Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)
Moderator: webmasters
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)
Van mij breken ze wellicht omwille van een andere reden. Hij is vooraan al vrij stug afgeveerd en bovendien wat verlaagd, dus de assen komen niet echt op hun maximum lengte denk ik. Een ring tussen de as en het wiellager zou ik ook niet doen ivm het aansluiten aan het wiellager.
Bij mij ligt het denk ik aan bij insturen plots veel vermogen vragen in eerste versnelling etc. Ook van hard afremmen op de motor + slicks hebben ze geen deugd.
Bij mij ligt het denk ik aan bij insturen plots veel vermogen vragen in eerste versnelling etc. Ook van hard afremmen op de motor + slicks hebben ze geen deugd.
AX-kopen is verslavend.
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)
Dat ziet er inderdaad niet al te best uit , helaas de AX niet zien passeren vorige week.citrofenwick wrote:naja, slechter dan dit kan het niet worden
Is het dan gelukt met die kabel?
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)
Jaja, met wat foefelen is dat helemaal in orde gekomen
En sorry dat ik niet veel tijd had. We waren net aan het kijken om de auto te gaan depaneren.
En sorry dat ik niet veel tijd had. We waren net aan het kijken om de auto te gaan depaneren.
AX-kopen is verslavend.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)
asjes versterkt:
bus draaien:
opwarmen tot 250°
En er op:
Ondertussen nog vastgelast met puntlasjes en gespoten.
Kben benieuwd of het helpt.
bus draaien:
opwarmen tot 250°
En er op:
Ondertussen nog vastgelast met puntlasjes en gespoten.
Kben benieuwd of het helpt.
AX-kopen is verslavend.
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)
Dat ziet er professioneel uit! Hopen dat het nu langer meegaat.
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)
jullie bedenken echt steeds simpele logische dingen waar ik nooit opgekomen zou zijn echt tof
-
- AX liefhebber
- Posts: 340
- Joined: SatApr21, 2012 1:09:47 PM
- Location: Schaffen, Diest, België
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)
bedankt voor de how-to! Deze ga ik zonder meer toepassen op mijn assen...
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)
Geniaal hopelijk gaan ze nu langer mee
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)
Wij hebben een stukje testbus eerst eens opgewarmd om te kijken hoeveel ze uitzette. Dat was 0.3mm. Als je dus de bus ongeveer 0.1 a 0.15 mm kleiner draait dan het breedste van de as zit je goed.JPG-slalom-racing wrote:bedankt voor de how-to! Deze ga ik zonder meer toepassen op mijn assen...
En ik heb nog een leuk filmpje gekregen van de ax in actie tijdens de offroadmeeting. Ik weet dat sommigen dit not done gaan vinden (dit doe je toch niet met een AX?), maar het was zo leuk om eens te doen
Er zit behoorlijk wat techniek achter om in het juiste spoor te geraken. Met de linkervoet wat bijremmen om het diff een beetje te locken. Weten wanneer je moet stoppen en 'wiegen' om ergens uit te geraken. Eigenlijk wel leuk hoor!
(en de ax heeft eigenlijk geen schade opgelopen)
link: http://youtu.be/NLn1sL5xaWE" onclick="window.open(this.href);return false;
AX-kopen is verslavend.
-
- AX liefhebber
- Posts: 340
- Joined: SatApr21, 2012 1:09:47 PM
- Location: Schaffen, Diest, België
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)
Weer nuttige info, weet je op hoeveel dikte je de bussen hebt gedraaid? 3mm, 4mm?citrofenwick wrote:Wij hebben een stukje testbus eerst eens opgewarmd om te kijken hoeveel ze uitzette. Dat was 0.3mm. Als je dus de bus ongeveer 0.1 a 0.15 mm kleiner draait dan het breedste van de as zit je goed.JPG-slalom-racing wrote:bedankt voor de how-to! Deze ga ik zonder meer toepassen op mijn assen...
-
- AX liefhebber
- Posts: 340
- Joined: SatApr21, 2012 1:09:47 PM
- Location: Schaffen, Diest, België
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)
Schitterend!!! Ik zit heel de tijd op het filmpje te kijken van komaan, je geraakt er door, gas geven, ...citrofenwick wrote:Eigenlijk wel leuk hoor!
