1)Nu is het zo dat er een snelle nokkenas in mijn zelfbouwmotortje moet komen. Nu lees ik vaak iets over verschillende lagergrotes bij ax sports, kan iemand mij de diameters geven zodat ik de mijne kan meten en weet welke ik moet bestellen?
2)Weet iemand de standaard graden van een ax sport?
3)Ik weet dat de inlaat van een ax sport en een 205 1.3 rallye verschillend is, maar hoe herken je ze en past die van een 1.3 rallye ook in de ax als je met webers werkt, of zuigt deze dan aan je voeten?
ik heb namelijk deze:
3 AX sport cilinderkop vragen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
3 AX sport cilinderkop vragen
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
Re: 3 AX sport cilinderkop vragen
1) Als het goed is heeft de Sport kop de kleine lagering.
bearing diameters: 42.42 - 41.82 - 41.23 - 40.62 - 36.92mm (small bearings)
bearing diameters: 44.12 - 43.62 - 43.12 - 42.62 - 36.92mm (big bearings)
2)
3)
Het spruitstuk van de 205 is langer en heeft wat rechtere pijpjes dan de s-bochten van de Sport. Je kunt deze in de AX gebruiken, maar dan moet je bij de carburateurs een opening maken naar de parafaanbak en wat andere aanpassingen doen. Hiervan heb ik een beschrijving, die kan ik naar je mailen.
bearing diameters: 42.42 - 41.82 - 41.23 - 40.62 - 36.92mm (small bearings)
bearing diameters: 44.12 - 43.62 - 43.12 - 42.62 - 36.92mm (big bearings)
2)
3)
Het spruitstuk van de 205 is langer en heeft wat rechtere pijpjes dan de s-bochten van de Sport. Je kunt deze in de AX gebruiken, maar dan moet je bij de carburateurs een opening maken naar de parafaanbak en wat andere aanpassingen doen. Hiervan heb ik een beschrijving, die kan ik naar je mailen.
Re: 3 AX sport cilinderkop vragen
Ik sta altijd versteld van de kennis in de axclub . Die mag je me zeker mailen, ik PM je eventjes mijn emailadres.Bossie wrote:1) Als het goed is heeft de Sport kop de kleine lagering.
bearing diameters: 42.42 - 41.82 - 41.23 - 40.62 - 36.92mm (small bearings)
bearing diameters: 44.12 - 43.62 - 43.12 - 42.62 - 36.92mm (big bearings)
2)
3)
Het spruitstuk van de 205 is langer en heeft wat rechtere pijpjes dan de s-bochten van de Sport. Je kunt deze in de AX gebruiken, maar dan moet je bij de carburateurs een opening maken naar de parafaanbak en wat andere aanpassingen doen. Hiervan heb ik een beschrijving, die kan ik naar je mailen.
Alvast heel erg bedankt
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: 3 AX sport cilinderkop vragen
normaal lukt het met kleine luchtfilters (sokjes oid) ook zonder zagen
AX-kopen is verslavend.
Re: 3 AX sport cilinderkop vragen
Als ik de foto zo zie denk ik dat het spul van een 205 komt?
Ik zou het bij het ax spruitstuk houden. De spruitstukken daar zit maar een paar pk in. Grote verschil tussen de ax en 205 was vooral de grootte van de luchtbak. Die was bij een ax gewoon veel te klein. Daarnaast spuiten de solexen benzine naar beneden wat dus betekend dat de benzine minder goed verdeelt word als bij de webers die deze het inlaattraject inspuiten.
ik draai met webers (AANGEPAST) en sport spruitstuk zonder filters 117 pk aan de wielen. Dit wel met 310 graden as en 1.6 onderblok.
Beperking nu zit hem vooral in de ontsteking. In theorie zou dit 150 krukas pk moeten kunnen opleveren.
Meer zit hem dan in 45 mm webers omdat de hoeveelheid lucht dan de beperkende factor word van de 40mm exemplaren.
Ik zou het bij het ax spruitstuk houden. De spruitstukken daar zit maar een paar pk in. Grote verschil tussen de ax en 205 was vooral de grootte van de luchtbak. Die was bij een ax gewoon veel te klein. Daarnaast spuiten de solexen benzine naar beneden wat dus betekend dat de benzine minder goed verdeelt word als bij de webers die deze het inlaattraject inspuiten.
ik draai met webers (AANGEPAST) en sport spruitstuk zonder filters 117 pk aan de wielen. Dit wel met 310 graden as en 1.6 onderblok.
Beperking nu zit hem vooral in de ontsteking. In theorie zou dit 150 krukas pk moeten kunnen opleveren.
Meer zit hem dan in 45 mm webers omdat de hoeveelheid lucht dan de beperkende factor word van de 40mm exemplaren.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.