Wimp - AX GTI
Moderator: webmasters
Wimp - AX GTI
Na een tijdje te hebben meegelezen en ik eindelijk over mijn aanwinst kan beschikken even besloten mezelf ook maar voor te stellen.
Wim Peeters - afkomstig uit de stille kempen in België en woonachtig in onze prachtige Belgische Ardennen. 29 jaar zo waar en sinds lange tijd al de microbe gevat die leidt tot auto's en autosport. De enige remedie daartegen is zelf een wagentje kopen om aan te sleutelen en te rijden op het circuit. Verder ben ik een enorme fan van course du côte of anders gezegd heuvelklimmen. Jaarlijks loop ik er toch een paar af in België en Eschdorf in Luxemburg sla ik ook nooit over. De bedoelingen met deze GTi zijn dan ook circuitkilometers maken en af en toe eens een heuvelklimmetje meedoen. Uiteraard wel op het provinciale niveau (ASAF) gezien daar deelnemen het goedkoopste is voor een amateurcoureur .
Dus plaatjes bij de praatjes. Vorige week opgehaald in NL na een leuke testrit en lijkt mij hier geen onbekende wagen op het forum;
Tot zo ver het exterieur
dit was dan het rommelige interieur wat wel aandacht kan gebruiken...
Het motortje, er zou een chip inzitten die hem wat sneller maakt echter was er geen uitdraai van een testbank aanwezig...
Tot zo ver het goede nieuws , er is ook altijd slecht nieuws
Als je voor de wagen staat, links achter de koplamp...
en in de kofferbak...
Zonder een nieuw roest-topic te willen starten hierover de vraag hoe ik dit het best kan behandelen. er moet geen rekening gehouden worden met APK of keuring gezien hij niet meer op de openbare weg komt.
Wat zijn de plannen (als de momenteel aanwezige hectische werkdruk over is);
- Scherpere nokkenas (als die nog te vinden is) - Kentcams of pipercams eens doorsnuffelen
- Vliegwiel afdraaien
- Spaghetti-uitlaatspruitstuk (dat is ook al moeilijk te vinden zo lijkt me ...)
- Chip die met de nokkenas om kan
- Accu in kofferbak installeren
- Benzinebak in koffer inbouwen (bijhorend een zwaardere benzinepomp)
- Shortshifter (trackdayparts.nl)
- Optisch (binnen- en buitenkant)
Wim Peeters - afkomstig uit de stille kempen in België en woonachtig in onze prachtige Belgische Ardennen. 29 jaar zo waar en sinds lange tijd al de microbe gevat die leidt tot auto's en autosport. De enige remedie daartegen is zelf een wagentje kopen om aan te sleutelen en te rijden op het circuit. Verder ben ik een enorme fan van course du côte of anders gezegd heuvelklimmen. Jaarlijks loop ik er toch een paar af in België en Eschdorf in Luxemburg sla ik ook nooit over. De bedoelingen met deze GTi zijn dan ook circuitkilometers maken en af en toe eens een heuvelklimmetje meedoen. Uiteraard wel op het provinciale niveau (ASAF) gezien daar deelnemen het goedkoopste is voor een amateurcoureur .
Dus plaatjes bij de praatjes. Vorige week opgehaald in NL na een leuke testrit en lijkt mij hier geen onbekende wagen op het forum;
Tot zo ver het exterieur
dit was dan het rommelige interieur wat wel aandacht kan gebruiken...
Het motortje, er zou een chip inzitten die hem wat sneller maakt echter was er geen uitdraai van een testbank aanwezig...
Tot zo ver het goede nieuws , er is ook altijd slecht nieuws
Als je voor de wagen staat, links achter de koplamp...
en in de kofferbak...
Zonder een nieuw roest-topic te willen starten hierover de vraag hoe ik dit het best kan behandelen. er moet geen rekening gehouden worden met APK of keuring gezien hij niet meer op de openbare weg komt.
Wat zijn de plannen (als de momenteel aanwezige hectische werkdruk over is);
- Scherpere nokkenas (als die nog te vinden is) - Kentcams of pipercams eens doorsnuffelen
- Vliegwiel afdraaien
- Spaghetti-uitlaatspruitstuk (dat is ook al moeilijk te vinden zo lijkt me ...)
- Chip die met de nokkenas om kan
- Accu in kofferbak installeren
- Benzinebak in koffer inbouwen (bijhorend een zwaardere benzinepomp)
- Shortshifter (trackdayparts.nl)
- Optisch (binnen- en buitenkant)
AX GTi - circuit
Re: Wimp - AX GTI
Kijk, een bekende GTI is weer opgedoken Welkom!
De beste oplossing voor de roest is uitslijpen en nieuw materiaal erin lassen.
Andere nokkenassen zijn er nog genoeg te vinden. Naast Kentcams en Catcams heeft ook Pipercams en Schrik ze in het assortiment. Waar je wel even goed naar moet kijken is welke maat de lagers in de kop zijn voor de nokkenas, hierin zijn 2 verschillende maten. Trackdayparts.nl kan de Catcams in ieder geval leveren.