(en de AX heeft eigenlijk geen schade opgelopen)
link: http://youtu.be/NLn1sL5xaWE" onclick="window.open(this.href);return false;
Het moet gezegd, die Nissan? en de Unimog , gaan er wel net iets sneller door, maar als je dan kijkt hoe diep die in de blubber zakken, dan zie je welke prestatie je uit de AX haalt.
Fantastisch man, dat is pas avontuur!
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)
De bus is ergens tussen 2-3mm, wat zeker voldoende is. Hij heeft een bestaande buis genomen met ongeveer de juiste diameter. De buis is trouwens naadloos voor de sterkte.
En de impreza die me voorging door het baantje zat trouwens wél vast. Wel voornamelijk door minder bodemspeling
En de impreza die me voorging door het baantje zat trouwens wél vast. Wel voornamelijk door minder bodemspeling
AX-kopen is verslavend.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)
soooow, dat werd me nog eens even tijd voor een update!
Eerst en vooral, de as is alweer kapot.
Tijdens de Rallysprint van de Monteberg brak de as reeds tijdens de 2e kp. Dankzij het versterkte omhulsel bleef ze nog tot de servicezone in 1 deel waardoor het team er een andere as in kon steken en ik de wedstrijd verder kon zetten. De 2e (tikkende!) as hield het vol tot het einde van de wedstrijd. Helaas moest ik kp 2 wel opt gemak afrijden en zat een klassewinst er sowieso niet in. Ik begon het trouwens beu te geraken dat ik puur door het niet hebben van een 1.6 16v die laatste seconden per kp altijd moet laten liggen. Er werd nochtans soms gevaarlijk op de limiet gereden, maar tmag niet baten. Vanaf kp3 heb ik mij wel een beetje in moeten houden om de as heel te houden. De handrem werd ook niet te veel gehanteerd om geen tijd te laten liggen.
Enkele sfeerfoto's:
We hebben nu ook een caravan om mee te nemen naar de rally's. Erg handig
Goed, de week er op was het TBR-Rally.
Een week tijd om de auto terug in orde te krijgen en een antwoord op de vraag te krijgen waarom de assen telkens breken. Een grondige inspectie bracht aan het licht dat de tunnel een beetje open begon te gaan, dus die heb ik opgelast. Dit kon heel misschien de oorzaak zijn, al betwijfelde ik dit. Een 1cm-langere as werd opnieuw versterkt zoals de vorige keer en ze werd gemonteerd. Ik had het vermoeden dat de SKF-assen 1cm korter waren en mogelijks dus te kort. Ze komen denken we op hun langste en dan breken ze.
De vrijdagavond alles ineen gezet en getest. Alles bleek ok en de voorspelde regen speelde in ons voordeel voor komende zondag.
Zaterdagmorgen deed ik nog een kleine test in de regen om de banden terug een beetje gewoon te worden en na 2km was het alweer gepasseerd. As opnieuw gebroken en forfait moeten geven voor de TBR-Rally. Het was de eerste keer dat ik mijn ax toen een goeie stamp heb gegeven. Veel plezier hebben we er dit jaar nog niet aan gehad.
De as brak deze keer trouwens aan de homokineet bij het wiel.
Hier hebben we nog geen oplossing voor en desondanks dat ik al een nieuwe as heb zit ze er nog niet in.
Met een door frustratie gevoede honger ging ik stiekem op kapaza kijken voor een andere rallywagen. Het is altijd fun geweest met de AX, maar zowel ik als mijn copiloot wilden eigenlijk iets anders. We hebben nog een Saxo staan met rolkooi die we kunnen opbouwen, maar zoveel verschil qua rijden zit er niet in. Qua onderstel moet mijn AX niet onderdoen, en ik kan er dan evengoed een 16V in steken en er in Group-A mee rijden. Dat wil ik ook niet, want eigenlijk wil ik liever niet met een snellere motor + geboute kooi rijden. En als ik dan toch moet investeren houd ik de AX liever zo en koop ik dan liever iets anders met meer potentieel en een hogere funfactor. Deze gedachte had ook mijn copiloot. Ik kwam een koopje tegen en mijn co-piloot was er ook gelijk voor te vinden. Zodanig zelfs dat hij niet kon wachten tot ik mee kon om eens te gaan kijken. De dag nadien ben ik meegeweest en toen heb ik een overeenkomst getekend.
