Jelle aka Gigawebs ( AX GTI '92)
Moderator: webmasters
Re: Jelle aka Gigawebs ( AX Volcane '94 / AX GTI '92)
Vandaag was het weer zover, APK keuring voor de DR-DR-39. We zijn weer geslaagd gelukkig.
Wel van te voren nog even een nieuwe Hoofdremcilinder, remblokken en schijven gemonteerd. Remt ook weer een stuk prettiger.
Wel van te voren nog even een nieuwe Hoofdremcilinder, remblokken en schijven gemonteerd. Remt ook weer een stuk prettiger.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Jelle aka Gigawebs ( AX Volcane '94 / AX GTI '92)
Gefeliciteerd!
En wat is ie mooi zeg!
En wat is ie mooi zeg!
AX-kopen is verslavend.
Re: Jelle aka Gigawebs ( AX Volcane '94 / AX GTI '92)
Gefeliciteerd Autootje ziet er inderdaad super uit!
Mijn wie=wie
Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
Re: Jelle aka Gigawebs ( AX Volcane '94 / AX GTI '92)
wat een heerlijke bak...
super ook van de apk Jelle!
super ook van de apk Jelle!
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: Jelle aka Gigawebs ( AX Volcane '94 / AX GTI '92)
Gefeliciteerd met de APK. En mooie foto's!
Re: Jelle aka Gigawebs ( AX Volcane '94 / AX GTI '92)
Eindelijk weer eens een update. Er is genoeg gebeurd aan de AXen. Maar elke keer geen tijd gehad om dat hier even te vermelden... Excuses!
In 2013 vonden we op Citromobile een sleepoogkapje voor een leuk prijsje. Eindelijk maar eens glad gemaakt en op de GTI gemonteerd en een stickertje geplakt:
Vorige week ook weer lekker bezig geweest. Met de 1.3 Rallye versnellinsgbak die eronder hangt. Met de korte verhoudingen van deze vbak loopt de motor aardig hoog in de toeren als je een beetje wilt doorrijden op de snelweg. Omdat het optrekken wel erg leuk is met deze bak wilde ik dat graag zo houden maar in z,n 5 mag hij best wat minder toeren draaien.
Toen Ard zijn meldde dat zijn TRS met Dieselbak vbak gesloopt zou worden, leek het mij een goed idee om de 5de versnelling te redden van ondergang. Gister samen met Ard de 5de versnelling (en overbrenging) er af gehaald. En de dag erna heb ik het zooitje op de GTI gemonteerd.
Met behulp van deze handleiding trouwens, misschien moeten we die eens overnemen op de AXClub: http://www.suzukituning.com/PSA/MA5%20G ... change.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo moest het uiteindelijk weer komen te zitten:
Hier alles los:
Deze moet je goed bij elkaar houden, anders gaan de balletjes en veertjes alle kanten op:
Bovenste Diesel en onderste de rallye 5de versnelling:
Uiteindelijk scheelt het een hoop, ik kan weer gerust 130 rijden zonder dat er draaikolken in de benzine tank ontstaan en de motor tegen de 5000 toeren aan loopt.
In 2013 vonden we op Citromobile een sleepoogkapje voor een leuk prijsje. Eindelijk maar eens glad gemaakt en op de GTI gemonteerd en een stickertje geplakt:
Vorige week ook weer lekker bezig geweest. Met de 1.3 Rallye versnellinsgbak die eronder hangt. Met de korte verhoudingen van deze vbak loopt de motor aardig hoog in de toeren als je een beetje wilt doorrijden op de snelweg. Omdat het optrekken wel erg leuk is met deze bak wilde ik dat graag zo houden maar in z,n 5 mag hij best wat minder toeren draaien.
Toen Ard zijn meldde dat zijn TRS met Dieselbak vbak gesloopt zou worden, leek het mij een goed idee om de 5de versnelling te redden van ondergang. Gister samen met Ard de 5de versnelling (en overbrenging) er af gehaald. En de dag erna heb ik het zooitje op de GTI gemonteerd.
Met behulp van deze handleiding trouwens, misschien moeten we die eens overnemen op de AXClub: http://www.suzukituning.com/PSA/MA5%20G ... change.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo moest het uiteindelijk weer komen te zitten:
Hier alles los:
Deze moet je goed bij elkaar houden, anders gaan de balletjes en veertjes alle kanten op:
Bovenste Diesel en onderste de rallye 5de versnelling:
Uiteindelijk scheelt het een hoop, ik kan weer gerust 130 rijden zonder dat er draaikolken in de benzine tank ontstaan en de motor tegen de 5000 toeren aan loopt.
-
- Moeder Overste
- Posts: 2176
- Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
- Location: Beekbergen/axclubforum
Re: Jelle aka Gigawebs ( AX Volcane '94 / AX GTI '92)
Lekker geklust! Update dag vandaag?
