IceByte aka Eelco (Citroen C5 Break 2.2 HDI Exclusive 2006)
Moderator: webmasters
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
de roest die er aan zat is ook bijgewerkt, heb ik gelijk laten doen toen ik de bumpers aan heb laten pakken, dus nu kan ie dr weer even tegen, verder zie ik weinig roest aan de auto, op nog wat kleine plekjes na die ik nog ga behandelen als ik de van het spuiten overgebleven verf krijg.
Ik moet nog wel 2 klemmen hebben voor aan de zijkant van de bumper, omdat schroeven waarmee ie vast zit niet helemaal fris zijn , bumper blijft wat naar buiten staan, 1 zo'n klem heb ik nog, een andere moet ik nog ff van de sloop halen, het zijn dezelfde klemmen als aan een achterbumper, dus dat is ez
Ik moet nog wel 2 klemmen hebben voor aan de zijkant van de bumper, omdat schroeven waarmee ie vast zit niet helemaal fris zijn , bumper blijft wat naar buiten staan, 1 zo'n klem heb ik nog, een andere moet ik nog ff van de sloop halen, het zijn dezelfde klemmen als aan een achterbumper, dus dat is ez
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Morgen moet ie voor de APK, ben benieuwd, en nadat ie APK gekeurd is gaan we ns naar de aldi rijden om daar 10 liter cheapass zonnebloemolie op te halen die ik vervolgens in de tank ga mikken, en ns kijken hoe ie daarop lopen wil, samen met een kleine 30 liter diesel. Als et werkt dan ga ik ook maar de afgewerkte zonnebloemolie voor de frituur ns filteren en die ook opstoken, elk litertje brandstof is mooi meegenomen zou ik zeggen
-
- AX liefhebber
- Posts: 812
- Joined: WedJun18, 2003 12:57:53 AM
- Location: Belgisch Limburg
- Contact:
IceByte wrote:Morgen moet ie voor de APK, ben benieuwd, en nadat ie APK gekeurd is gaan we ns naar de aldi rijden om daar 10 liter cheapass zonnebloemolie op te halen die ik vervolgens in de tank ga mikken, en ns kijken hoe ie daarop lopen wil, samen met een kleine 30 liter diesel. Als et werkt dan ga ik ook maar de afgewerkte zonnebloemolie voor de frituur ns filteren en die ook opstoken, elk litertje brandstof is mooi meegenomen zou ik zeggen
Ga je dat echt doen? Ik weet al wat er dan gaat gebeuren Een uitlaat die ruikt naar de frituur
Last edited by Ax_Dude on TueOct05, 2004 8:32:31 PM, edited 1 time in total.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
heb al mensen gezien die met een mercedes al 200.000km rondrijden op plantaardige olie zonder aanpassingen, zolang het zelfontbrandend is, en vloeibaar genoeg kan je het stoken in een diesel. Ik ga ook niet voor een volle bak zonnebloemolie, maar neem 25% van de tank voor de olie, rest diesel. Tis plantaardig, en aardig vloeibaar, met die diesel dr bij zou dat geen probleem mogen zijn voor de injectoren en de dieselpomp, en moet ie dr dus gewoon op lopen.
Zolang je die oude olie goed filtert moet ie dr best op kunnen lopen, en wat is nu 2-3 liter op een volle tank diesel, zal ie best wel opstoken.
Zolang je die oude olie goed filtert moet ie dr best op kunnen lopen, en wat is nu 2-3 liter op een volle tank diesel, zal ie best wel opstoken.
Je moet even opzoeken hoeveel precies, maar het schijnt beter en schoner te gaan als je een heel klein beetje terpentine oid toevoegt. Voor de winter zou je eigenlijk moeten kijken of je de brandstof een beetje voor kan verwarmen.
http://www.kennislink.nl wrote:Wie geen zin heeft in aanpassingen van motor en brandstoflijn, kan via toevoegingen aan de olie toch een 'planta'-rijder worden, althans gedeeltelijk. Door 15-25% kerosine (petroleum, lampolie) of 10-15% terpentine aan plantaardige olie toe te voegen wordt de vloeibaarheid beter en kan het mengsel probleemloos aan iedere dieselmotor gevoerd worden. Hoeveel verdunnning erbij moet, hangt af van type en uitvoering van de motor.
IceByte wrote:dat is alleen als je puur op pantaardige olie gaat rijden, ik rijd 75% diesel, en 25% zonnebloemolie, dus daar heb ik geen last van. Die toevoeging is alleen om et vloeibaarder te krijgen zodat je dieselpomp et kan verwerken.
Ja, idd, je begint met 25-75, maar waar houdt het op vandaar....