Plastic bumpers spuiten
Moderator: webmasters
Plastic bumpers spuiten
Heeft iemand wel eens gebrobeerd om zijn bumpers te spuiten?
Ik heb rooie GT/gti bumpers, maar die zijn een beetje verkleurd. Is het mogelijk om ze helemaal op te schuren en dan te spuiten? Heeft iemand dat wel eens gedaan, ben namelijk heel beniewd of dat een beetje mooi wordt.
Mzzls
Ik heb rooie GT/gti bumpers, maar die zijn een beetje verkleurd. Is het mogelijk om ze helemaal op te schuren en dan te spuiten? Heeft iemand dat wel eens gedaan, ben namelijk heel beniewd of dat een beetje mooi wordt.
Mzzls
Re: Plastic bumpers spuiten
Lees wrote:Heeft iemand wel eens gebrobeerd om zijn bumpers te spuiten?
Ik heb rooie GT/gti bumpers, maar die zijn een beetje verkleurd. Is het mogelijk om ze helemaal op te schuren en dan te spuiten? Heeft iemand dat wel eens gedaan, ben namelijk heel beniewd of dat een beetje mooi wordt.
Mzzls
Mijn tip: Polytrol! Kost een tientje en daar doe je echt heel lang mee, mijn bumpers zien er nu weer als nieuw uit! Brengt echt helemaal de kleur weer terug! En het beste: in een half uurtje klaar.
Klik hier om het te bestellen
Browny wrote:Ik wil mijn auto ook laten spuiten maar het goedkoopste wat ik tot nu toe heb gevonden is 750 euro incl. voorbewerken, schuren etc.
Brutus, waar wil jij het laten doen?
een soortgelijk bedrag heb ik ook als goedkoopst tot zover gekregen, halen ze ook nog al die rottige parkeerdeukjes aan de zijkanten weg.

Dus ik ga mijn AX dan daar laten spuiten in volvo geel, of misschien parelmoer groenachtig...
brutus heb je wel geinformeerd wat parlemoer kost?
1. Een halve liter kost 500 euro! Normaal kun je met 2 a 2,5 liter je auto spuiten maar parlemoer heb je dubbel nodig dus kom je op 4 a 5 liter x 1000 euro = 5000 euro.
2. Parlemoer lak is vanzich zelf niet dekkend en moet een onderlaag hebben. Dit moet wit zijn of mat zwart. De kosten voor dit grapje (uitgaande v 2,5 liter liggen zo rond de 800 euro)
3. De auto moet 100% strak gemaakt worden en geschuurd + grondlak. Hier vraagt een spuiter meestal ook een flink bedrag voor omdat hier veel uren inzitten.
4. DIt is gebaseerd op 5 vrienden v mij die t gedaan hebben, zie hier hun autos:
Ze hebben allemaal rond de 10.000 betaald en kan ook nie veel goedkoper! Ik ga voor mica kleur dat is metallic met n glans en t wordt zo-ongeveer deze kleur:
Ik denk dat dit te duur is voor je brutus aangezien je die v eddie nie kon betalen of ben je t serieus van plan?
ax powah
Mzzls Geert

Wie niet snel is.......is laag!!

