Jurjen GTI '91
Moderator: webmasters
Re: Jurjen AX 1.1i First '91 & GTI '91
Nice! Gefeliciteerd.
Ben benieuwd naar de staat en de foto's.
Ben benieuwd naar de staat en de foto's.
Re: Jurjen AX 1.1i First '91 & GTI '91
gefeliciteerd! eindelijk die auto bij een echte liefhebber
Re: Jurjen AX 1.1i First '91 & GTI '91
Gefeliciteerd, veel succes ermee! En niet verneuken he, gewoon mooi netjes houden. Je bent geen sjonnie, het karretje heet Sofie, geen Anita.
AX 1.1i Volcane Rood
Re: Jurjen AX 1.1i First '91 & GTI '91
O man, ik ben er zo blij mee! Vandaag niks anders gedaan dan collega's zitten vertellen dat ik een nieuwe auto heb, lol. Ik heb hem vanmiddag op mijn naam gezet en direct geschorst. Helaas nog niet de tijd om de auto te onderwerpen aan een grondige inspectie, dat komt pas aanstaande vrijdag. De belangrijkste APK afkeurpunten:
-Lekke einddemper (heeft iemand nog iets liggen?)
-Rem lv gangbaar maken
-kentekenverlichting achter stuk
-koelvloeistofslang gaar
-motortemperatuurmeter zakt tijdens rijden?
-banden uitgedroogd
-aandrijfashoes lek (ik bestel gewoon twee nieuwe assen)
-roestgat achterkoplamp (best groot) en achter in hoek kofferbak)
-knipperlicht lv wit
-hoogteverstelling koplampen werkt niet (ik verwijder gewoon het verstelknopje, mag toch?)
-ruitenwisserreservoir lek (rara wat ik net verkocht heb... )
-remmerij voor moet vervangen worden
-middendemper is matig (kan ik hiervan de middendemper gebruiken van een First?)
-V-snaar is gaar
-massakabel dient vervangen te worden
-Fuseekogel rv slecht
Dus al met al, eerste het interieur eruit trekken & reinigen en het koetswerk controleren. Dan alle punten nalopen en plan van aanpak opstellen + kostenraming ( )
Foto's volgen vrijdag
Geen zorgen, Sofie is een nette frisse dame! (dus geen masterblaster uitlaat en dobbelsteentjes, lol)
-Lekke einddemper (heeft iemand nog iets liggen?)
-Rem lv gangbaar maken
-kentekenverlichting achter stuk
-koelvloeistofslang gaar
-motortemperatuurmeter zakt tijdens rijden?
-banden uitgedroogd
-aandrijfashoes lek (ik bestel gewoon twee nieuwe assen)
-roestgat achterkoplamp (best groot) en achter in hoek kofferbak)
-knipperlicht lv wit
-hoogteverstelling koplampen werkt niet (ik verwijder gewoon het verstelknopje, mag toch?)
-ruitenwisserreservoir lek (rara wat ik net verkocht heb... )
-remmerij voor moet vervangen worden
-middendemper is matig (kan ik hiervan de middendemper gebruiken van een First?)
-V-snaar is gaar
-massakabel dient vervangen te worden
-Fuseekogel rv slecht
Dus al met al, eerste het interieur eruit trekken & reinigen en het koetswerk controleren. Dan alle punten nalopen en plan van aanpak opstellen + kostenraming ( )
Foto's volgen vrijdag
Geen zorgen, Sofie is een nette frisse dame! (dus geen masterblaster uitlaat en dobbelsteentjes, lol)
Re: Jurjen AX 1.1i First '91 & GTI '91
Het is een aardig lijstje, maar volgens mij moet het geen probleem om de GTI weer aan de praat te krijgen.
Leuk hoor, ben heel benieuwd. Fijn dat deze GTI bewaard blijft.
Leuk hoor, ben heel benieuwd. Fijn dat deze GTI bewaard blijft.
Re: Jurjen AX 1.1i First '91 & GTI '91
aardig lijstje! maar wel te doen...
paar korte antwoorden;
-de middendemper van een GTI is groter, dus niet zomaar uitwisselbaar!
-knipperlicht mag wit knipperen, maar dat moet dan wel aan beide kanten zijn uiteraard
-koplampen moeten verstelbaar zijn.. dus alleen het knopje weghalen gaat niet helpen! (of zelf perfect afstellen)
-ruitensproeierreservoir heb ik wellicht nog wel!
paar korte antwoorden;
-de middendemper van een GTI is groter, dus niet zomaar uitwisselbaar!
-knipperlicht mag wit knipperen, maar dat moet dan wel aan beide kanten zijn uiteraard
-koplampen moeten verstelbaar zijn.. dus alleen het knopje weghalen gaat niet helpen! (of zelf perfect afstellen)
-ruitensproeierreservoir heb ik wellicht nog wel!
