Jurjen GTI '91
Moderator: webmasters
Re: Jurjen GTI '91 - First verkocht!
De witte ax heb ik verkocht! Ze was zeker niet 'marktplaatswaardig' maar ik heb een familielid ermee gelukkig kunnen maken. Dus voor weinig geld kunnen zij de auto nu oprijden. Het is tussen mij en die auto nooit wat geworden, dus ik ben blij dat ze weg is! Scheelt ook weer in de lasten
Met Sofie is alles dik in orde. Klusjes die ik binnenkort wil doen:
-kleppen stellen
-Uitvinden waarom de motor uitvalt/hapert na het tanken. Ik vermoed de tankontluchting?
-Afstandsbediening automatische deurontgrendeling maken. Ik vermoed een slecht contact.
-Dak opnieuw spuiten
-Skirtboog passend krijgen
Voor de rest rijdt ze heerlijk!!
Laatst de remmen vervangen van een C1. Dat was hard nodig!
Met Sofie is alles dik in orde. Klusjes die ik binnenkort wil doen:
-kleppen stellen
-Uitvinden waarom de motor uitvalt/hapert na het tanken. Ik vermoed de tankontluchting?
-Afstandsbediening automatische deurontgrendeling maken. Ik vermoed een slecht contact.
-Dak opnieuw spuiten
-Skirtboog passend krijgen
Voor de rest rijdt ze heerlijk!!
Laatst de remmen vervangen van een C1. Dat was hard nodig!
Mooie ax Lekker aan het klussen. Had je last van horizontale speling op de bak?
misschien en een shortshifter van trackdayparts ook een leuke upgrade?
misschien en een shortshifter van trackdayparts ook een leuke upgrade?
Was inderdaad speling. Hoe een simpele upgrade zoveel ergernis kan schelen Er zit ook een shortshifter op, heerlijk!
Ik bedacht me dat ik nooit 'eindfoto's' heb geschoten van Sofie! Dus even naar het universiteitscomplex gereden en daar een paar foto's gemaakt
Dit is toen ik haar kocht begin dit jaar:
Wat moet ik nu gaan doen??...
Dit is toen ik haar kocht begin dit jaar:
Wat moet ik nu gaan doen??...
Re: Jurjen GTI '91 - Eindfoto's!
Prachtig!
Hoe heb je de lak zo mooi gekregen?
Hoe heb je de lak zo mooi gekregen?
Last edited by jk on SunOct05, 2014 12:41:09 PM, edited 1 time in total.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
In het kort:
-goed wassen (hogedruk, 2-emmer methode)
-auto kleien
-lak polijsten van grof naar licht met een Dual Action polijstmachine
-Lak voeden met Black Hole
-Wax
-Monello Non Ferro voor de velgen & Wibra Dasty ontvetter (zwarte verpakking)
-Black Turtle dressing voor de skirts
Stiekem even reclame maken voor een ander forum: http://forum.carclean.nl/ Hier staat ontzettend veel informatie voor het weer goed krijgen van je lak. Zeer prettige webwinkel ook
-goed wassen (hogedruk, 2-emmer methode)
-auto kleien
-lak polijsten van grof naar licht met een Dual Action polijstmachine
-Lak voeden met Black Hole
-Wax
-Monello Non Ferro voor de velgen & Wibra Dasty ontvetter (zwarte verpakking)
-Black Turtle dressing voor de skirts
Stiekem even reclame maken voor een ander forum: http://forum.carclean.nl/ Hier staat ontzettend veel informatie voor het weer goed krijgen van je lak. Zeer prettige webwinkel ook
Blijft fantastisch een goede waxlaag
Wow. Mooi effect!
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
-
- Total admin
Mooi hoor! Hoe bevalt het turtle skirtproduct? Ik gebruik er momenteel van meguiars(?), maar na een goede week is er al een deel terug af. Hoe lang blijft het zitten?
AX-kopen is verslavend.
Ongeveer 1,5-2,5 maanden. Maar een ronde met een spons doet dan weer wonderen Met Mequiars heb ik geen ervaring maar een week is niet lang!citrofenwick wrote:Mooi hoor! Hoe bevalt het turtle skirtproduct? Ik gebruik er momenteel van meguiars(?), maar na een goede week is er al een deel terug af. Hoe lang blijft het zitten?
-
- AX liefhebber
Ziet er super strak uit. Ook de naden lijken zo er erg goed uit. Mss wel een idee om de achter bumper iets rechter te zetten. Die staat volgens mij iets te hoog naar achteren.
Doe FF relAX
Wat een prachtige wagen!
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Wow tijdje niet echt op het forum geweest. Echt indrukwekkend mooi geworden. Carclean koop ik ook graag, top zaak met leuk actief forum.
-
- Archivaris
Citroën vindt je AX ook prachtig (en terecht ook!):
https://www.facebook.com/Citroën/photos ... 9921577936" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/Citroën/photos ... 9921597936" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/Citroën/photos ... 9921577936" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/Citroën/photos ... 9921597936" onclick="window.open(this.href);return false;
Ontzettend tof!
Polytrol werkt ook supergoed voor de bumpers en skirts
Vandaag een lekker klusdagje gehad voor de BX van een vriend van me. Kleine dingetjes gedaan zoals bougies, motorolie, luchtfilter en de bougiekabels en als klap op de vuurpijl een 90's cassetteradio ingebouwd
Daarna een tochtje gereden op het Groningse platteland, wat een heerlijk weer!
Daarna een tochtje gereden op het Groningse platteland, wat een heerlijk weer!
Re: Jurjen GTI '91 - sloop Heidi
En toen was het einde van Heidi (de witte) gekomen. Ik heb haar een aantal maanden terug verkocht binnen de familie. Met de nodige opmerkingen en vooral niks meer te investeren in deze auto en om 'op' te rijden (apk mei 2015). Helaas is het einde sneller gekomen dan verwacht -> gescheurde koppakking nabij Joure op weg naar Groningen (was te verwachten, maar sneller dan gedacht). Het enige jammere is dat er nog een aantal nieuwe onderdelen op zaten (aandrijfassen, remmerij, koppeling) maar omdat de auto niet rijdbaar is en het qua kosten ook niet de moeite loont om op te halen en naar Groningen te brengen is ze daarom naar de sloop gegaan in Joure. Ik vraag even het adres van de sloop na, dan zet ik dat hier neer voor de geïnteresseerden.
Bye Bye Heidi, het is nooit iets geworden tussen ons...
Bye Bye Heidi, het is nooit iets geworden tussen ons...