Wie niet snel is.......is laag!!
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Browny wrote:Ik wil mijn auto ook laten spuiten maar het goedkoopste wat ik tot nu toe heb gevonden is 750 euro incl. voorbewerken, schuren etc.
Brutus, waar wil jij het laten doen?
750 is geen gek bedrag om een auto compleet over te laten spuiten, weet niet op welke kleur dat gebaseerd is, metallic of niet, want metallic is duurder. Denk niet dat je het veel goedkoper zult kunnen vinden
AX_POWAH wrote:Dus ik ga mijn AX dan daar laten spuiten in volvo geel, of misschien parelmoer groenachtig...
1. Een halve liter kost 500 euro! Normaal kun je met 2 a 2,5 liter je auto spuiten maar parlemoer heb je dubbel nodig dus kom je op 4 a 5 liter x 1000 euro = 5000 euro.
AX powah
Volgens deze Prijslijst kan het veel goedkoper....
IceByte wrote:Browny wrote:Ik wil mijn auto ook laten spuiten maar het goedkoopste wat ik tot nu toe heb gevonden is 750 euro incl. voorbewerken, schuren etc.
Brutus, waar wil jij het laten doen?
750 is geen gek bedrag om een auto compleet over te laten spuiten, weet niet op welke kleur dat gebaseerd is, metallic of niet, want metallic is duurder. Denk niet dat je het veel goedkoper zult kunnen vinden
is voor een normale kleur.
Heb die prijs van autospuiten.com
Marc01 wrote:Volgens deze Prijslijst kan het veel goedkoper....
Klinkt mooi allemaal daar! Valt ook reuze mee die prijzen... Mijn AX is nog niet aan een nieuwe kleur toe maar ik onthou ze zeker!
(en nog bij me in de buurt ook)
Kijk uit, een Cactussssss
Wow.... Even een paar dagen niet gekeken en direct een boel reacties..
@AX_Powah... Sorry, maar ik moet je zeggen dat je echt te duur zit met ? 5000 euro.. En dan nog is het een consumentenprijs..
Je moet rekening houden met een kostprijs.. Dus minimaal..
Maar Een AX volvo-geel laten spuiten is inderdaad goedkoper dan parelmoer.. daar heb je gelijk in...
Tja.. die AX van Edwin is koel..zou em zo kopen als ik mijn ax niet had... No problemo.
Denk wel.. Ondanks dat je een auto laat spuiten, hij overigens qua waarde niet zozeer stijgt voor een garage.. Mocht je em ooit willen inruilen..
@AX_Powah... Sorry, maar ik moet je zeggen dat je echt te duur zit met ? 5000 euro.. En dan nog is het een consumentenprijs..
Je moet rekening houden met een kostprijs.. Dus minimaal..
Maar Een AX volvo-geel laten spuiten is inderdaad goedkoper dan parelmoer.. daar heb je gelijk in...
Tja.. die AX van Edwin is koel..zou em zo kopen als ik mijn ax niet had... No problemo.
Denk wel.. Ondanks dat je een auto laat spuiten, hij overigens qua waarde niet zozeer stijgt voor een garage.. Mocht je em ooit willen inruilen..
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Browny wrote:IceByte wrote:Browny wrote:Ik wil mijn auto ook laten spuiten maar het goedkoopste wat ik tot nu toe heb gevonden is 750 euro incl. voorbewerken, schuren etc.
Brutus, waar wil jij het laten doen?
750 is geen gek bedrag om een auto compleet over te laten spuiten, weet niet op welke kleur dat gebaseerd is, metallic of niet, want metallic is duurder. Denk niet dat je het veel goedkoper zult kunnen vinden
is voor een normale kleur.
Heb die prijs van autospuiten.com
heb even gekeken, en voor die 750 moet je em zelf nog compleet voorbewerken, dus schuren, evt plekjes bijplamuren, roest wegwerken, etc etc. En dan spuiten ze em, met alles dr nog aan, dus alleen met afplakken van de rubbers e.d. Dat is misschien wel het goedkoopste, maar zeker niet de beste manier.
Parlemoer kost zeker wel veel geld! maar goed daar kom je vanzelf achter als je echt aan n balie staat en vraagt wat t kost. Je moet alles tellen:
*Hele auto strippen
*Hele auto strak maken
*Hele auto schuren
*Hele auto in mat zwart / wit (ligt aan parlemoer kleur)
*Parlemoer lak (niet een laagje over metallic heen)
*Veel blanke lak
Er zijn genoeg plaatsen waar t voor minder kan maar dan krijg je waarschijnlijk ook minder
mijn wagen wordt helemaal overgespoten niet omdat ie dan veel meer waard is maar omdat ik t supermooi en superstrak vind. me auto wordt na de spuitbeurt getaxeerd en laat wel weten wat ie volgens n expert oplevert...
En dan ff over die site autospuiten.com: dit is ook nie echt geruststellend:
NIVEAU B (Budget):