Spaghetti-spruitstukken zijn ook wel te vinden. Je hoeft niet specifiek op AX te zoeken, in de Saxo en 106 zijn de TU 8-kleppers ook volop geleverd.
Chip zul je, als je het goed wilt doen, op maat moeten laten schrijven. De Ringsleutel in Bovenkarspel is hier een goed en niet te duur adres voor.
Succes met je GTI en hopelijk tot snel op een trackday.
De beste oplossing voor de roest is uitslijpen en nieuw materiaal erin lassen.
Andere nokkenassen zijn er nog genoeg te vinden. Naast Kentcams en Catcams heeft ook Pipercams en Schrik ze in het assortiment. Waar je wel even goed naar moet kijken is welke maat de lagers in de kop zijn voor de nokkenas, hierin zijn 2 verschillende maten. Trackdayparts.nl kan de Catcams in ieder geval leveren.
Spaghetti-spruitstukken zijn ook wel te vinden. Je hoeft niet specifiek op AX te zoeken, in de Saxo en 106 zijn de TU 8-kleppers ook volop geleverd.
Chip zul je, als je het goed wilt doen, op maat moeten laten schrijven. De Ringsleutel in Bovenkarspel is hier een goed en niet te duur adres voor.
Succes met je GTI en hopelijk tot snel op een trackday.
-
- AX liefhebber
- Posts: 126
- Joined: SunAug10, 2014 3:04:41 PM
- Location: Apeldoorn
Re: Wimp - AX GTI
Lekker autootje! Ben benieuwd hoe 't eruit komt te zien! Succes met de werkzaamheden
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Re: Wimp - AX GTI
Welkom op het forum!
Leuk dat de auto weer 'terug' is. Zo te zien is er nog wel wat werk aan te doen. Alles wat ook maar enigzins krokant is, eruit slijpen en nieuw plaatmateriaal erin lassen. Ik ben benieuwd naar de vorderingen en succes met de trackdays
Leuk dat de auto weer 'terug' is. Zo te zien is er nog wel wat werk aan te doen. Alles wat ook maar enigzins krokant is, eruit slijpen en nieuw plaatmateriaal erin lassen. Ik ben benieuwd naar de vorderingen en succes met de trackdays
Re: Wimp - AX GTI
Inderdaad een bekende, heeft lang in een loods in Woerden gestaan als ik me niet vergis.
Veel plezier ermee!
Veel plezier ermee!
Re: Wimp - AX GTI
Heb hem gekocht van iemand van het forum driving-fun.com. Allemaal auto- en track liefhebbers daar! Hij stond in een loods in Gouda. Diegene die hem hadden staan hadden hem gekocht puur om er wat fun mee te hebben. Motorisch hebben ze alles goed onderhouden, plaatwerk wat minder. Maar des te leuker de uitdaging voor mij.
De batterij naar de kofferbak heeft te maken met de reglementering van het heuvelklimmen al heb ik deze week ontdekt dat het niet verplicht is, dus daar kan ik misschien wel even mee wachten. Wie weet kan ik de slak van ...euh...een toekomstige turbo wel op de plek van de batterij hangen
In ieder geval, eerste grote werk is zo goed als mogelijk alle roest een genadeslag toedienen
De batterij naar de kofferbak heeft te maken met de reglementering van het heuvelklimmen al heb ik deze week ontdekt dat het niet verplicht is, dus daar kan ik misschien wel even mee wachten. Wie weet kan ik de slak van ...euh...een toekomstige turbo wel op de plek van de batterij hangen
In ieder geval, eerste grote werk is zo goed als mogelijk alle roest een genadeslag toedienen
AX GTi - circuit
Re: Wimp - AX GTI
Wellicht is deze circuitdag wat voor jou: http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic.php?f=3&t=28313
Het EPMA circuit ligt bij Malmedy. Het is niet groot, een rondje doet tussen de 700 en 800 meter, ideaal om lekker met je AX te spelen en hem goed te leren kennen.
Het EPMA circuit ligt bij Malmedy. Het is niet groot, een rondje doet tussen de 700 en 800 meter, ideaal om lekker met je AX te spelen en hem goed te leren kennen.
Re: Wimp - AX GTI
leuk dat deze GTI weer terug op het forum is!
wel jammer dat de roestduivel is toegeslagen, maar dat is nou eenmaal zo bij een GTI van deze leeftijd..
veel plezier ermee en hopelijk tot op Malmedy?
wel jammer dat de roestduivel is toegeslagen, maar dat is nou eenmaal zo bij een GTI van deze leeftijd..
veel plezier ermee en hopelijk tot op Malmedy?
Re: Wimp - AX GTI
Ziet er zeer leuk uit en ga ik zeker doen echter dit jaar zal het niet gaan. Dat weekend zit ik hier http://www.ddayrace.com/la-course-2/...beetje de held uit hangen.
Heb enkele filmpjes bekeken van het circuit en de weg er naartoe, grappig om te zien hoe ik al die wegen herken in een oogopslag. Woon er ongeveer 70 kilometer vandaan maar heb hier vroeger veel wandel- en fietskilometers gemaakt.
