De Jaguar was een fijne auto om lange afstanden mee te rijden. Poosje terug met 170-180 cruisen terug gereden vanuit Parijs. Je merkt niet dat je zo snel rijdt. Maar de stoelen in de 307 zitten veel beter.
Nu alleen nog even een storing van de motor fixen. Ik mis nog een zooitje paarden zo af en toe. Als dat gefixed Is, denk ik dat ik de Jaguar niet meer mis.
De stoelen van de Jaguar zijn net wat te zacht, na een paar uur voel ik dat wel in m'n rug, daar heb ik nu met de 307 minder last van.
Bij de 307 zijn de voorspatborden aardig ruim, als hij recht staat, dan Is er boven het wiel meer ruimte dan achter. Met trailer erachter en een volle koffer, wil die wel iets achterover hangen. Maar het reed prima, geen last van zo.
Ik kan de auto nog iets naar achteren zetten. Bij omdraaien komt er teveel gewicht achterop, wat zorgt voor een veel te lage kogeldruk (als hij al niet negatief wordt), dat is geen optie.
Vorige week zaterdag weer een lekker middagje en avondje met de GT gereden. We hebben meegedaan aan de Nacht om de Lange Jan. Een stuk pittiger dan Le Citron Pressé en het rijden in het donker maakte het ook wat moeilijker. Maar wel veel plezier gehad en heerlijk gereden. Er reden ook een aantal bekenden mee die ook de LCP rijden, dus dat maakt het nog wat gezelliger.
Afgelopen weekend ook de inschrijving voor de LCP weer gedaan, dat worden weer een paar mooie dagen in Frankrijk in mei volgend jaar
Chanelleke sloeg de laatste tijd slecht aan en sinds 2 weken geleden wilde ze helemaal niet meer starten. Door drukte op het werk er niet aan toe gekomen. Vorige week maar even wat verse onderdelen besteld. Nieuwe bougies, ontstekingsmodule en bobine. Andere verdelerkap en bougiekabels had ik nog liggen. Vandaag alles even vervangen. Een wereld van verschil, je hoeft maar naar de sleutel te kijken en ze slaat al aan
Nope, monopoint. Als het aan mij lag was hier ook een 2-traps carb ingekomen, neg zoals ik in m'n GT had. Maar Hester wilde geen carb en zij moet er tenslotte mee rijden.
Blok is wel gereviseerd voordat dit erin kwam. Nieuwe zuigerveren, cilinders gehoond, nieuwe keerringen, kop helemaal fris gemaakt, de in- en uitlaatpoorten aangepakt en een nokkenas van een GT carb.
Is een lekker pittig blokje geworden dat goed aan het gas hangt.