Het laadprobleem is reeds opgelost. Zie daarvoor het draadje. Amai, twas serieus zoeken, maar ik geef nie graag op. Ik kon ook een beun-oplossing met een stuurdraad gefixt hebben, maar ik wou de oorzaak weten.
Ondertussen is dat kl*te alarm er ook eindelijk uit.
Helaas sloeg de roestduivel vrij ernstig toe thv de kofferbak waardoor hij waarschijnlijk niet door de keuring zou komen. Daarom ga ik er nu eerst wat laswerken aan uitvoeren. (al heb ik daar nu geen tijd voor, maargoed)
Het plaatwerk heb ik wel al. Ik zou graag alle puntlassen doorboren en alles zoveel als mogelijk op de originele plaats vast zetten.



11TRE aka de pimp (de grijze 5deurs):
De AX waar het allemaal mee begon en die ik reeds in 2006 aankocht stond sedert ongeveer begin 2010 in m'n loods gestald.
Deze hadden we met enkele vrienden een goeie 2 jaar terug reeds half terug op punt gezet maar toen kregen we de remmen niet ontlucht. (wat we ook probeerden) Omdat ik hem toen toch niet echt nodig had, zette ik hem terug aan de kant.
Ik probeerde nu dus de remmen te onluchten, en dat lukte gewoon direct in 1 keer! Motivatie te meer om de rest ook aan te pakken.
Vast vergeet ik een pak, maar ff een lijstje van wat er aan gebeurd is sedert zn laatste km's op baan:
- kofferbak gezandstraald, epoxy + nabehandeling
- gereviseerde + verlaagde achteras geplaatst, 4 gaats. Er zit een saxo VTS torsiestaaf in.
- GTI voorpoten met zga nieuwe lagers + GTI draagarmen en torsiestaaf
- VTS remmerij met DS2500 blokken
- Nieuwe remleidingen + remslangen rondom
- Remdruk is regelbaar van binnenin tijdens het rijden. Erg leuk om ze wat meer naar achteren te zetten en te spelen!
- Bilstein Group-N dempers rondom + originele AX Cup veren (die veren zijn wss maar tijdelijk omdat ze eigenlijk van Stuart zijn

- Originele wieldoppen!

gtiwielen liepen helaas aan:

Hierbij komt nu opnieuw de vraag, moet ik er GT5-skirts op zetten zodat het wel past? (heb ze) Ik heb nu een 165's liggen maar mis toch een beetje grip. Beetje zonde van de ophanging, niet?
Bij de keuring:

let op de ax achter me

Het zou geen AX wezen moesten er niet problemen mee zijn. Hij valt nog af en toe eens uit. Dan kan ik hem vrij direct terug starten. Soms ook eens inhouden.
Misschien de ontstekingsmodule, ik moet nog eens kijken. Nu druk bezig met de verhuis van vriendin die bij me komt wonen en mijn lessen die terug begonnen zijn.
Tis trouwens wel plezant om terug op baan te mogen met m'n eerste AX die ik inmiddels toch al meer dan 11 jaar bezit
