MAX roadster (AX onderstel)
Moderators: Rocks, ruud2, moderators
Re: MAX roadster (AX onderstel)
vraag aan de MAX owners : wie heeft er nog een middenafdekkap in de grote uitvoering?
kleur of toestand niet belangrijk.
NIEMAND??
kleur of toestand niet belangrijk.
NIEMAND??
Re: MAX roadster (AX onderstel)
kop gevlakt , nieuwe keerring en klephoedjes.
en weer lekker schoon.
en weer lekker schoon.
Re: MAX roadster (AX onderstel)
weer een stapje verder, waar zat het ook allemaal weer .....
oud en alvast gestraald:
nieuw : opnieuw blauw gepassifeerd
oud en alvast gestraald:
nieuw : opnieuw blauw gepassifeerd
Re: MAX roadster (AX onderstel)
vandaag nog wat onderdelen ontvangen waaronder een radiateur.
OEM nr. klopt .... HK en is geschikt als vervanger aldus de website.
fabrikaat : Nissins met de afmeting 320x390x34 volgens de spec. en een van de weinige met de juiste aansluitingen.
echter 34 blijkt 24 te zijn, daarmee is het koelend oppervlak kleiner dan de originele van 34 mm breed.
De GT had bij geboorte al koelproblemen daarom waren er voor de facia plastic luchtgeleiders geplaatst om
maar zoveel mogelijk lucht bij de radiator te krijgen.
De MAX daar in tegen heeft door de vormgeving van de bumper aanzienlijk minder doorvoer oppervlak voor koellucht dan de AX.
door de ingenieurs van Citroën destijds aanbevolen om dit zeker te respecteren.... wat we natuurlijk niet hebben gedaan vanwege de styling.
maar wat de dunnere radiateur voor koelvermogen heeft tov. de oude is dus even afwachten, maar hij is natuurlijk wel nieuw en fris.
wellicht heeft een van jullie hier ook ervaring mee?? dan hoor ik dat uiteraard graag.
mocht hij toch nog te warm worden kan ik altijd nog koelvloeistof van evans gebruiken, maar dat is een prijzig goedje ( 5 ltr. 85 euri's)
links de oude Valeo 34 mm , rechts de Nissins 24 mm.
overigens niks mis met Nissins...
verder eens kijken of ik komend weekend de tijd kan vinden om eea. kan gaan monteren
wordt vervolgd.
OEM nr. klopt .... HK en is geschikt als vervanger aldus de website.
fabrikaat : Nissins met de afmeting 320x390x34 volgens de spec. en een van de weinige met de juiste aansluitingen.
echter 34 blijkt 24 te zijn, daarmee is het koelend oppervlak kleiner dan de originele van 34 mm breed.
De GT had bij geboorte al koelproblemen daarom waren er voor de facia plastic luchtgeleiders geplaatst om
maar zoveel mogelijk lucht bij de radiator te krijgen.
De MAX daar in tegen heeft door de vormgeving van de bumper aanzienlijk minder doorvoer oppervlak voor koellucht dan de AX.
door de ingenieurs van Citroën destijds aanbevolen om dit zeker te respecteren.... wat we natuurlijk niet hebben gedaan vanwege de styling.
maar wat de dunnere radiateur voor koelvermogen heeft tov. de oude is dus even afwachten, maar hij is natuurlijk wel nieuw en fris.
wellicht heeft een van jullie hier ook ervaring mee?? dan hoor ik dat uiteraard graag.
mocht hij toch nog te warm worden kan ik altijd nog koelvloeistof van evans gebruiken, maar dat is een prijzig goedje ( 5 ltr. 85 euri's)
links de oude Valeo 34 mm , rechts de Nissins 24 mm.
overigens niks mis met Nissins...
verder eens kijken of ik komend weekend de tijd kan vinden om eea. kan gaan monteren
wordt vervolgd.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: MAX roadster (AX onderstel)
Ik had zelf een GT met oververhittingsproblemen, en een dunne radiator. Nou kan het best een combinatie van problemen zijn geweest, die auto had al issues voor ik 'm kocht, maar wat voor mij het verschil maakte tussen aan de kook raken bij normaal gebruik en normale temperaturen ook bij stevig doorrijden, was een thermostaat die bij 82 graden opende ipv 89 graden.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: MAX roadster (AX onderstel)
thanks voor de tip!AlexanderB wrote:Ik had zelf een GT met oververhittingsproblemen, en een dunne radiator. Nou kan het best een combinatie van problemen zijn geweest, die auto had al issues voor ik 'm kocht, maar wat voor mij het verschil maakte tussen aan de kook raken bij normaal gebruik en normale temperaturen ook bij stevig doorrijden, was een thermostaat die bij 82 graden opende ipv 89 graden.