Zoals sommigen onder jullie wel al weten is DBRacing nu trotse bezitter van een E30 325i uit 1987!
De auto is een nieuw opgebouwde kas die nog geen wedstrijden gereden heeft, maar ook nog wat afwerking nodig heeft.
Heeft nu:
- gelaste kooi
- hydraulische handrem
- korte eindverhouding (4.27)
- platensper 60%
- blussyteem: is met bluskopjes onder motorkap en in cockpit etc
To do in eerste instantie:
- Ramen plastificeren: is verplicht om raam niet te laten versplinteren bij crash (misschien plexi ramen)
- Zorgen dat hij stil valt als ik de batterijschakelaar af zet. Er moet ook nog een externe knop op de motorkap bij komen.
- Grote checkup
- Vloeistoffen verversen. Overal competitie-olie in.
- Intercom installeren
- Carterplaat monteren
- Interieurdetails
- Stukje ontbrekend sierstrip scoren en monteren
- gussets in kruisen kooi
- Meer lawaai
- Stickers
Het rijdt nu iig al heel goed!
Gepland debuut: 15 Augustus, Rally van Staden. Mijn 5e deelname daar en mijn thuisrally, dus das wel mooi. Nu nog leren fatsoenlijk schuiven met een RWD-auto.
En als we niet rijden gebeurt het wel eens dat we een handje toesteken bij een ander team. Leuk om zo toch met autosport bezig te zijn.
Afgelopen TBR-Rally eindigden ze verdienstelijk eerste algemeen.
Ow, en ik heb plaats nodig. Niemand sport of GT injection kopen voor een prikkie? Ik heb ook nog een 106 te sloop staan.
Eerst en vooral, de as is alweer kapot.
Tijdens de Rallysprint van de Monteberg brak de as reeds tijdens de 2e kp. Dankzij het versterkte omhulsel bleef ze nog tot de servicezone in 1 deel waardoor het team er een andere as in kon steken en ik de wedstrijd verder kon zetten. De 2e (tikkende!) as hield het vol tot het einde van de wedstrijd. Helaas moest ik kp 2 wel opt gemak afrijden en zat een klassewinst er sowieso niet in. Ik begon het trouwens beu te geraken dat ik puur door het niet hebben van een 1.6 16v die laatste seconden per kp altijd moet laten liggen. Er werd nochtans soms gevaarlijk op de limiet gereden, maar tmag niet baten. Vanaf kp3 heb ik mij wel een beetje in moeten houden om de as heel te houden. De handrem werd ook niet te veel gehanteerd om geen tijd te laten liggen.
Enkele sfeerfoto's:
We hebben nu ook een caravan om mee te nemen naar de rally's. Erg handig
Goed, de week er op was het TBR-Rally.
Een week tijd om de auto terug in orde te krijgen en een antwoord op de vraag te krijgen waarom de assen telkens breken. Een grondige inspectie bracht aan het licht dat de tunnel een beetje open begon te gaan, dus die heb ik opgelast. Dit kon heel misschien de oorzaak zijn, al betwijfelde ik dit. Een 1cm-langere as werd opnieuw versterkt zoals de vorige keer en ze werd gemonteerd. Ik had het vermoeden dat de SKF-assen 1cm korter waren en mogelijks dus te kort. Ze komen denken we op hun langste en dan breken ze.
De vrijdagavond alles ineen gezet en getest. Alles bleek ok en de voorspelde regen speelde in ons voordeel voor komende zondag.
Zaterdagmorgen deed ik nog een kleine test in de regen om de banden terug een beetje gewoon te worden en na 2km was het alweer gepasseerd. As opnieuw gebroken en forfait moeten geven voor de TBR-Rally. Het was de eerste keer dat ik mijn ax toen een goeie stamp heb gegeven. Veel plezier hebben we er dit jaar nog niet aan gehad.
De as brak deze keer trouwens aan de homokineet bij het wiel.
