Wheelnut Citroënloos Renault Clio 1.4 Mexx aut. '97
Moderator: webmasters
Re: Wheelnut '91 AX 11 Inj. '00 Saxo 16v RKV is dus kaduuk (
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
Re: Wheelnut '91 AX 11 Inj. '00 Saxo 16v RKV is dus kaduuk (
Baco gebruiken voor het eerste stukje loshalen van de bout? Of een goedkope steeksleutel 12 opvijlen?
Re: Wheelnut '91 AX 11 Inj. '00 Saxo 16v RKV is dus kaduuk (
Zo, die rijdt voorlopig weer.
Trekt meteen een stuk lekkerder op, nu de gaskabel fatsoenlijk afgesteld staat...
Trekt meteen een stuk lekkerder op, nu de gaskabel fatsoenlijk afgesteld staat...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
Re: Wheelnut '91 AX 11 Inj. '00 Saxo 16v Overberemde achtera
Hm. Zonder echt hard te trappen twee mooie, lange, zwarte strepen op het wegdek. Kan de achteras overberemd zijn?
Zo ja, is er een manier om dat terug te stellen?
Zo ja, is er een manier om dat terug te stellen?
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Wheelnut '91 AX 11 Inj. '00 Saxo 16v Overberemde achtera
de veer waarmee de hendel van de remdrukverdeler vast zit heeft een schoef om 'm te verstellen. Losser is minder hard remmen achter..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Wheelnut '91 AX 11 Inj. '00 Saxo 16v Overberemde achtera
Dat zat ik zelf ook al te denken. Dank je.
Ik zal nog een paar keer proberen te remmen om te zien of het vaker gebeurt.
Het lijkt mij bij gladheid echt niet lekker rijden...
Ik zal nog een paar keer proberen te remmen om te zien of het vaker gebeurt.
Het lijkt mij bij gladheid echt niet lekker rijden...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Wheelnut '91 AX 11 Inj. '00 Saxo 16v Overberemde achtera
Je zou bij een flinke remactie ineens een uitbrekende achterkant kunnen krijgen ja, en in het ergste geval daarmee zijwaarts/achterstevoren tegen dingen aan kunnen schuiven.
Niet echt prettig inderdaad, dan heb je liever dat de voorwielen eerst blokkeren, en je rechtdoor schuift. Als je dan de rem los laat, ga je in ieder geval weer rechtdoor en/of de kant op waar je je stuur heen gedraaid had.
Niet echt prettig inderdaad, dan heb je liever dat de voorwielen eerst blokkeren, en je rechtdoor schuift. Als je dan de rem los laat, ga je in ieder geval weer rechtdoor en/of de kant op waar je je stuur heen gedraaid had.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Wheelnut '91 AX 11 Inj. '00 Saxo 16v Overberemde achtera
Tailhappy is wel leuk op het circuit, ff goed inremmen en dan het kontje omgooien. Bij mij staat het achter ook bewust iets te hard remmend ingesteld
Re: Wheelnut '91 AX 11 Inj. '00 Saxo 16v Overberemde achtera
Jeeeee! Vochtbak!
Lekker alle ramen met een trekkertje vochtvrij maken voor je gaat rijden!
De vloermat aan de bijrijderskant is een beetje *squish*.
Ik weet precies waar het vandaan komt: Een gaatje in de paravaan. Ik dacht dat het afdoende gedicht was, maar niet dus...
Lekker alle ramen met een trekkertje vochtvrij maken voor je gaat rijden!
De vloermat aan de bijrijderskant is een beetje *squish*.
Ik weet precies waar het vandaan komt: Een gaatje in de paravaan. Ik dacht dat het afdoende gedicht was, maar niet dus...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
Re: Wheelnut Citroënloos Renault Clio 1.4 Mexx aut. '97
Okee, het roer is compleet omgegooid bij mij.
Compleet AX-loos, Citroënloos, TU-loos, zelfs PSA-loos.
Wel zo'n andere Franse auto...
Ik was van plan om de klepstoters en versnellingsbak te laten doen, en toch nog een jaartje door te rijden in de Saxo, maar het heeft niet mogen zijn.
Op weg naar PPR, net toen ik de A15 afgedraaid was bij Kapel-Avezaath (twee straten bij Patrick vandaan dus), begon de motor hevig te sputteren, op drie poten te lopen, en gewoon geen vermogen meer te geven. Bougie 4 (distributiezijde) had de draad uit de kop gestript. Oei.