heb wel nog even gekeken wat er oorspronkelijk inzat (linker) en wat ik vorig jaar heb geplaatst als vervanger (rechter uiteraard).
beide 89 graden.
mocht het probleem blijven dan kan ik de 82 graden thermostaat eens proberen.
Re: MAX roadster (AX onderstel)
even tijd gehad, half way..
Re: MAX roadster (AX onderstel)
je kent het wel, bijna alles gemonteerd en iets van waar zat het ook alweer??
foto's en boeken geven geen uitsluitsel.....
dan is er altijd nog het forum ...iemand?
foto's en boeken geven geen uitsluitsel.....
dan is er altijd nog het forum ...iemand?
-
- Bedreven AX driver
- Posts: 49
- Joined: FriNov14, 2008 10:20:24 AM
- Location: Hoogstraten (België)
Re: MAX roadster (AX onderstel)
Steun van het luchtfilterhuis (bevestiging aan startmotor/motorblok/versnellingsbak)? Zit normaalgezien nog wel een rubberen ring in...
Re: MAX roadster (AX onderstel)
ax_crosser wrote:Steun van het luchtfilterhuis (bevestiging aan startmotor/motorblok/versnellingsbak)? Zit normaalgezien nog wel een rubberen ring in...
ja natuurlijk, bedankt !
had het luchtfilterhuis nog niet gemonteerd , dan had ik wel gezien dat die bouten van de startmotor er maar half inzaten....
rubbertje had ik eruit gehaald vanwege het opnieuw passiferen.
Re: MAX roadster (AX onderstel)
OPROEP VOOR MAX EIGENAREN/BEZITTERS.
Er is een initiatief om een boek te maken over de MAX daarom wordt u gevraagd om contact met mij op te nemen via de message mogelijkheid van deze site.
of kent u iemand met een MAX attendeer hem/haar dan op deze oproep.
bij voorbaat dank!
groet, Ruud
Er is een initiatief om een boek te maken over de MAX daarom wordt u gevraagd om contact met mij op te nemen via de message mogelijkheid van deze site.
of kent u iemand met een MAX attendeer hem/haar dan op deze oproep.
bij voorbaat dank!
groet, Ruud
Re: MAX roadster (AX onderstel)
OPROEP VOOR MAX EIGENAREN / BEZITTERS
Er is een initiatief om een boek te maken over de MAX daarom wordt u gevraagd om contact met mij op te nemen via de message mogelijkheid van deze site.
of kent u iemand met een MAX attendeer hem/haar dan op deze oproep.
bij voorbaat dank!
groet, Ruud[/quote]
29/3/20 alle ontbrekende foto's voor u opnieuw geplaatst !
Er is een initiatief om een boek te maken over de MAX daarom wordt u gevraagd om contact met mij op te nemen via de message mogelijkheid van deze site.
of kent u iemand met een MAX attendeer hem/haar dan op deze oproep.
bij voorbaat dank!
groet, Ruud[/quote]
29/3/20 alle ontbrekende foto's voor u opnieuw geplaatst !
Re: MAX roadster (AX onderstel)
even tijd gehad , mr. MAX loopt weer als een zonnetje.
maar .... het blijft electrisch toch een Citroën...dus :
- de benzine meter heeft geen zin meer ( tank zit bijna vol).
- de koelvloeistof nivevau meter gaat na 5 tellen branden (, zit toch voldoende in ).
- waarschijnlijk werkt de koelfan niet ( sensor ? motortje is ok ).
tips zijn uiteraard welkom !
maar .... het blijft electrisch toch een Citroën...dus :
- de benzine meter heeft geen zin meer ( tank zit bijna vol).
- de koelvloeistof nivevau meter gaat na 5 tellen branden (, zit toch voldoende in ).
- waarschijnlijk werkt de koelfan niet ( sensor ? motortje is ok ).
tips zijn uiteraard welkom !