Ondertussen is dit topic alweer 2 jaar oud...en is er veel gebeurd...oa de achteras met schijven staat er onder (met hulp van vrienden).
Gisteren maar weer eens even (na 2 jaar) met een paar kameraden naar Circuit Zolder getrokken voor te kijken naar een trackday. Wat jeukt het dan toch weer! Daarom hier nieuw leven inblazen! En meteen schaamteloos enkele vragen stellen
Eerst en vooral, waarom duurt het zo lang...wel enkele weken na mijn laatste post hier ben ik aangereden met mijn fiets toen ik onderweg was naar huis. Na een operatie en heel wat maanden afzien ben ik er nu eindelijk weer wat bovenop...pijnloos is het allemaal niet maar met wat kine en af en toe een pijnstiller lukt alles aardig. Behalve lang aan een auto werken ... kleine(re) dingen lukken wel met de nodige tijd zoals remmen vervangen, onderhoud etc etc.
Dus;
Mijn doel met de ax is altijd geweest om deze te voorzien van een 1.6 16V die 140-150 pk draait. Maar met bovenstaande zal het mij nooit meer lukken ivm heup, rug en schouder die ten tijde van het ongeval een fikse klap hebben gekregen. Ik hoor jullie al denken dat ik dan ook circuit rijden moet opbergen maar daar zijn oplossingen voor zoals een sessie minder rijden, een keertje meer naar de kine etc etc, een pijnstiller extra...eens je op het circuit hebt gereden wil je dat blijven doen
Ik vroeg mij dus af of er iemand onder jullie is die of een adres weet waar ik een 16V kan laten inbouwen (als ik er eentje kan vinden) of die de inbouw voor mij wil doen (tegen betaling uiteraard). Het project ligt nu al 2 jaar stil en vanwege mijn medische beperkingen heb ik geen zin om nog eens 2 jaar te wachten
. het betreft dus het uitbouwen van de 1.4 nu en het inbouwen van de 1.6 16v die start en rijdt (en eventueel al 140-150 pk draait, hoeft niet). De 1.4 draait nog en schakelt nog goed. De installateur mag de 1.4 motor met bak ook houden. De carrosserie heeft ook aandacht nodig maar daar heb ik al iemand voor.
Alvast bedankt voor enige (positieve) reactie!