Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Moderator: webmasters
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
@Drake
Zo'n scheur? Door achteruit rijdend op een lantaarnpaal te klappen. Daarvan kreeg ik ook precies zulke scheuren in de kofferklep...
Zo'n scheur? Door achteruit rijdend op een lantaarnpaal te klappen. Daarvan kreeg ik ook precies zulke scheuren in de kofferklep...
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
de wieldopjes staan niet verkeerd inderdaad, grappig detail is dat alle 4 de dopjes nieuw zijn (orgineel zijn ze bij Citroën niet meer leverbaar, was even zoeken om echt nieuwe te vinden).Rock's wrote:Echt een super AX ...
Ik had nooit verwacht dit in mijn leven te zeggen maar ... wat staan die wielen met die wieldoppen super !!!
Ha! dat kan goed kloppen, moest even iets in Utrecht ophalen en tja met dit weer pak ik uiteraard de firstBrowny wrote:Hij zag er netjes uit hoor! Kwam je vanochtend tegen op de n201
Jup, zoiets dacht ik ook aan, de carrosserie had ook een verbogen bumpersteun onder. Al kan het natuurlijk ook van een willekeurig paaltje e.d zijn geweest.Ceristimo wrote:@Drake
Zo'n scheur? Door achteruit rijdend op een lantaarnpaal te klappen. Daarvan kreeg ik ook precies zulke scheuren in de kofferklep...
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
En toen was de radiateur een beetje lek,
fris was hij ook niet echt meer, maargoed het was nog de orginele radiateur waarmee de saxo uit de fabriek kwam waar het blokje uit kwam.
Dus maar een nieuwe Nissens gekocht en die erin, scheeld ook weer meteen een aantal kilo's in de neus (koper is best zwaar).
Tja verder geen update's ding doet gewoon wat hij moet doen, ofwel rijden
fris was hij ook niet echt meer, maargoed het was nog de orginele radiateur waarmee de saxo uit de fabriek kwam waar het blokje uit kwam.
Dus maar een nieuwe Nissens gekocht en die erin, scheeld ook weer meteen een aantal kilo's in de neus (koper is best zwaar).
Tja verder geen update's ding doet gewoon wat hij moet doen, ofwel rijden
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Ziet er netjes uit en wat is je motorruimte schoon!
Citroën AX GT '90 & Citroën Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Beetje onderhoud uitgevoerd, beestje ringklaar weer maken
Koellekje opgelost. Dis riem vervangen, toplagers en rubbers vervangen, carterontluchting vastgezet. Volgende week nog de draagarm en stuurarmrubbers vervangen en dan is alles weer nieuw (rubbers zijn nog goed maar worden preventief vervangen, is al 15 jaar oud spul).
Koellekje opgelost. Dis riem vervangen, toplagers en rubbers vervangen, carterontluchting vastgezet. Volgende week nog de draagarm en stuurarmrubbers vervangen en dan is alles weer nieuw (rubbers zijn nog goed maar worden preventief vervangen, is al 15 jaar oud spul).
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Na 15 jaar in je portemonnee kan dat geen kwaadDrake wrote:rubbers zijn nog goed maar worden preventief vervangen, is al 15 jaar oud spul
Geintje natuurlijk. Lekker bezig weer!
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Wauw! Dat is een serieuze opknapper
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
en wat doe je met die goude fk kit?
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Thanks iedereen!
@ Nentheo,
De FK kit is alweer weg, het huidige onderstel laat ik zo door gebrek aan tijd en ik kon de centjes ook goed gebruiken (afgelopen jaar 2 weken naar Japan geweest, wat best prijzig was, overigens geen AX gezien daar maar franse auto's zijn daar in het algemeen erg zeldzaam ).
@ Nentheo,
De FK kit is alweer weg, het huidige onderstel laat ik zo door gebrek aan tijd en ik kon de centjes ook goed gebruiken (afgelopen jaar 2 weken naar Japan geweest, wat best prijzig was, overigens geen AX gezien daar maar franse auto's zijn daar in het algemeen erg zeldzaam ).
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
langs één kant spijtig want ik wou je bevinding wel weten. op een saxo doen ze naar het schijnt goed hun werk, dus ik denk ook aan een fk kit onder mijn axDrake wrote:Thanks iedereen!
@ Nentheo,
De FK kit is alweer weg, het huidige onderstel laat ik zo door gebrek aan tijd en ik kon de centjes ook goed gebruiken (afgelopen jaar 2 weken naar Japan geweest, wat best prijzig was, overigens geen AX gezien daar maar franse auto's zijn daar in het algemeen erg zeldzaam ).
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Stefan (TTF) op het forum rijd met de set rond die ik had, hij was er erg over te spreken
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Eindelijk na 2 jaar weer de kans gehad om naar de ring te gaan
Ondanks de flinke hitte deed de auto het prima!. Hij ging wel even 'commando', de wieldopjes moesten met deze hitte er wel af.
En het 2e rondje van de dag op film gezet:
Link
Ondanks de flinke hitte deed de auto het prima!. Hij ging wel even 'commando', de wieldopjes moesten met deze hitte er wel af.
En het 2e rondje van de dag op film gezet:
Link
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Supergaaf filmpje! Wat zijn de snelheden die je daar haalt?
Citroën AX GT '90 & Citroën Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Jeemug, wat gaat dat hard!
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Thanks! Vmax is 200 km/h bij flugplatzJBo wrote:Supergaaf filmpje! Wat zijn de snelheden die je daar haalt?
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Gaaf, cool filmpje ook. Alleen zit ik constant tegen de achteruit kijk spiegel aan te kijken
Kan het camera punt niet wat lager? Binnespiegel eraf halen zal wel geen optie zijn.
Kan het camera punt niet wat lager? Binnespiegel eraf halen zal wel geen optie zijn.
Re: Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Hij zat nu al vrij laag, zal in de toekomst nog een keer kijken voor een (nog) lagere mount.
Spiegel is wel zo veilig om te laten zitten
Spiegel is wel zo veilig om te laten zitten