Re: Jelle aka Gigawebs ( AX Volcane '94 / AX GTI '92)
Goed bezig geweest! Group N er al in?
Re: Jelle aka Gigawebs ( AX Volcane '94 / AX GTI '92)
Mooie sticker. Zakt het toerental erg ver terug bij doorschakelen van 4 naar 5 of valt dat mee?
Re: Jelle aka Gigawebs ( AX Volcane '94 / AX GTI '92)
@Yvar valt mee. Kan in iedergeval 120 rijden zonder dat hij over 5000 toeren zit. Komt nu gewoon rond de 4000 toeren bij 120.
Vanavond de AX ook nog door de wasbox gehaald, zodat hij morgen gewassen op Citromobile staat.
Vanavond de AX ook nog door de wasbox gehaald, zodat hij morgen gewassen op Citromobile staat.
Re: Jelle aka Gigawebs ( AX Volcane '94 / AX GTI '92)
Erg stil in mijn topic zie ik. Zal binnenkort weer eens wat updaten.
In ieder geval kan ik melden dat de GTI weer een nieuwe APK heeft.
In ieder geval kan ik melden dat de GTI weer een nieuwe APK heeft.
Re: Jelle aka Gigawebs ( AX GTI '92)
Top! Goed bezig.
Re: Jelle aka Gigawebs ( AX GTI '92)
Thanks! Zag wel toen ik er ook even onder door liep dat er dit jaar wel wat laswerk aan zit te komen. Ik denk dat ik m,n vuist zo door het plaatwerk van de achterbak heen kan duwen in 1 hoek...
Re: Jelle aka Gigawebs ( AX GTI '92)
Gespot, zag je vanmiddag Amersfoort uit rijden.
Re: Jelle aka Gigawebs ( AX GTI '92)
Haha waar reed jij dan mee?Bram91 wrote:Gespot, zag je vanmiddag Amersfoort uit rijden.
Re: Jelle aka Gigawebs ( AX GTI '92)
Nee ik was niet de veroorzaker van de rode kruisen.
De Mercedes van mijn vader was alle motorolie verloren, AX to the rescue! (en later de ANWB om af te slepen )
Verder nog de nodige kilometers gemaakt met de AX. Laatste grote rit was naar Belgie.
Op de terugweg begon ik een wiellagertje te horen. Zat er al wel aan te komen maar ervaring leert ook dat de Belgische wegen graag een steentje bijdragen aan onderstel slijtage.
Dus werd het tijd om het kapotte wiellager te vervangen.
Het uitpersen van het oude wiellager ging niet helemaal goed. Buitenste lager ring bleef zitten.
Dus Pgoddijn en Drake maar eens opgebeld. Die vonden het wel leuk om even te komen buurten.
En toen was hij vrij snel gepiept.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Jelle aka Gigawebs ( AX GTI '92)
In Belgie is een G nog te betalen om te rijden op geel kenteken denk ik? De roverheid heeft dat hier aardig verpest.
Re: Jelle aka Gigawebs ( AX GTI '92)
@Citrofenwick We hebben geen Belgische roots voor zover ik weet, hij werkt/woont in Brussel nog voor de komende 3 jaar.
De GTI wordt binnenkort ook weer onderhanden genomen, hij stinkt al wat langer wat meer dan normaal naar Olie/Benzine tijdens het rijden. Maar de afgelopen tijd begon het wel heel erg te worden.
Kreeg tijdens de tourrit afgelopen weekend de feedback dat ze 5 auto's achter me de GTI nog konden ruiken.
Samen met Drake tot de conclusie gekomen dat het onderblok na bijna 3 ton toch echt wel versleten is. De cilinder wanden zagen er in 2012 ook al niet heel goed meer uit.
Dus besloten om er een 1.6 8v blok er onder te gaan hangen. Iedereen heeft tegenwoordig al een 16v....
Gister een onderblok opgehaald en die gaan we rustig maar eens klaarstomen.
De GTI wordt binnenkort ook weer onderhanden genomen, hij stinkt al wat langer wat meer dan normaal naar Olie/Benzine tijdens het rijden. Maar de afgelopen tijd begon het wel heel erg te worden.
Kreeg tijdens de tourrit afgelopen weekend de feedback dat ze 5 auto's achter me de GTI nog konden ruiken.
Samen met Drake tot de conclusie gekomen dat het onderblok na bijna 3 ton toch echt wel versleten is. De cilinder wanden zagen er in 2012 ook al niet heel goed meer uit.
Dus besloten om er een 1.6 8v blok er onder te gaan hangen. Iedereen heeft tegenwoordig al een 16v....
Gister een onderblok opgehaald en die gaan we rustig maar eens klaarstomen.