Die beugel voor de versterkte steun is overigens over te zetten, kwestie van puntlassen uitboren bij een donor-koets (kan ook een Saxo zijn) en inlassen in de AX koets.
AX 1.1 koets (al kaalgemaakt waar het laswerk moet komen..
Saxo (in dit geval) 16V steun. (zit hier met 2 puntjes vastgelast, ik heb 'm daarna echt stevig vastgebakken. Dat wordt nog wat om weer los te maken, want hij moet dr nu weer uit, maar dat is een ander verhaal, iets met koets total loss.
Leuke berichten, ik ben erg benieuwd.
Je geeft aan dat je met de ax het circuit op wil. Allereerst zou ik dan gaan kijken om zaken te verbeteren. Je kan er een dik blok in hangen, maar als de auto niet de bocht om wil, of je hebt alleen wielspin dan is er nog niks aan.
Ik denk dat je met een 1.1 ook al lol kan hebben, bijvoorbeeld met slalommen.
Ik zou beginnen om de koets hard te krijgen, zodat je hier geen omkijken meer naar hebt. Dan het interieur eruit en goede stoelen en gordels erin.
De koets steviger maken in de vorm van een rolkooi, veerpootbrug, draagarmbrug en er bestaan ook van die bruggen voor tussen de wielkasten achter, ben even de naam kwijt.
Dan op ziek naar een 4 gaats onderstel en een schijvenas voor achter. Dan kan je er remmen van bijvoorbeeld een saxo VTS op zetten. Dan de schokbrekers en veren aanpassen en brede lichte velgen.
Dan lekker gaan rijden en kijken wat je graag wilt, de blokken hebben verschillende eigenschappen als je heel hard rechtdoor wilt dan ga je voor een 1.6 16v, wil je snel optrekken en meer slalom of sprintjes, dan kan je voor een 1.3 uit een 106 ralley. Dan kan je ook nog verschillende versnellingsbakken eronder hangen. Genoeg mogelijkheden denk ik.
Ik ga voor de 1.4 8v. Lekker simpel en net wat meer pit dan de 1.1 . Ik ben niet op zoek naar de snelste en beste wagen , maar een autotje waar ik gewoon leuk mee kan rijden.
Plan is nu als volgt.
1.4 8v
Anderen remmen en schijven
Group n dempers
Stugge veren
Semi slicks.
En dan weer verder kijken.