Hoog tijd voor een wat uitgebreidere post
Vorig week ben ik een lang weekend naar Berlijn geweest (1200 km). Heidi (de witte) liep gemiddeld 1 op 11, de dag voor ons vertrek toch maar even gekeken wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn. Stationair was erg hoog dus de stekker van de temperatuursensor losgetrokken. Vervolgens ging het stationair hoorbaar terug naar hoe het zou moeten. Gelukkig had ik nog een temperatuursensor liggen en deze geplaatst. Een legio problemen zijn nu verholpen! Rijdt nu gemiddeld weer 1 op 16 (snelweg) en geen stotteren meer bij wegrijden uit koude start. Jeej! Koppakking heeft zich ook goed gehouden en geen verdere olieverbruik. Ook tijdens de rit geen problemen ondervonden
[youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=LXAiWgaFrmw[/youtube]
(totaal niet boeiend filmpje eigenlijk..

)
Berlijn, wat een fantastische stad! Aardige mensen, bier drinken op straat is legaal, op elke hoek van de straat kan je lekker eten en we hadden fantastisch weer. Heerlijk! Slechts twee AX'jes kunnen spotten..
Één BX gespot.
Andere rariteiten
Intussen in mijn vrije week ontzettend druk met de GTI. Laatste loodjes wegen het zwaarst zeggen ze, nou, dat klopt helemaal! Ik hoop dat Alexander mijn telefoontjes intussen niet zat is, maar zonder zijn hulp was ik niet ver gekomen. Het starten van de motor bleek problematisch:
-benzinepomp kreeg geen voeding: bleek een losgeschoten stekkeraansluiting onder de ECU.
-benzinedrukverdeler op de injectorrail bleek niet geborgd. 90% kan dat ik dit vergeten ben te doen, maar kan de borging (?) nergens meer vinden en kan me het ook niet herinneren dat ik hem eraf gehaald heb tijdens het reinigen van de injectoren. Nja, ik heb het intussen gefixed.
-Motor sloeg vervolgens wel aan maar liep ontzettend beroerd en niet stationair. Wederom Alexander gebeld - luchttemperatuursensor geef geen weerstand: nieuwe besteld bij de dealer. Hier was ik nooit achtergekomen!
Maar hij loopt tenminste! Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej
[youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=GEFtKi2MmHg[/youtube]
Wat is intussen allemaal gebeurd aan Sofie:
-Roestplekken & gaten verholpen en gelast
-nieuwe schijfremmen, blokken & montageset
-nieuwe remvoering & montageset trommelremmen
-nieuwe trommelrem
-nieuwe handremkabels
-nieuwe fuseekogels
-nieuwe stabilisatorstangetjes
-nieuwe aandrijfassen
-draagarmen opgekuist
-nieuwe einddemper
-nieuwe achterdempers
-nieuwe D-riem - spanrol - waterpomp
-nieuwe kachelradiateur (
NEVER NOOIT MEER, wat een schijtkarwei - bleef maar lekken

) Intussen gefixed, pffff
-nieuwe radiateur
-hier en daar reparatiewerk kabelboom
-nieuwe tellerkabel
-verse vloeistoffen
-Vloermat gewassen
Volgende stap is om eerst de motor goed aan de praat te krijgen. Ik hoop dat ie nu wel goed loopt met de nieuwe sensor - fingers crossed. Dan kan het opbouwen weer beginnen. Ik kan ook niet wachten om Sofie weer op de wielen te zetten dat ik haar eens goed kan wassen. Het is een stoffige boel daar in de werkplaats. Wel alvast een start gemaakt met de schoonmaken van de bodyparts.
Beetje een bende
Was ie weer!