De omgeving van Malmedy, Ovifat, Robertville, Sourbrodt enz. is echt wel een aanrader voor rond te rijden met een sportief GTi bakkie. Voor zij die willen ben je van daar snel in Duitsland. De baan naar Monschau is heerlijk scheuren
Heb enkele filmpjes bekeken van het circuit en de weg er naartoe, grappig om te zien hoe ik al die wegen herken in een oogopslag. Woon er ongeveer 70 kilometer vandaan maar heb hier vroeger veel wandel- en fietskilometers gemaakt.
De omgeving van Malmedy, Ovifat, Robertville, Sourbrodt enz. is echt wel een aanrader voor rond te rijden met een sportief GTi bakkie. Voor zij die willen ben je van daar snel in Duitsland. De baan naar Monschau is heerlijk scheuren
AX GTi - circuit
Re: Wimp - AX GTI
Alsnog welkom hier! En een erg leuke GTI.
Ja, aan de roest te zien is het een echte AX.
Succes er mee!
Ja, aan de roest te zien is het een echte AX.
Succes er mee!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Re: Wimp - AX GTI
Bossie wrote:Trackdayparts heeft vanaf vandaag TA Technix Spruitstukken in het assortiment.
oeww mooi spul!
https://www.trackdayparts.nl/index.php? ... _70&cat=70" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Wimp - AX GTI
Bling bling
Re: Wimp - AX GTI
Die heb ik pas besteld bij Dutch racing company, omdat Trackdayparts hem niet had... Maar ziet er super uit, je kan er 3 van verslijten voordat je een supersprint kan kopen, dus prijs is ook prima.
Re: Wimp - AX GTI
tempting!!
Re: Wimp - AX GTI
OW dat is zeker bling bling. Die staat op men verlanglijstje voor binnen enkele dagen. Net een GoPro gekocht...
De prijs is inderdaad zeer tempting! Thx voor link bossie! Hebben ze zelfde eigenschappen/kwaliteit als supersprint of verslijten ze ook 4x sneller :P?
Haalt heatwrappen veel uit bij zo'n spruitstuk? Heb al veel voor- en tegenstanders gehoord.
De prijs is inderdaad zeer tempting! Thx voor link bossie! Hebben ze zelfde eigenschappen/kwaliteit als supersprint of verslijten ze ook 4x sneller :P?
Haalt heatwrappen veel uit bij zo'n spruitstuk? Heb al veel voor- en tegenstanders gehoord.
AX GTi - circuit
Re: Wimp - AX GTI
Ik denk dat alleen het spruitstuk al niet veel uit maakt, het moet een boede balans zijn tussen lucht invoer, en uitlaatgassen afvoer. Dus neem je een spaghetti, hoort daar eigenlijk ook gelijk een open filter bij en een open uitlaat, dus geen kat er meer tussen.
Wrappen van een spruitstuk zou de warmte moeten houden en dus ook de flow moeten bevorderen. Echter denk ik niet dat je dit zal merken, als het al werkt.
Ik denk trouwens ook niet dat het een negatieve invloed heeft. Ik wrap die van mij waarschijnlijk niet. Gewoon omdat je dan ook weer 60-70 euro aan tape kwijt bent. Die kan je beter in een olie catchcan steken denk ik. Heb je meer baat bij.
Qua gewicht scheelt het spruitstuk zeker wel veel, meer dan de helft. Dus daar kan je wel wat besparen.
Daarnaast heb ik nooit een supersprint spruitstuk gezien, dus kan er niet over oordelen, maar ik denk dat dit spruitstuk je AX overleeft.
Wrappen van een spruitstuk zou de warmte moeten houden en dus ook de flow moeten bevorderen. Echter denk ik niet dat je dit zal merken, als het al werkt.
Ik denk trouwens ook niet dat het een negatieve invloed heeft. Ik wrap die van mij waarschijnlijk niet. Gewoon omdat je dan ook weer 60-70 euro aan tape kwijt bent. Die kan je beter in een olie catchcan steken denk ik. Heb je meer baat bij.
Qua gewicht scheelt het spruitstuk zeker wel veel, meer dan de helft. Dus daar kan je wel wat besparen.
Daarnaast heb ik nooit een supersprint spruitstuk gezien, dus kan er niet over oordelen, maar ik denk dat dit spruitstuk je AX overleeft.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Wimp - AX GTI
Welkom! Leuk dat deze bekende GTI terug op het forum is. Ik ben met deze ooit een snel rondje nordschleife meegeweest bij 1 van de vorige eigenaren
Zn kentekenbroer staat hier trouwens bij mij in de schuur! Ook voor provinciale wedstrijden opgebouwd, maar dan VAS.
Persoonlijk zou ik mn budget gewoon in een 1.6 steken. Scheelt héél veel hoor, en zeker als het bergop is.
Zn kentekenbroer staat hier trouwens bij mij in de schuur! Ook voor provinciale wedstrijden opgebouwd, maar dan VAS.
Persoonlijk zou ik mn budget gewoon in een 1.6 steken. Scheelt héél veel hoor, en zeker als het bergop is.
AX-kopen is verslavend.