Hier hebben we nog geen oplossing voor en desondanks dat ik al een nieuwe as heb zit ze er nog niet in.
Met een door frustratie gevoede honger ging ik stiekem op kapaza kijken voor een andere rallywagen. Het is altijd fun geweest met de AX, maar zowel ik als mijn copiloot wilden eigenlijk iets anders. We hebben nog een Saxo staan met rolkooi die we kunnen opbouwen, maar zoveel verschil qua rijden zit er niet in. Qua onderstel moet mijn AX niet onderdoen, en ik kan er dan evengoed een 16V in steken en er in Group-A mee rijden. Dat wil ik ook niet, want eigenlijk wil ik liever niet met een snellere motor + geboute kooi rijden. En als ik dan toch moet investeren houd ik de AX liever zo en koop ik dan liever iets anders met meer potentieel en een hogere funfactor. Deze gedachte had ook mijn copiloot. Ik kwam een koopje tegen en mijn co-piloot was er ook gelijk voor te vinden. Zodanig zelfs dat hij niet kon wachten tot ik mee kon om eens te gaan kijken. De dag nadien ben ik meegeweest en toen heb ik een overeenkomst getekend.
Zoals sommigen onder jullie wel al weten is DBRacing nu trotse bezitter van een E30 325i uit 1987!
De auto is een nieuw opgebouwde kas die nog geen wedstrijden gereden heeft, maar ook nog wat afwerking nodig heeft.
Heeft nu:
- gelaste kooi
- hydraulische handrem
- korte eindverhouding (4.27)
- platensper 60%
- blussyteem: is met bluskopjes onder motorkap en in cockpit etc
To do in eerste instantie:
- Ramen plastificeren: is verplicht om raam niet te laten versplinteren bij crash (misschien plexi ramen)
- Zorgen dat hij stil valt als ik de batterijschakelaar af zet. Er moet ook nog een externe knop op de motorkap bij komen.
- Grote checkup
- Vloeistoffen verversen. Overal competitie-olie in.
- Intercom installeren
- Carterplaat monteren
- Interieurdetails
- Stukje ontbrekend sierstrip scoren en monteren
- gussets in kruisen kooi
- Meer lawaai
- Stickers
Het rijdt nu iig al heel goed!
Gepland debuut: 15 Augustus, Rally van Staden. Mijn 5e deelname daar en mijn thuisrally, dus das wel mooi. Nu nog leren fatsoenlijk schuiven met een RWD-auto.
En als we niet rijden gebeurt het wel eens dat we een handje toesteken bij een ander team. Leuk om zo toch met autosport bezig te zijn.
Afgelopen TBR-Rally eindigden ze verdienstelijk eerste algemeen.
Ow, en ik heb plaats nodig. Niemand sport of GT injection kopen voor een prikkie? Ik heb ook nog een 106 te sloop staan.
AX-kopen is verslavend.
-
- AX liefhebber
- Posts: 340
- Joined: SatApr21, 2012 1:09:47 PM
- Location: Schaffen, Diest, België
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, E30 325i)
mooie biemer! Is er iets met de motor gedaan?
Alle excuses dat ik ondanks de geweldige opportuniteit, je voorraad AX en -onderdelen niet opkoop, maar we hebben ons erreg kleine budget al moeten opsouperen voor onze biemer... Lotto winnen, dat zou ik wel willen
Alle excuses dat ik ondanks de geweldige opportuniteit, je voorraad AX en -onderdelen niet opkoop, maar we hebben ons erreg kleine budget al moeten opsouperen voor onze biemer... Lotto winnen, dat zou ik wel willen
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, E30 325i)
Nog niet, en dat staat nog niet direct op de planning ook. Het is wel toegelaten.
Vorige week ook nog lotto gespeeld. Tmocht niet zijn
De AX Sport is trouwens verkocht. Nu nog de GT en de 106 en we zijn tevreden.
Vorige week ook nog lotto gespeeld. Tmocht niet zijn
De AX Sport is trouwens verkocht. Nu nog de GT en de 106 en we zijn tevreden.
AX-kopen is verslavend.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, E30 325i)
Oh Wie heeft de sport gekocht?
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, E30 325i)
Iemand die geen lid is, maar hij is wel in goeie handen.
