Achterklep volledig vlak maken....hoe en waarmee?
Moderator: webmasters
Achterklep volledig vlak maken....hoe en waarmee?
Ik heb een achterklep van een type 2 op de kop getikt, die ik aan wil gaan pakken. De ruimte voor de kentekenplaat moet opgevuld gaan worden zodat er 1 grote vlakke klep ontstaat, zoals Fast Eddie en Roy (blauwe AX op Speed) dat hebben. Iemand suggesties waarmee dat het beste te doen is?
-
- AX Master
- Posts: 1501
- Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
- Location: Eindhoven
hoezo plaat staal? mijn achterklep is van kunststof word wel moelijk lassen. kun je niet iets met peurschuim doen of zo of piepschuim??? tis maar een gedachte
Last edited by tank_driver on ThuOct14, 2004 12:39:37 PM, edited 1 time in total.
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond
MAZDA POWER!!!
MAZDA POWER!!!
-
- AX Master
- Posts: 1501
- Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
- Location: Eindhoven
-
- AX Master
- Posts: 1501
- Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
- Location: Eindhoven
en je ondergrond goed ruw maken voor dat peurschuim maar zo als ik het al zij het is maar een gedachte mischien ook een manier om je klep kaal te maken en een stuk plastic er tegenaan te kitten en dan af te plamuren.....................weet ik veel
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond
MAZDA POWER!!!
MAZDA POWER!!!
- Joris
- AX Master Spammer
- Posts: 2018
- Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
- Location: Heerenveen (Friesland)
- Contact:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=2425&highlight=achterklep+gladmaken
Mischien heb je hier wat aan ?
Mischien heb je hier wat aan ?
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79
ik ga geen 4950 euro betalen voor een dichte achterklep in de verkeerde kleur maar wilde gewoon jullie meningen eens weten. vooralsnog lijkt het opvullen me het beste te doen met kunststof of metaal, en dan afwerken met polyester matjes en plamuur. Het moet natuurlijk wel sterk genoeg worden zodat ik niet de 1e keer dat ik de klep dichtgooi de boel op de grond heb liggen. Ook is het me opgevallen dat bij zowel de auto van fast eddie als die van roy het randje goed zichtbaar blijft. Geert's oplossing met een plexiglazen plaat blijft natuurlijk ook mogelijk, alleen lijkt me dat erg lastig als de auto naar de spuiter gaat, en met krasjes enzo ook niet ideaal
-
- AX liefhebber
- Posts: 318
- Joined: ThuJun12, 2003 3:51:21 PM
- Location: Sittard
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 254
- Joined: TueMay11, 2004 11:43:07 PM
- Location: Berkel en Rodenrijs
- Contact:
Plexiglas is denk ik niet het meest ideaale materiaal.
Ik zou het zo doen:
- achterklep ontdoen van alle onzin.
- kentekenbak volspuiten met PUR schuim
- PUR schuim vlak aan de rest van de achterklep snijden, raspen en schuren. Echt vlak dus (controleren met een stalen rei) anders schuur je er later weer doorheen en dat moet je niet hebben!
- het omringende gedeelte van de achterklep grof opschuren
- het gedeelte van de achterklep (zoals het grijze stuk op de foto hierboven) met een paar matten glasvezel en polyesterhars overtrekken
- afplamuren
- laten voorbewerken en spuiten (of zelf doen als je er goed in bent)
Wat je dus moet vermijden is alleen de bak zelf op te vullen en dan te plamuren. Dit gaat 9 van de 10 keer vroeg of laat aftekenen op de oude rand van de kentekenbak.
Zorg dus dat je een groot oppervlak pakt zodat de krachten in de materialen zo veel mogelijk over een groot oppervlak verdeeld worden.
Ik zou het zo doen:
- achterklep ontdoen van alle onzin.
- kentekenbak volspuiten met PUR schuim
- PUR schuim vlak aan de rest van de achterklep snijden, raspen en schuren. Echt vlak dus (controleren met een stalen rei) anders schuur je er later weer doorheen en dat moet je niet hebben!
- het omringende gedeelte van de achterklep grof opschuren
- het gedeelte van de achterklep (zoals het grijze stuk op de foto hierboven) met een paar matten glasvezel en polyesterhars overtrekken
- afplamuren
- laten voorbewerken en spuiten (of zelf doen als je er goed in bent)
Wat je dus moet vermijden is alleen de bak zelf op te vullen en dan te plamuren. Dit gaat 9 van de 10 keer vroeg of laat aftekenen op de oude rand van de kentekenbak.
