IceByte aka Eelco (Citroen C5 Break 2.2 HDI Exclusive 2006)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

IceByte wrote:Zo, de 10 liter olie zit dr op, en met een proefrit helemaal niks kunnen merken, behalve dan dat ie minder naar een diesel stinkt, 59ct per liter was ik kwijt, en dat vergeleken met 92-93 ct voor een litertje diesel :D

je apk was gehaald dus :wink:
maar ik denk echt dat je slaolie plan geen goed idee is. of het nou wel of niet werkt :lol:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Hij is idd zonder problemen door de APK gekomen zoals ik had verwacht. Voor zover ik nu kan zien loopt ie op 25% zonnebloemolie net zo lekker als op volledig diesel, en zolang ik niet teveel zonnebloemolie dr in gooi kan het geen kwaad verder.

Ik weet al wel zeker dat ie dr op loopt, aangezien dr een vreemd luchtje aan de uitlaatgassen zit :D

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Popmart »

Een auto deels op zonnebloemolie laten lopen klinkt toch wel grappig :D

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

Kijk je wel uit dat ze er niet achter komen. Zometeen komt er nog accijns op slaolie
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Voorlopig gaat het nog steeds goed, ik merk niks verder aan de auto, al hoorde ik vanmiddag wel een ventje bij ons in de straat roepen dat iemand aan et BBQ'en was kort nadat ik langsgekomen was, en dat was rond 14:00, lijkt me een onwaarschijnlijke tijd voor een BBQ, dus moet ie mn AX geroken hebben :twisted:

Zag daarnet ook condens in 1 van de mistlampen, dus dr ff uitgehaald om te drogen, als het vaker voorkomt moet ik ff een ander lampje gaan regelen :(

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

het was altijd zo dat je op gas moest koken..

maar op diesel bbqen gaat wel weer erg ver he!

als je vrouw de slaolie vergeten is te kopen kan ze gewoon bij jou aftappen...

wel handig trouwne als jij leegstaat.. even langs de buurvrouw voor een kopje slaolie
Image

Eric
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Eric »

frituurvet werkt ook, (1 staat tot 10)
gewoon oud vet vragen bij de snackbar, helemaal gratis,

het ruikt naar kroket als je langskomt ...
het werkt allemaal omdat het gewoon een mechanische diesel is.

als je aangehouden wordt, no problem, er is geen wet voor,
zet wel ff je motor uit.. dan ...

(2 dieseltjes gehad, altijd gein ermee gehad)

One of my particular interests is bio-fuels; the use of vegetable oils to run vehicles and even ships. By just adding a little ethanol to vegetable oil you can run any diesel engine much cleaner than with regular diesel. Your car smells like a snack bar and you are not polluting the air as much or using up the earth's resources. The only problem I can see is that people may become fatter because they are always wanting to stop and buy fish and chips.

http://news.bostonherald.com/localRegio ... leid=29129

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Heb nu zelf een digicam aangeschaft, dus was et mooi ns tijd om het uit te proberen:

Image

Mn achterspeakertjes, nog voordat dr stof overheen gaat, dat zal denk ik dit weekend gaan gebeuren als ik mn scharnieren krijg die voor me gelast zijn.

Image

En nog ff een fotootje van mn versterkertje en 10 cd mp3 wisselaar. Ik moet de kabels e.d nog wegwerken, maar ik probeer ze straks gedeeltelijk achter de stof weg te werken, zijn ze mooi uit het zicht

limovo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by limovo »

hoe staat het met het zonnebloemolie experiment? ik ben erg benieuwd.

groet, limovo

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

limovo wrote:hoe staat het met het zonnebloemolie experiment? ik ben erg benieuwd.

groet, limovo

Tank is leeggereden, heb ondertussen al weer 2x diesel getankt, niks gemerkt verder aan de auto, behalve dan dat de uitlaatgassen een betje vreemd roken. Ben nu bezig om te kijken of ik het in grotere hoeveelheden kan krijgen, jerrycans van 20 liter oid, is iets makkelijker dan die literflesjes

FoxHunter
AX Master
AX Master

Post by FoxHunter »

heb je daarvoor nog andere aanpassingen toegepast aan je auto om op zonnebloemolie te kunnen rijden?