AX-kopen is verslavend.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, E30 325i)
Allez, hup nog eens een update!
Afgelopen weken hebben we de auto klaargestoomd voor de prekeuring om zn geel boekje mee te bekomen. Dat geel boekje beschrijft al de aanpassingen aan de auto waarmee je gekeurd kan geraken als rallyvoertuig. Dat geel boekje is sedert gisterenavond in ons bezit!
Omdat jullie houden van foto's!
Eerstdaags gaan we naar de keuring om eens te zien hoe ver we al staan. Waarschijnlijk zal ik al afgekeurd zijn op de silentblocks, dus die gaan we nog vervangen door nylon bussen.
Ik rijd daar gisteren van die depaneur en rijd daar een toertje over de parking en merk echt vreemde geluiden op van langs achteren. Op de brug gezet en gekeken maar ik kon niets vinden. Er dan een expert bijgehaald en er mee laten rijden. Hij zei dat dat volledig normaal was bij een auto met achteraan een platensper in. Ik heb nog veel te leren over RWD wagens.
Normaal gaat de achteras er ook nog eens uit ter controle.
De auto blijft voorlopig in de BMWgarage waar ik er aan mag werken. Dat is super want daar heb ik al de nodige expertise en het nodige materiaal:)
Afgelopen weken hebben we de auto klaargestoomd voor de prekeuring om zn geel boekje mee te bekomen. Dat geel boekje beschrijft al de aanpassingen aan de auto waarmee je gekeurd kan geraken als rallyvoertuig. Dat geel boekje is sedert gisterenavond in ons bezit!
Omdat jullie houden van foto's!
Eerstdaags gaan we naar de keuring om eens te zien hoe ver we al staan. Waarschijnlijk zal ik al afgekeurd zijn op de silentblocks, dus die gaan we nog vervangen door nylon bussen.
Ik rijd daar gisteren van die depaneur en rijd daar een toertje over de parking en merk echt vreemde geluiden op van langs achteren. Op de brug gezet en gekeken maar ik kon niets vinden. Er dan een expert bijgehaald en er mee laten rijden. Hij zei dat dat volledig normaal was bij een auto met achteraan een platensper in. Ik heb nog veel te leren over RWD wagens.
Normaal gaat de achteras er ook nog eens uit ter controle.
De auto blijft voorlopig in de BMWgarage waar ik er aan mag werken. Dat is super want daar heb ik al de nodige expertise en het nodige materiaal:)
AX-kopen is verslavend.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, E30 325i)
Nog eens een update!
Afgelopen tijd nog wat verder gewerkt aan de BMW, in de hoop deze klaar te krijgen voor Staden 15/08. Dat is niet gelukt. Mn kort stuurhuis past niet (dag aan verloren), de silentblocks zijn nog niet allemaal vervangen. (heb nylonbussen laten maken) Verder nog geen carterplaat kunnen maken etc. Deze staat dus nog zoals voordien en er is weinig aan veranderd. Als jullie het niet erg vinden probeer ik deze mee te nemen naar vroemdag. Nadien pik ik wellicht nog een rally mee. Misschien.
Wat de AX betreft. Tijdens de keuring kritiek gekregen op de rolkooi. Bij veel van die goedkope rolkooien zijn de koppelingen met gewoon een bout ipv met een schuifkoppeling. Bij een heftige crash kunnen deze dus gaan scharnieren en klapt de kooi gewoon dicht. Dit advies heb ik opgevolgd en we hebben de kooi laten aanpassen door een rolkooibouwer. Nu is alles met schuifkoppelingen en zitten er kruisen in de deur met gussets ingelast. Hierdoor is de kooi gevoelig steviger geworden bij een crash waarvan de voorkant van de kooi de impact op zou vangen. Ook bij een zijwaartse impact.
Zo was het:
Zo is het nu:
Stuart (mijn broer) mocht afgelopen rally van staden met mijn AX rijden. Het plan was dat de ax aan de kant ging staan omdat ik met de BMW ging rijden in Staden en Stuart had graag eens een wedstrijd gereden.