Zorg dus dat je een groot oppervlak pakt zodat de krachten in de materialen zo veel mogelijk over een groot oppervlak verdeeld worden.
Voorzitter Saxo 16V Club & Club C2 Sportive
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94
Hoe je t t beste kunt doen bij nieuw type:
* Een aluminium plaatje maken wat precies in de kentekenruimte valt, wat vastgepopt zit dmv een profiel zodat t nie kan bewegen,
* De loze ruimte erachter opvullen met pur zodat ie helemaal niet meer kan bewegen
* Aan de voorkant met polyester dichtmaken
* heel veel schuren en zo min mogelijk plamuren tot ongeveer 800 waterproof
* Niet met de hand schuren maar altijd met n blok dan kun je t glad krijgen maar er moet zoiezo veel tijd in want polyester moet uitwerken
Mijn resultaat zien jullie vanzelf
Geert
Ps en idd de plexiglas plaat was niet ideaal maar zeker een goede oplossing...niet de beste! De engelse doen t exact zo
* Een aluminium plaatje maken wat precies in de kentekenruimte valt, wat vastgepopt zit dmv een profiel zodat t nie kan bewegen,
* De loze ruimte erachter opvullen met pur zodat ie helemaal niet meer kan bewegen
* Aan de voorkant met polyester dichtmaken
* heel veel schuren en zo min mogelijk plamuren tot ongeveer 800 waterproof
* Niet met de hand schuren maar altijd met n blok dan kun je t glad krijgen maar er moet zoiezo veel tijd in want polyester moet uitwerken
Mijn resultaat zien jullie vanzelf
Geert
Ps en idd de plexiglas plaat was niet ideaal maar zeker een goede oplossing...niet de beste! De engelse doen t exact zo
Mzzls Geert
Wie niet snel is.......is laag!!
Wie niet snel is.......is laag!!
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
Laat ik nou toevallig vandaag ook een type 2 klep op de kop hebben getikt .............
Ik heb eens gehoord dat pur nog een jaar blijft werken (ok het is minimaal, maar dat is genoeg om het te verzieken)
de makkelijkste en meest strakke oplossing lijkt mij,......
- vullen met pur
- dun plaatje plexiglas over de volledige klep,......
- rondom netjes afschuren en naden afplamuren...
Ik heb 1x met glasvezelmatjes gewerkt, en ik moet je zeggen......daat moet je mee om kunnen gaan,........(niets voor mij dus)
maar als je het doet, dan kun je beter rond de kentekenuitsparing nog een randje freesen van 2 cm breed en 1 tot 2 mm diep zodat het meer houvast heeft.
Ook is het mogelijk verstandig de pur te bewapenen of de ruimte wat minder diep te maken met idd een alu plaat zoals powah al zei....
Ik heb zin in dit klusje,......maar eerst mijn merwede's laten plaatsen en de boel (skirts en bumpers) rondom glad en in kleur maken (genoeg te doen met veel te weinig tijd )
Ik wens ons allen veel suc6 met dit project....en hoop het graag te lezen als er nieuwtjes hierover zijn.....
Ik heb eens gehoord dat pur nog een jaar blijft werken (ok het is minimaal, maar dat is genoeg om het te verzieken)
de makkelijkste en meest strakke oplossing lijkt mij,......
- vullen met pur
- dun plaatje plexiglas over de volledige klep,......
- rondom netjes afschuren en naden afplamuren...
Ik heb 1x met glasvezelmatjes gewerkt, en ik moet je zeggen......daat moet je mee om kunnen gaan,........(niets voor mij dus)
maar als je het doet, dan kun je beter rond de kentekenuitsparing nog een randje freesen van 2 cm breed en 1 tot 2 mm diep zodat het meer houvast heeft.
Ook is het mogelijk verstandig de pur te bewapenen of de ruimte wat minder diep te maken met idd een alu plaat zoals powah al zei....
Ik heb zin in dit klusje,......maar eerst mijn merwede's laten plaatsen en de boel (skirts en bumpers) rondom glad en in kleur maken (genoeg te doen met veel te weinig tijd )
Ik wens ons allen veel suc6 met dit project....en hoop het graag te lezen als er nieuwtjes hierover zijn.....
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah