Zoals de titel zegt, de mijne in mijn GT is lek. Nu heb ik nog een goede liggen uit mijn gesloopte AX First, maar weet iemand of dit gaat lukken? Het is namelijk een exemplaar met vaste pijpjes.
Het voordeel van de losse pijpjes is dat ie makkelijker te vervangen is.. Waarschijnlijk moet je hele dash dr uit als je een met vaste pijpjes dr in gaat zetten..
Voor de rest zijn vaste en losse pijpjes hetzelfde, mijn vermoeden is dat die met vaste pijpjes productie-kostenbesparing is: goedkoper is om te maken, en als hetvervangen moet worden de klant toch wel voor de dealer-uren betaalt..
Zie er 3 staan voor nog geen 20 euro, waar er een bij zit met fixed pipes. De andere 2 geven niet expliciet aan of ze niet fixed zijn. Toch maar even een mailtje sturen..
Er zit zover ik mij kan herinneren weldegelijk verschil in de kachelhuizen en de kachelradiatoren... Maar ik kan mij ook herinneren dat het onderling wel past...
Hier begonnen we mee. Een kachelradiateur met afneembare pijpjes.
Weg met het oude spul. Dit kwam er verassend goed uit. De pijpjes van de oude radiateur waren simpel te verwijderen.
Het koelwater zag er smerig uit
In with the new.
Het resultaat is niet geheel bevredigend. Van de originele kachelradiateur zaten de boutjes aan de kopse kant. Van de nieuwe zitten deze half schuin. Het achterste boutje moet vast op 2cm van het schutbord. Onmogelijk om dit vast te krijgen. Dus de pijpjes worden met een boutje op hun plek gehouden. Enfin, het blijft droog binnen.