Speakers zien er netjes uit, gaat een beetje mijn kant uit :P
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

FoxHunter wrote:heb je daarvoor nog andere aanpassingen toegepast aan je auto om op zonnebloemolie te kunnen rijden?

Speakers zien er netjes uit, gaat een beetje mijn kant uit :P

Nope, geen modificaties, gewoon 10 liter zonnebloemolie en 30 liter diesel in de tank gedonderd, en rijden met dat ding

Speakers zijn nog steeds niet afgewerkt, heb mn scharnieren wel binnen, moet ze alleen nog verzinken in de hoedeplank, echter is dr geen fatsoenlijke beitel te vinden hier. Het zijn 2x 10'' magnats, met tweeters van een setje JBL's, klinkt best lekker zo moet ik zeggen.

Ax_Dude
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Ax_Dude »

Waar koop je die zonnebloemolie? In de Aldi ofzo zeker? Ik zou t ook wel eens willen testen, alleen vraag ik me af of die Tdi van mij dat wel goed verteerd :o

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

ik heb het in eerste instantie bij de aldi gehaald ja, al bleek het bij ons in het dorp net zo duur te zijn, dus heb ik voor niks gereden.

Modernere diesels vinden het wat minder prettig als ze op dikkere brandstof rijden, maar het lijkt me sterk dat een mengsel van 25/75 van zonnebloemolie/diesel een probleem gaat vormen.
Last edited by IceByte on FriOct29, 2004 1:00:16 AM, edited 1 time in total.

KMvrtr
AX Master
AX Master

Post by KMvrtr »

Probeer het eens in een toko.
Hier in de randstad heb je in ieder geval van die Aziatische supermarkten waar je 10 liter blikken olie kunt kopen.

Ik vind het in ieder geval een prachtig verhaal!

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Dat soort zaken hebben ze hier in de buurt niet echt volgens mij, ik wacht af wat de supermarkt kan regelen, 1 liter flessen nemen schiet ook niet echt op, et geeft een hoop afval, en daarvoor moeten we hier ook per keer de bak legen betalen, en ik zou het ongeveer 1x in de week moeten bijvullen in et tempo waar ik nu de brandstof verstook :D

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Zo daarnet alle benodigdheden gehaald om mn AX te voorzien van electrische ramen:

Image

Ik heb nu alles voor zover ik kan zien, heb nog 1 motor extra meegenomen, die was van de AX zelf, de andere 2 zijn van een BX.. Motoren van een ZX zijn anders, maar de BX past, dat heb ik daar ter plekke geprobeerd.
Schakelaars komen ook uit een BX, zijn makkelijk in te bouwen in de kaartenbakken. Enige waar ik nu nog mee zit zijn de deurpanelen met gaten dr in, maar daar vind ik wel wat op. Het mechanisme zelf is wel hetzelfde, het enige dat ik moet doen is ff die handbediening er af slijpen, omdat dat dr aan geklonken zit, dan kan het electrische deel dr zo opgezet worden als ik ff 2 boutjes dr bij zet.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Kakelbont »

cool, wel foto's maken heej!

die schakelaars komen volgens mij van de achterruiten van een bx of niet? :)
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Kakelbont wrote:cool, wel foto's maken heej!

die schakelaars komen volgens mij van de achterruiten van een bx of niet? :)

schakelaars zijn idd van de achterruiten van een BX. Ik kon op de sloop die deuren amper open krijgen zo dicht stonden ze op elkaar, dus via de kofferbak naar binnen, en daar vielen die schakelaars me op, dus die gelijk meegenomen, passen wel aardig goed volgens mij, als ze niet te diep zijn tenminste.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Zo, ik heb zojuist de laatste set met die regensensor gekocht die te koop stonden op het peugeot gti forum, moet passen op een AX, ik heb een intervalrelais, en als het niet past, dan maak ik het passend :D

Dus binnenkort mn ax met een automatische intervalstand, als het tenminste niet al teveel pokkewerk is om in te bouwen, tis me te koud om buiten op de oprit te gaan liggen kloten dr mee

Post Reply