren er nog niet uit of dat aangebrande gehakt, of kruit was hahaha

Aflevering twee heb ik niet gezien want moest weer terug naar Duitsland :cry:
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

Guest

Post by Guest »

Dat programma was myth busters. Heb ik ook gezien, was echt prachtig. Ze maakten ook een paraplu waarmee ze konden schieten.

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

ja dat klopt....

Er schijnt ook een mythe te zijn, dat een kerel van de wc werd afgeblazen...

Die gasten gingen dus onderzoeken met een pop of dat mogelijk was. Hebben ze de plee vol gegooid met benzine enzo, dat in de fik steken om te kijken of die pop de lucht in werd geschoten, maar helaas gebeurde dat niet haha....
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

ut_paterke
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 113
Joined: FriDec26, 2003 11:44:46 PM
Location: Alkmaar

Post by ut_paterke »

q01z wrote:
Eriks wrote:Een kogel was denk ik door een ander ruit weer naar buiten geknald. Maar ja....tegenwoordig.... :?


dit ligt er allemaal maar net aan.. als jij van 5meter met een gewoon standaard 9mm pistool op die vooruit schiet, schiet je dr een gat in en komt de kogel er waarschijnlijk door de volgende ruit ook weer uit.

schiet je vanaf een metertje of 50/100 is de impact al minder snel/scherp en zal de hele ruit hoogstwaarschijnlijk klappen..

met een gemiddeld pistool is een kogel vanaf 250m niet meer snel/zuiver genoeg en is de kans groot dat hij afketst op een glad oppervlak en daardoor dit resultaat oplevert.


Niet echt significant. een 9mm luger patroon 124 grain heeft een mondings snelheid van 340 m/s. Na 100 meter is dit 290 m/s.
Nog steeds meer dan genoeg om door 2 autoruiten te schieten :)

Boven de 100 meter is het erg moeilijk om met een pistool een auto te raken .... dus wordt het snel een geweer.
De snelheid en gewicht van die kogels zijn afhankelijk fhankelijk van het kaliber, maar de meeste zijn toch wel zuiver op 300 tot 500 meter.

Maar ik betwijvel of het een kogel geweest is.
Een ring van 25 cm in diameter bestaande uit 15 kringen, lijkt me iet wat veel voor een kogel.
Als iemand nog een raam heeft kunnen we dit wel eens testen op een schietbaan :)

Zijn er nog foto's van het orginele gat ?
Anders moet FoxHunter zelf mee om te kijken of het er op lijkt :)
Ik betaal de patronen wel :twisted:

Ut Paterke

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

ut_paterke wrote:
q01z wrote:
Eriks wrote:Een kogel was denk ik door een ander ruit weer naar buiten geknald. Maar ja....tegenwoordig.... :?


dit ligt er allemaal maar net aan.. als jij van 5meter met een gewoon standaard 9mm pistool op die vooruit schiet, schiet je dr een gat in en komt de kogel er waarschijnlijk door de volgende ruit ook weer uit.

schiet je vanaf een metertje of 50/100 is de impact al minder snel/scherp en zal de hele ruit hoogstwaarschijnlijk klappen..

met een gemiddeld pistool is een kogel vanaf 250m niet meer snel/zuiver genoeg en is de kans groot dat hij afketst op een glad oppervlak en daardoor dit resultaat oplevert.


Niet echt significant. een 9mm luger patroon 124 grain heeft een mondings snelheid van 340 m/s. Na 100 meter is dit 290 m/s.
Nog steeds meer dan genoeg om door 2 autoruiten te schieten :)

Boven de 100 meter is het erg moeilijk om met een pistool een auto te raken .... dus wordt het snel een geweer.
De snelheid en gewicht van die kogels zijn afhankelijk fhankelijk van het kaliber, maar de meeste zijn toch wel zuiver op 300 tot 500 meter.

Maar ik betwijvel of het een kogel geweest is.
Een ring van 25 cm in diameter bestaande uit 15 kringen, lijkt me iet wat veel voor een kogel.
Als iemand nog een raam heeft kunnen we dit wel eens testen op een schietbaan :)

Zijn er nog foto's van het orginele gat ?
Anders moet FoxHunter zelf mee om te kijken of het er op lijkt :)
Ik betaal de patronen wel :twisted:

Ut Paterke


Hoi Hoi,

Ik heb nog fotos liggen, ik zal eens voor je zoeken. Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar ik heb ze wel gemaakt. Ik zal ze snel ff opsporen vanavond, en zal ik ze wel online gooien. Ik heb de kringen niet geteld, hadden er ook 12 kunnen zijn!
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

ut_paterke
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 113
Joined: FriDec26, 2003 11:44:46 PM
Location: Alkmaar

Post by ut_paterke »

Mooi zo :)
Nu nog een voorruit en we kunnen aan de slag :)
Da's weer eens iets anders dan een kartonnetje met een roos :?

Ut Paterke

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

zondag komt arnie met een golf :wink: :wink: :wink: :wink: :)
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Sander wrote:zondag komt arnie met een g*lf :wink: :wink: :wink: :wink: :)


lijkt me geen goed plan om die te beschieten

straks vallen de wielen eraf! offuh het blok eronder uit ofzo.. het blijft een G*lf.. :P

bovendien blijft het dan niet bij 1 schot
Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Gaan we daarna verder met andere leuke spelletjes. Als wie trapt de grootste deuk in een golf. Winnaar mag de spiegels eraf trappen.

Nog een leuk experiment. Hoelang kan de motor in de begrenzer hakken zonder koelvloeistof en olie.

Ow en daarna eens kijken wat de anwb er van zegt.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Sander wrote:Gaan we daarna verder met andere leuke spelletjes. Als wie trapt de grootste deuk in een g*lf. Winnaar mag de spiegels eraf trappen.

Nog een leuk experiment. Hoelang kan de motor in de begrenzer hakken zonder koelvloeistof en olie.

Ow en daarna eens kijken wat de anwb er van zegt.


Whahahahahaha, tobberds

1 ding is zkr die nieuwe Golf 5 is al vaker in de garage geweest als mijn huidige AXje :lol: Zitten allemaal storingen in joh! Kleinste dingetje gaat er al een lampje branden. Echt onzin al die electronica.... Er staat pas 11dkm op en hij is nu al een paar keer onderzocht (uiteraard garantie)
Freude am Fahren.

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

Vanmiddag plaats ik een foto!
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**


FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

KMvrtr wrote:Wat, heb je die G*lf toch nog beschoten?! :D


Van de beschoten AX :lol:
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

KMvrtr wrote:Wat, heb je die G*lf toch nog beschoten?! :D


JA, mijn golf was ook beschoten op de meeting :twisted: Benieuwd wie dat heeft gedaan :?
Freude am Fahren.

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

De Foto's. Bij de ene zit mijn Pa erin om te kijken of de ruit door was. Er was verder ook geen begin van de kringen!

Image
Image
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

ut_paterke
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 113
Joined: FriDec26, 2003 11:44:46 PM
Location: Alkmaar

Post by ut_paterke »

Er zit niet eens een gaatje in ....
Wees gerust.

Je bent niet beschoten :o
Ik zal hier vanmiddag ook even de foto's van een beschoten golf plaatsen :P

Ut Paterke

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

tering wat is daar tegenaangekomen :shock: Weetje zeker dat het geen voetbal was :lol:

PS. de vogels hebben mijn auto ook flink beschoten op de meeting. Midden op de voorruit. Ik weetniet wat voor vogel het was maar m'n ruitewisser kon het niet aan om weg te wissen :evil:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Post Reply