Inmiddels heb ik het blok van de saxo vts 1.6 16v in de AX weten te krijgen, past allemaal maar net trouwens.
Meer foto's: http://www.mxbode.nl/ax/" onclick="window.open(this.href);return false;
Echter komen er twee nieuwe uitdagingen. De eerste is het aanpassen van het voorfront van de auto aan de saxo radiateur, dat moet op zich wel kunnen, er zijn een hoop foto's te vinden van mensen die dit ook hebben gedaan, wat nog wel een puzzel wordt is hoe ik hem vast maak en hoe ik de grill van de auto weer netjes op zijn plek krijg.
Een grotere uitdaging is de kabelboom, de GTI heeft nu nog een complete kabelboom, voordat de saxo naar de sloop ging heb ik de volledige kabelboom, dus vanaf mistlichten tot en met achter lichten en alles wat ertussen zit netjes uit de auto gehaald, tenminste ik heb de auto om de kabelboom heen weggehaald, zodat ik deze zo compleet mogelijk had.
Nu is het natuurlijk wenselijk dat de auto gaat lopen en alle lampjes, knopjes en metertjes weer gaan werken zoals je zou verwachten. Ik heb er alleen zeer beperkt verstand van.
Het betreft dus een eerste type saxo VTS, en de ax is een originele GTI. Er is mij ooit verteld dat dit de makkelijkste combi was voor een motorswap qua electra.
MAar ik weet niet waar ik moet beginnen.
Heeft iemand hier toevallig ooit een beschrijving van gemaakt, of is iemand bereid deze te maken, bijvoorbeeld tekening van een ax, naast die van de saxo leggen en met nummertjes aangeven wat ik waar moet vastzetten?
Anders zijn alle tips ook meer dan welkom.
Edit: Plaatje wat kleiner gemaakt.
Aanpassingen kabelboom GTI naar VTS
Moderators: vtspower, webmasters
Re: Aanpassingen kabelboom GTI naar VTS
Heb je hier wat aan?
http://www.saxperience.com/forum/showthread.php?t=24339
Voor het downloaden van onderstaande documenten moet je je wel even aanmelden
http://www.saxperience.com/forum/showth ... ost6175411
http://www.saxperience.com/forum/showthread.php?t=24339
Voor het downloaden van onderstaande documenten moet je je wel even aanmelden
http://www.saxperience.com/forum/showth ... ost6175411
Re: Aanpassingen kabelboom GTI naar VTS
Als je een schema van de VTS kabelboom hebt is het vrij eenvoudig. Houd er rekening mee dat de pinout van de Saxo niet hetzelfde is als van een 106 GTi.
Heb zelf ook een 16v in een AX gehangen en de kabelboom passend gemaakt. Wat ik heb gedaan is de stekker van de interieurkabelboom van de 106 afgeknipt en deze gesoldeerd op de AX interieurkabelboom. Dus aan de motorkabelboom heb ik niets veranderd.
Radiateur past idd na wat slijpwerk.
Heb zelf ook een 16v in een AX gehangen en de kabelboom passend gemaakt. Wat ik heb gedaan is de stekker van de interieurkabelboom van de 106 afgeknipt en deze gesoldeerd op de AX interieurkabelboom. Dus aan de motorkabelboom heb ik niets veranderd.
Radiateur past idd na wat slijpwerk.
Re: Aanpassingen kabelboom GTI naar VTS
Ik ben inmiddels wel wat verder. De radiateur past, deze moest wat naar beneden en naar voren, maar zit er naar mijn idee wel strak in.
De juiste stekkertjes zitten weer op de juiste plek in het blok. Kilomoter teller ding omgezet, dus zou moeten werken. Ik loop nu nog tegen twee zaken aan. De binnenkabel van de gaskabel is te kort. Ik weet niet hoe dit bij mijn gaspedaal zit, dus dat ga ik vanavond maar eens uitzoeken hoe ik dat passend kan maken.
Een groter probleem is dat ik er nog niet uit ben hoe ik die stekker over ga zetten. Wat Wesley zegt klinkt inderdaad goed, echter heeft de saxo kabelboom veel meer aansluitingen in de stekker dan de AX. Ik zou dus graag een schema van de stekker van de AX willen hebben, waar ik kan zien welk kabeltje waarvoor dient. Dit zelfde van de sekker van de Saxo. Zodat ik de stekker van de AX aan de boom van de saxo kan solderen. Deze overzichten heb ik volgens mij nog niet kunnen vinden. Iemand hier deze bij de hand toevallig?
De juiste stekkertjes zitten weer op de juiste plek in het blok. Kilomoter teller ding omgezet, dus zou moeten werken. Ik loop nu nog tegen twee zaken aan. De binnenkabel van de gaskabel is te kort. Ik weet niet hoe dit bij mijn gaspedaal zit, dus dat ga ik vanavond maar eens uitzoeken hoe ik dat passend kan maken.
Een groter probleem is dat ik er nog niet uit ben hoe ik die stekker over ga zetten. Wat Wesley zegt klinkt inderdaad goed, echter heeft de saxo kabelboom veel meer aansluitingen in de stekker dan de AX. Ik zou dus graag een schema van de stekker van de AX willen hebben, waar ik kan zien welk kabeltje waarvoor dient. Dit zelfde van de sekker van de Saxo. Zodat ik de stekker van de AX aan de boom van de saxo kan solderen. Deze overzichten heb ik volgens mij nog niet kunnen vinden. Iemand hier deze bij de hand toevallig?
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Aanpassingen kabelboom GTI naar VTS
Niet echt handig, maar die gaskabel is dus anders bij een 16V. (zelfde met de diesel, die heeft ook *weer* een andere kabel.. in totaal dus 3 soorten?) Weet zo 123 niet of je dr wat aan doen kan, of dat je gewoon een andere kabel nodig hebt..j0achim wrote:De binnenkabel van de gaskabel is te kort. Ik weet niet hoe dit bij mijn gaspedaal zit, dus dat ga ik vanavond maar eens uitzoeken hoe ik dat passend kan maken.
AXOC heeft een schema, zouden ze heel boos worden als ik 't hier post?j0achim wrote:echter heeft de saxo kabelboom veel meer aansluitingen in de stekker dan de AX. Ik zou dus graag een schema van de stekker van de AX willen hebben, waar ik kan zien welk kabeltje waarvoor dient. Dit zelfde van de sekker van de Saxo. Zodat ik de stekker van de AX aan de boom van de saxo kan solderen. Deze overzichten heb ik volgens mij nog niet kunnen vinden. Iemand hier deze bij de hand toevallig?
Last edited by AlexanderB on FriMay08, 2015 7:00:02 PM, edited 1 time in total.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Aanpassingen kabelboom GTI naar VTS
Wow super! daar kan ik wat mee. Hier ben ik echt heel blij mee.
Gaskabel heb ik eruit gehaald en knijp zelf een langere aan elkaar, is niet het werk. Gisteren ook lekker aan het stoeien geweest om de koelslangen aan te sluiten, dit zit nu ook. Het begint steeds meer op een auto te lijken, maar wat ben ik blij met bovenstaand!
Gaskabel heb ik eruit gehaald en knijp zelf een langere aan elkaar, is niet het werk. Gisteren ook lekker aan het stoeien geweest om de koelslangen aan te sluiten, dit zit nu ook. Het begint steeds meer op een auto te lijken, maar wat ben ik blij met bovenstaand!