Ik reed kleinstukkie ff volgas daarom weet ik het, rij 99% vd tijd keurig de toegestane snelheid.
Maar ga denk ik de AX verkopen, en ga voor een Saxo of 106. Zo hoef ik niks aan te passen
Bak schakeld perfect dat wel. Dat zoemen kan ook m'n teller kabel zijn die droog is. Vind het wel moeilijk want ben echt gek op m'n axje geworden en rijd geweldig, alleen als je zoveel als mij rijd is iets meer comfort wel wenselijk.
Heb dik 600km weer gereden, hoor nu niks meer aan de bak... En ja dat isoleren ga ik niet doen... Koop wel meteen een 106 of saxo maar eerst de AX zien te verkopen... Helaas... Maar ja rij er iets te veel mee...
Liefste wil ik een C6 Maar ja... een C8 en een C6 is net iets te gek iedere maand
Bossie wrote:Kijk voor de gein dan ook eens wat bv. een setje fatsoenlijke banden voor de C6 kost
Weet ik Bossie een complete AX bijna daarom komt die er ook niet, zijn ook alleen maar met dikke V6en te krijgen ook niet handig als je 6000km in de maand maakt met de huidige prijzen wordt een Saxo of 106
Dat rijdt wel heerlijk, die dikke V6en Maar 6000 km per maand zou ik ook niet willen doen in een AX/Saxo/106. Ik rij zelf jaarlijks 40.000+ km, dan wil ik wel iets groters.
Tja, kan t niet over m,n hartje verkrijgen maar m'n AXje gaat met me mee de rest van m,n leven...
Dus ze had wel paar mooie schoenen verdient
165/65/14 Barum Brilantis (ofzo) met 2mm tussen band en spatbordrand
Nope! Nou ja, deed het minimaal, maar heb met de bandenlepel de randen ietsje naar binnen gevouwen en nu past het precies... ben benieuwd hoe het morgen rijd op de snelweg qua toerental en accelereren, maar moet net kunnen...
Rijd heerlijk! Alleen gek genoeg stuurt het lichter dan eerst!? Terwijl de banden breder zijn? Mij iets te licht maja... Ken niet alles hebben he.... Top ligt tot nu toe lager, 160 op gps, maar met tegenwind, heb verder niet geprobeerd, vind zonde van m'n benzine. Heb vorige week 1 op 18 gehaald! Ben benieuwd wat de nieuwe banden met het verbruik doen.
Als ie licht stuurt, hebben de voorwielen minder weerstand. Dat kan komen door bandendruk (hoger), maar ook gewoon door ander merk/type banden.
Denk dat 't uitgerekende verbruik een klein beetje "slechter" wordt, maar dat dat grotendeels te verklaren is doordat de banden groter zijn, en dus minder omwentelingen maken (en daarmee minder "gemeten" kilometers per werkelijke kilometers.) Meet-afwijking dus.
AlexanderB wrote:Als ie licht stuurt, hebben de voorwielen minder weerstand. Dat kan komen door bandendruk (hoger), maar ook gewoon door ander merk/type banden.
Denk dat 't uitgerekende verbruik een klein beetje "slechter" wordt, maar dat dat grotendeels te verklaren is doordat de banden groter zijn, en dus minder omwentelingen maken (en daarmee minder "gemeten" kilometers per werkelijke kilometers.) Meet-afwijking dus.
Goed punt die meet afwijking! Heb tot nu toe 290km gereden met net ietsje minder dan halve tank... Maar die meter van mij is net een sambapaal! Schommelt heen en weer als een gek, heb soms in eens kwart meet of minder
Maar de afwijk kan ik heel goed nakijken, ivm moet ik km registreren, doe ik aan de hand van dagteller, dus kan ff opgave van afgelopen weken vergelijken met nu.
Een andere ET-waarde van de velgen, in combinatie met een andere diameter van het wiel zorgt voor een gewijzigde schuurstraal
(bepaald door waar de hartlijn tussen de veerpootlager en de fuseekogel, en de hartlijn van het wiel elkaar kruisen),
waardoor het stuurgedrag veranderd. In jouw geval dus lichter sturen. Is een wielgeometrie dingetje...
Zo! De toerenteller met tempmeter zit er ook in... Toerenteller was plug and play, de temp meter moet ik nog even andere sensor voor monteren las ik hier