Is het mogelijk om een 1.1 monopoint injectie van '95 te vervangen door een 1.4 van een andere AX of Peugeot 106 of 306 zonder de versnellingsbak te vervangen?
Ik neem aan dat het onderblok hetzelfde is, maar heb ik dan een probleem met de koppeling?
1400 op 1100 bak?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: 1400 op 1100 bak?
Is allemaal hetzelfde, dus past gewoon. Enige verschil is dat een 1.4 blok zeer waarschijnlijk een stalen blok is, en je niet moet vergeten het afdekplaatje onderaan mee te nemen, en dat de uitlaatdownpipe ook anders is dan de 1.1
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: 1400 op 1100 bak?
Zijn de meeste niet-ax 1.4 net niet meestal in alu? Voor de rest ben ik het met je eens. Past! Koppeling is ook dezelfde.
Downpipe is door de hoogte van de 1.4 iets langer. Gemakkelijkst is om er een 1.4-downpipe bij te zoeken.
Downpipe is door de hoogte van de 1.4 iets langer. Gemakkelijkst is om er een 1.4-downpipe bij te zoeken.
AX-kopen is verslavend.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: 1400 op 1100 bak?
Geen idee eigenlijk wat de meerderheid is. Ik heb vooral/alleen aluminium 1.4's gezien in type 1 AX'en en als 1.4 diesels.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik op de sloop eigenlijk niet naar de monopoint blokjes kijk, dus kan zijn dat ik er onbewust een paar gezien heb en gedacht heb dat het een 1.1 was..
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik op de sloop eigenlijk niet naar de monopoint blokjes kijk, dus kan zijn dat ik er onbewust een paar gezien heb en gedacht heb dat het een 1.1 was..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: 1400 op 1100 bak?
Je hebt te maken met andere tandwiel verhoudingen.
Afhankelijk van je type 1.1 en 1.4 heb je verschil in overbrenging, heb je van je originele ban de code?
want als ik even de Citroën documentatie er bij pak;
1.1 v.a. '94
1e : 3,417
2e : 1,810
3e : 1,129
4e : 0,980
5e : 0,770
R : 3,580
Diff. : 4,290
1.4 v.a. '94
1e : 3,417
2e : 1,950
3e : 1,357
4e : 1,054
5e : 0,853
R : 3,583
Diff. : 3,940
als hulpje kun je even de reken machine op http://www.blocklayer.com/RPM-Gear.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; gebruiken
Afhankelijk van je type 1.1 en 1.4 heb je verschil in overbrenging, heb je van je originele ban de code?
want als ik even de Citroën documentatie er bij pak;
1.1 v.a. '94
1e : 3,417
2e : 1,810
3e : 1,129
4e : 0,980
5e : 0,770
R : 3,580
Diff. : 4,290
1.4 v.a. '94
1e : 3,417
2e : 1,950
3e : 1,357
4e : 1,054
5e : 0,853
R : 3,583
Diff. : 3,940
als hulpje kun je even de reken machine op http://www.blocklayer.com/RPM-Gear.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; gebruiken
Re: 1400 op 1100 bak?
Voor rijplezier zou ik voor een 1.1 bak op een 1400 gaan, voor verbruik andersom...
Last edited by Kramer on FriDec02, 2016 12:34:15 AM, edited 1 time in total.
Re: 1400 op 1100 bak?
Voor rijplezier zou ik voor een 1.1 bak op een 1400 gaan, voor verbruik andersom...
Re: 1400 op 1100 bak?
Het is goed om te weten dat het zou passen. Ik zou namelijk wel iets meer trekkracht willen hebben, maar heb geen zin in een ombouw naar een compleet 4-gaats onderstel. (heb geen ruimte voor zo'n klus)
Re: 1400 op 1100 bak?
Dat kan maar, mag geen type1 bak zijn in verband met de krukasssensor die niet past en bepaalde gaten i.v.m. staal en alu blok. CA gecodeerde bakken passen alleen op alu blok en CB en latere wel op beide.
Je kan ook een 1.0 4bak pakken kortere verhoudingen op de gti bak na en de 4x4.
Ik heb zelf een GTI met dieselbak voor de snelwegritten.
Je kan ook een 1.0 4bak pakken kortere verhoudingen op de gti bak na en de 4x4.
Ik heb zelf een GTI met dieselbak voor de snelwegritten.