Na een kleine 6uur met hulp van Siyu (JSP) zit de 1.4i bak op mijne eens kijken op lange afstanden of ik zuiniger rij:
Laat het strippen beginnen:
Nieuwe druklager gekocht om de oude te vervangen (ratelt):
De bakken naast elkaar 20CC44 en 20CB74:
Nieuwe druklager gemonteerd:
Ter vergelijking:
20CB74:
1- 12 41 3,41667 2 - 21 38 1,80952 3 - 29 37 1,27586 4 - 40 39 0,97500 5 - 43 33 0,76744 FD - 17 64 3,76471 SM - 19/18
20CC44:
1- 12 41 3,41667 2 - 20 39 1,95000 3 - 28 38 1,35714 4 - 37 39 1,05405 5 - 41 35 0,85366 FD - 16 63 3,93750 SM - 19/18
Hij loopt bij 90 km/h 2750 rpm en 120 km/h ong. 3500rpm. vs de oude 3000rpm en 4000rpm.
Na veel moeite zit de bak eronder.
Alles weer gemonteerd en bakolie gevuld met 75w90 vol synthetisch 2L
Inmiddels al 2ton op de teller en loopt als een zonnetje en nog op de eerste koppakking vanwegens de lange afstanden die ik afleg:
Ik heb van een 1.1 first van 92 een inlaatbuis zonder restrictie gemonteerd:
Zo dat was die alweer eens kijken wat het verbruik gaat zeggen de komende maanden met een langere bak. Ik rij voornamelijke snelweg dus komt goed.