De achterzijde is al maximaal verlaagd maar vorige week is de oorzaak gevonden.
De voorzijde is verlaagd met normale AX verlagingsveren icm prima werkende 106 schokdempers.
De Tjaffer is gemaakt van dik gegalvaniseerd staal waardoor de voorzijde naar schatting 80-100 kilo meer weegt dan een ax, daarnaast is afgelopen voorjaar het blok vervangen voor een 30 kilo zwaarder GTI blok.
Het resultaat (ik zal dit weekeinde ff een foto maken) is dat er bijna geen veerweg meer in de veren zit.
Maar wat zou een goede oplossing zijn.
- Andere schokdempers .... lost volgens mij niets op omdat eik de veren te slap zijn voor het gewicht die voorop hangt.
- Schroefset ..... kan de oplossing zijn maar de meeste schroefsets zijn erg hard afgeveerd, en buiten dat erg prijzig (jb en v-maxx vallen daarintegen weer mee, maar ik weet niet of dit kwalitatief redelijke sets zijn.
- Standaard AX veren er op en hopen dat de Tjaf door het extra gewicht mooi laag komt te liggen en toch veercomfort heeft... (oftewel wensdenken)
- Verlagingsveren voor de AX GTI er op zetten .... deze zijn berekend op de 30 kilo extra volgens mij ... maar dan nog niet op de 80 kilo extra van de tjaf voorzijde.
- De achteras omhoog, originele veren er op, noppenbanden kopen en er een terreinwagen van maken