We schuren de auto, verwijderen eventuele roest en kleine krassen, en spuiten hem in de door jou gewenste kleur. Het basistarief hiervoor is 800 euro. Het herstellen van schades (ook parkeerdeukjes e.d.) is tegen meerprijs. Garantietermijn 3 maanden.
De kwaliteit die je kunt verwachten is redelijk tot goed. Waar je wel op moet rekenen zijn de volgende punten:
1) Omdat je auto niet gestript wordt, maar alleen afgeplakt, kan het zijn dat er heel kleine afplakranden, op met name de raamrubbers, te zien zullen zijn. Deze randen zijn alleen te zien als je van heel dichtbij kijkt. Het is dus aan jou of je dit acceptabel vind of niet.
2) Doordat er niet gestript wordt kan het vooral bij de raamrubbers zo zijn dat de lak hier minder goed hecht. Met als gevolg dat door toedoen van vocht de lak hier kwetsbaarder is en kan loslaten. Dit is doorgaans maar heel weinig (een paar mm), en net zo (on)opvallend en kwetsbaar als steenslag. Overigens duurt het wel 1 tot 2 jaar voor dit gebeurt.
3) De meeste stof komt niet uit de spuitcabine, maar uit de auto. Zoals uit de ruimte tussen de portieren, de wielkuipen, de motorruimte, de bodem etc. Daar het niet altijd mogelijk is al deze ruimtes grondig schoon te maken en af te plakken kan 100% stofvrij dus niet worden gegarandeerd. Dit kan praktisch alleen bereikt worden door de auto, zoals origineel bij de fabriek, in onderdelen te spuiten. Elk (demontabel) deel wordt dan gedemonteerd en van buiten en binnen voor het spuiten grondig gereinigd en stofvrij gemaakt (zie niveau E). De hoeveelheid stof die je op dit niveau kunt verwachten is echter wel minimaal en zelfs vaak van dichtbij niet te zien (je moet er dus echt naar zoeken).
Ofterwijl: weinig garantie want t ligt overal aan behalve aan hun!
groeten ax powah
*Hele auto strippen
*Hele auto strak maken
*Hele auto schuren
*Hele auto in mat zwart / wit (ligt aan parlemoer kleur)
*Parlemoer lak (niet een laagje over metallic heen)
*Veel blanke lak
Er zijn genoeg plaatsen waar t voor minder kan maar dan krijg je waarschijnlijk ook minder
mijn wagen wordt helemaal overgespoten niet omdat ie dan veel meer waard is maar omdat ik t supermooi en superstrak vind. me auto wordt na de spuitbeurt getaxeerd en laat wel weten wat ie volgens n expert oplevert...
En dan ff over die site autospuiten.com: dit is ook nie echt geruststellend:
NIVEAU B (Budget):
We schuren de auto, verwijderen eventuele roest en kleine krassen, en spuiten hem in de door jou gewenste kleur. Het basistarief hiervoor is 800 euro. Het herstellen van schades (ook parkeerdeukjes e.d.) is tegen meerprijs. Garantietermijn 3 maanden.
De kwaliteit die je kunt verwachten is redelijk tot goed. Waar je wel op moet rekenen zijn de volgende punten:
1) Omdat je auto niet gestript wordt, maar alleen afgeplakt, kan het zijn dat er heel kleine afplakranden, op met name de raamrubbers, te zien zullen zijn. Deze randen zijn alleen te zien als je van heel dichtbij kijkt. Het is dus aan jou of je dit acceptabel vind of niet.
2) Doordat er niet gestript wordt kan het vooral bij de raamrubbers zo zijn dat de lak hier minder goed hecht. Met als gevolg dat door toedoen van vocht de lak hier kwetsbaarder is en kan loslaten. Dit is doorgaans maar heel weinig (een paar mm), en net zo (on)opvallend en kwetsbaar als steenslag. Overigens duurt het wel 1 tot 2 jaar voor dit gebeurt.
3) De meeste stof komt niet uit de spuitcabine, maar uit de auto. Zoals uit de ruimte tussen de portieren, de wielkuipen, de motorruimte, de bodem etc. Daar het niet altijd mogelijk is al deze ruimtes grondig schoon te maken en af te plakken kan 100% stofvrij dus niet worden gegarandeerd. Dit kan praktisch alleen bereikt worden door de auto, zoals origineel bij de fabriek, in onderdelen te spuiten. Elk (demontabel) deel wordt dan gedemonteerd en van buiten en binnen voor het spuiten grondig gereinigd en stofvrij gemaakt (zie niveau E). De hoeveelheid stof die je op dit niveau kunt verwachten is echter wel minimaal en zelfs vaak van dichtbij niet te zien (je moet er dus echt naar zoeken).
Ofterwijl: weinig garantie want t ligt overal aan behalve aan hun!
groeten ax powah
Mzzls Geert

Wie niet snel is.......is laag!!

Wie niet snel is.......is laag!!