Helaas WEERAL dezelfde kant aandrijfas gebroken. Erg demotiverend om telkens terug op hetzelfde probleem te stoten ondanks al onze inspanningen en verspilde tijd en geld.
We gaan nu proberen met een gedraaide ring tussen de aandrijfas en de wielnaaf. Zo kan de as iets langer worden en is de kans groot dat ze niet meer zal breken. Hopelijk lukt dit, want ik ben ten einde raad en het spuugend zat.
Nog enkele foto's van de assistentie:
Bedankt aan Laurent92 voor het helpen.
Ow, en de 2 GTI's hebben terug een jaar keuring. Beiden in 1 keer er door! Enkel moet ik nog eens terug met de bordeaux GTI met een nieuw inschrijvingsbewijs. Bij de dienst inschrijving voertuigen vergaten ze ooit het gewicht in te vullen. Nu moet ik een nieuwe aanvragen en het opnieuw gaan tonen. Mn verzekeraar zei dat het klachten regent van mensen met hetzelfde probleem. Iets dat mij trouwens minimaal 40€ zal kosten.
Naja, volgende week maar eens wat aandrijfassen bestellen zeker? (een stuk of 4 direct?)
Afgelopen tijd nog wat verder gewerkt aan de BMW, in de hoop deze klaar te krijgen voor Staden 15/08. Dat is niet gelukt. Mn kort stuurhuis past niet (dag aan verloren), de silentblocks zijn nog niet allemaal vervangen. (heb nylonbussen laten maken) Verder nog geen carterplaat kunnen maken etc. Deze staat dus nog zoals voordien en er is weinig aan veranderd. Als jullie het niet erg vinden probeer ik deze mee te nemen naar vroemdag. Nadien pik ik wellicht nog een rally mee. Misschien.
Wat de AX betreft. Tijdens de keuring kritiek gekregen op de rolkooi. Bij veel van die goedkope rolkooien zijn de koppelingen met gewoon een bout ipv met een schuifkoppeling. Bij een heftige crash kunnen deze dus gaan scharnieren en klapt de kooi gewoon dicht. Dit advies heb ik opgevolgd en we hebben de kooi laten aanpassen door een rolkooibouwer. Nu is alles met schuifkoppelingen en zitten er kruisen in de deur met gussets ingelast. Hierdoor is de kooi gevoelig steviger geworden bij een crash waarvan de voorkant van de kooi de impact op zou vangen. Ook bij een zijwaartse impact.
Zo was het:
Zo is het nu:
Stuart (mijn broer) mocht afgelopen rally van staden met mijn AX rijden. Het plan was dat de ax aan de kant ging staan omdat ik met de BMW ging rijden in Staden en Stuart had graag eens een wedstrijd gereden.
Helaas WEERAL dezelfde kant aandrijfas gebroken. Erg demotiverend om telkens terug op hetzelfde probleem te stoten ondanks al onze inspanningen en verspilde tijd en geld.
We gaan nu proberen met een gedraaide ring tussen de aandrijfas en de wielnaaf. Zo kan de as iets langer worden en is de kans groot dat ze niet meer zal breken. Hopelijk lukt dit, want ik ben ten einde raad en het spuugend zat.
Nog enkele foto's van de assistentie:
Bedankt aan Laurent92 voor het helpen.
Ow, en de 2 GTI's hebben terug een jaar keuring. Beiden in 1 keer er door! Enkel moet ik nog eens terug met de bordeaux GTI met een nieuw inschrijvingsbewijs. Bij de dienst inschrijving voertuigen vergaten ze ooit het gewicht in te vullen. Nu moet ik een nieuwe aanvragen en het opnieuw gaan tonen. Mn verzekeraar zei dat het klachten regent van mensen met hetzelfde probleem. Iets dat mij trouwens minimaal 40€ zal kosten.
Naja, volgende week maar eens wat aandrijfassen bestellen zeker? (een stuk of 4 direct?)
AX-kopen is verslavend.
Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, E30 325i)
Ik lees altijd met veel interesse je updates. De troubles met de aandrijfassen, wat ontzettend frustrerend!! Ik heb er geen verstand van maar de rolkooi ziet er een stuk meer solide uit. Dit weekend bij een autocros geweest - ontzettend belangrijk die dingen!!