Revisiekosten voor de kop, klepstoters, versnellingsbak, en nog wat andere kosten dreven de prijs zo ver boven de dagwaarde dat het mij toch te gortig werd.
Dus Patrick maar de opdracht gegeven om een nieuwe eigenaar te zoeken. En dat is sinds een week geleden dus het geval. Nog voor een redelijk bedragje ook. Als je je bedenk dat de Saxo een non-runner was.
De AX was ik gewoon zat. Ik had er een hekel aan omdat hij mij meer stress opleverde dan ontspanning, zelfs na een jaar van rondhannesen.
Kletsnat, roestig, koppeling greep slecht aan, motor liep op een of andere manier niet lekker, remde gewoon eng, maakte tigduizend bijgeluiden, etcetera, etcetera. Dus ondanks de zonde mijn verlies genomen en als sloopauto ingeruild op deze:
Een Renault Clio 1.4 MEXX uit 1997 met 122.000 kilometer op de klok.
Centrale vergrendeling mét afstandsbediening, Stuurbekrachtiging, Elektrische ramen vóór, Hoogteverstelling en verstelbare lendensteun op de bestuurdersstoel, Trekhaak, Airco, en een 3-trapautomaat.
Op een paar kleine dingetjes na is het een prachtauto. Uitlaat is keihard, onderkant zit onder de tectyl, blok is kurkdroog, zelfs een vrij nieuwe aandrijfas en startmotor. Bakje spoelen en aircootje vullen, en er is niks mis mee! Helemaal niet slecht voor een Fransoos van bijna 20 jaar oud.
Het betekent wel dat ik nog minder actief ga worden dan ik de laatste tijd al was. Sorry daarvoor.
Compleet AX-loos, Citroënloos, TU-loos, zelfs PSA-loos.
Wel zo'n andere Franse auto...
Ik was van plan om de klepstoters en versnellingsbak te laten doen, en toch nog een jaartje door te rijden in de Saxo, maar het heeft niet mogen zijn.
Op weg naar PPR, net toen ik de A15 afgedraaid was bij Kapel-Avezaath (twee straten bij Patrick vandaan dus), begon de motor hevig te sputteren, op drie poten te lopen, en gewoon geen vermogen meer te geven. Bougie 4 (distributiezijde) had de draad uit de kop gestript. Oei.
Revisiekosten voor de kop, klepstoters, versnellingsbak, en nog wat andere kosten dreven de prijs zo ver boven de dagwaarde dat het mij toch te gortig werd.
Dus Patrick maar de opdracht gegeven om een nieuwe eigenaar te zoeken. En dat is sinds een week geleden dus het geval. Nog voor een redelijk bedragje ook. Als je je bedenk dat de Saxo een non-runner was.
De AX was ik gewoon zat. Ik had er een hekel aan omdat hij mij meer stress opleverde dan ontspanning, zelfs na een jaar van rondhannesen.
Kletsnat, roestig, koppeling greep slecht aan, motor liep op een of andere manier niet lekker, remde gewoon eng, maakte tigduizend bijgeluiden, etcetera, etcetera. Dus ondanks de zonde mijn verlies genomen en als sloopauto ingeruild op deze:
Een Renault Clio 1.4 MEXX uit 1997 met 122.000 kilometer op de klok.
Centrale vergrendeling mét afstandsbediening, Stuurbekrachtiging, Elektrische ramen vóór, Hoogteverstelling en verstelbare lendensteun op de bestuurdersstoel, Trekhaak, Airco, en een 3-trapautomaat.
Op een paar kleine dingetjes na is het een prachtauto. Uitlaat is keihard, onderkant zit onder de tectyl, blok is kurkdroog, zelfs een vrij nieuwe aandrijfas en startmotor. Bakje spoelen en aircootje vullen, en er is niks mis mee! Helemaal niet slecht voor een Fransoos van bijna 20 jaar oud.
Het betekent wel dat ik nog minder actief ga worden dan ik de laatste tijd al was. Sorry daarvoor.
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
Re: Wheelnut Citroënloos Renault Clio 1.4 Mexx aut. '97
Tja op een gegeven ogenblik word iedereen verstandig.
Maar de Clio ziet er echt heel goed uit. Veel plezier ermee!!!
Maar de Clio ziet er echt heel goed uit. Veel plezier ermee!!!