Beste leden,
Na het inbouwen van een toeren tellerbak bij mijn vriendin haar 1.1 ax. werkte alles naar behoren. todat ik 2 of 3 keer sluiting heb gemaakt tegen de stuur stang. (stom dat ik vergeten was e plus pool er af te halen).
nadien heb ik de doorgebrande aderen achter op te teller gesoldeerd en gerepareerd. alles doorgemeten. na het zootje weer in elkaar gezet te hebben heb ik de volgende 2 problemen nog. toerenteller werkt niet meer. brandstof meter ook niet.
proberen op te lossen: draad doorgemeten van ecu naar tellerbak. deze was goed.
Verder andere tellerbak aangehangen (zonder toerenteller) de brandstof meter blijft niet werken. nu ga ik de brandstof niveau kabel door meten kijken of deze niet gebroiken is maar heeft iemanmd nog ideeen om mij uit de brand te helpen?
De auto heeft daartussen nog gereden met een andere teller bak en loopt verder prima. daaruit concludeer ik dat de ecu niets kapot aan is.
iemand ideëen?
groeten Guus
Tellerbak problemen na kortsluiting
Moderators: vtspower, webmasters
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
Re: Tellerbak problemen na kortsluiting
het lijkt mij sterk dat deze 2 kleine dingen samen op een zekering staan maar mogelijk is dit een tip
Mogelijk zitten ze wel samen op 1 kabelstrip en zou je de aansluiting kunnen bewerken met contactspray ?
Mogelijk zitten ze wel samen op 1 kabelstrip en zou je de aansluiting kunnen bewerken met contactspray ?
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
Re: Tellerbak problemen na kortsluiting
Ik heb even in het schema gekeken, en deze twee dingen zitten inderdaad op dezelfde zekering. Samen met de controlelampjes voor o.a. koelvloeistoftemperatuur, oliedruk, laadstroom en handrem. Deze moeten gaan branden als je de sleutel op contact zet (en de handrem aangetrokken). Verder zitten er geen essentiele dingen achter deze zekering, dus dat de auto verder prima rijdt kan kloppen. De toerenteller loopt overigens niet via de ecu maar rechtstreeks vanaf de bobine (zo staat het ten minste in het schema). Ook het brandstofniveau komt rechtstreeks vanaf de sensor. Heeft de toerenteller wel gewerkt?
Ax 1.1 TGE 1993 340.000 km
Re: Tellerbak problemen na kortsluiting
Volgens mij loopt 'ie bij een DIS bobine wel via de ECU. Is dus afhankelijk van welke motor er in deze 1.1 ligt.Nico wrote:De toerenteller loopt overigens niet via de ecu maar rechtstreeks vanaf de bobine (zo staat het ten minste in het schema). Ook het brandstofniveau komt rechtstreeks vanaf de sensor. Heeft de toerenteller wel gewerkt?
'95 AX 1.1i Volcane 207dkm.
'93 BX 14 Deauville 232dkm.
Hobbelen vs. zweven.
Kart vs. slagschip.
Fun vs. comfort.
'93 BX 14 Deauville 232dkm.
Hobbelen vs. zweven.
Kart vs. slagschip.
Fun vs. comfort.