vorige week heb ik een ax erbij gekocht voor 70 euro. ik heb er nu dus 2.
Waarschijnlijk ga ik er deze week nog 1 kopen.
Deze autos ga ik repareren en later verkopen.
Nu hoorde ik van een vriend van me dat er maar een bepaald aantal autos per jaar op je naam mogen staan. En als het er teveel zijn komt de belasting bij je langs en moet je gaan bewijzen dat het geen handel was. Dat kan ik dus niet, en ik wil niet over het kritieke aantal autos heen......
Weet iemand hoeveel auto s je per jaar mag hebben van de belasting?
hoeveel autos mag je op naam hebben?
Moderator: webmasters
hoeveel autos mag je op naam hebben?
Moed is niet de afwezigheid van angst, maar het oordeel dat iets belangrijker is dan die angst.
Alleen als je op een bepaalde lijst staat mag je geen auto meer op je naam zetten. Dit om te voorkomen dat een junk voor een geeltje een kenteken op zijn naam laat zetten en de daadwerkelijke bestuurder onverzekerd, zonder boetes en belasting rond kan rijden.
Dan is het ook terecht! Je zult door zo'n gnerk aangereden worden.
Dus je mag er net zo veel hebben als je wilt, zolang je maar betaald of schorst. Voor klassiekers zijn zelf nog weer speciale regels, om verzamelaars niet scheel te laten betalen. Maar de AX is nog geen klassieker volgens deze regels. Volgens mij al sinds zijn geboorte
Dan is het ook terecht! Je zult door zo'n gnerk aangereden worden.
Dus je mag er net zo veel hebben als je wilt, zolang je maar betaald of schorst. Voor klassiekers zijn zelf nog weer speciale regels, om verzamelaars niet scheel te laten betalen. Maar de AX is nog geen klassieker volgens deze regels. Volgens mij al sinds zijn geboorte
Eriks wrote:Alleen als je op een bepaalde lijst staat mag je geen auto meer op je naam zetten. Dit om te voorkomen dat een junk voor een geeltje een kenteken op zijn naam laat zetten en de daadwerkelijke bestuurder onverzekerd, zonder boetes en belasting rond kan rijden.
En dat gebeurt nog steeds veel.....!
Eriks wrote:inderdaad!
En ik lees hier wel eens wat over het invoeren van auto's. Er zijn ook mensen die dat achterwegen laten en gewoon op duits, frans of belgisch kenteken blijven rijden, dus wederom geen belasting, verzekering of boetes!
Rondrijden met een Duits kenteken Dan hoef je niet al te veel te rekenen op sociale weggebruikers.