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Jurjen AX 1.1i First '91 & GTI '91
Stuur maar ff berichtje als je die slang en wisreservoir hebben wilt..Jurjenz wrote:-kentekenverlichting achter stuk (heb een stuk of 4 van die dingen liggen, als het aan de lampjes of de lamphouders ligt..)
-koelvloeistofslang gaar (als het de onderste is: die heb ik nog over..)
-motortemperatuurmeter zakt tijdens rijden? Hij warmt wel goed op? Hij mag trouwens wel iets zakken tussen stilstaan en rijden, dan koelt ie namelijk het water beter af. Tijdens het rijden zou de naald gewoon rond de 90 moeten staan, bij stilstand gaat ie vaak iets hoger, tot de fan aanslaat..
-knipperlicht lv wit Oranje peertje kost €1.nogwat bij de automaterialenzaak, das echt het minste van je zorgen..
-hoogteverstelling koplampen werkt niet (ik verwijder gewoon het verstelknopje, mag toch?) dan moet je wel ff gewone handmatig verstelbare pinnen aan de lampen maken, want ze moeten wel op eenofandere manier te verstellen zijn..
-ruitenwisserreservoir lek (rara wat ik net verkocht heb... ) Heb er een liggen met 2 pompjes..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Jurjen AX 1.1i First '91 & GTI '91
Daar zijn de foto's dan! Vandaag bezig geweest voor een eerste check up. Ik ben eigenlijk best geschrokken van de d-riem, hoort toch helemaal niet zo slap??. Voor de rest is het roestgat bij linkerkoplamp best groot. Dus dat behoeft ook aandacht. Anyway, hier de foto's!
Link
Sofie is geboren op 28 juni 1991
Ikke
Groezelig, ik had helaas geen tijd meer om haar te poetsen.
Volgens mij is de kabelboom zelf gefrabiceerd
Een startkabel voor het maken van massa..
Ik snap niet waarom...
Roest...
Faal!!!!
Uiteindelijk heb ik het injectiehuis en het inlaatspruitstuk eraf gehaald. Hoe krijg ik de injectors van de behuizing af? Gewoon trekken?
Dit wordt nog een omvangrijk project..
Link
Sofie is geboren op 28 juni 1991
Ikke
Groezelig, ik had helaas geen tijd meer om haar te poetsen.
Volgens mij is de kabelboom zelf gefrabiceerd
Een startkabel voor het maken van massa..
Ik snap niet waarom...
Roest...
Faal!!!!
Uiteindelijk heb ik het injectiehuis en het inlaatspruitstuk eraf gehaald. Hoe krijg ik de injectors van de behuizing af? Gewoon trekken?
Dit wordt nog een omvangrijk project..
Re: Jurjen AX 1.1i First '91 & GTI '91
Da's een mooie lijst met reparaties, maar dat is te verwachten voor een 22 jaar oude auto! Aan de foto's te zien is Sofie de moeite nog meer dan waard. En met overdekte sleutelruimte en maanden de tijd is dit een hartstikke leuk project!
Wat de roest bij koplamp en kofferbak betreft:
Zou geen afkeur mogen zijn want het is geen dragend onderdeel...Echter, de ene keurmeester is de andere niet en als het echt grote gaten zijn dan kunnen ze best moeilijk gaan doen.
Ik persoonlijk kan niet lassen (ooit eens samen met mijn broer aan de bodem staan lassen toen de AX daarop werd afgekeurd, maar dat was niet echt fantastisch gelukt...Werd toen nog net goedgekeurd), maar heb via Marktplaats altijd mensen kunnen vinden die het wel voor een schappelijke prijs konden doen (de dorpels).
Wat het afkoelen tijdens rijden betreft: Thermostaat die een beetje open hangt?
Wat de roest bij koplamp en kofferbak betreft:
Zou geen afkeur mogen zijn want het is geen dragend onderdeel...Echter, de ene keurmeester is de andere niet en als het echt grote gaten zijn dan kunnen ze best moeilijk gaan doen.
Ik persoonlijk kan niet lassen (ooit eens samen met mijn broer aan de bodem staan lassen toen de AX daarop werd afgekeurd, maar dat was niet echt fantastisch gelukt...Werd toen nog net goedgekeurd), maar heb via Marktplaats altijd mensen kunnen vinden die het wel voor een schappelijke prijs konden doen (de dorpels).
Wat het afkoelen tijdens rijden betreft: Thermostaat die een beetje open hangt?
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Jurjen AX 1.1i First '91 & GTI '91
Ziet er uit als een "echte" AX GTI kabelboom.
Die van mij zag er ook zo uit, onbegrijpelijk. Kleine moeite om het netjes te doen.
Die van mij zag er ook zo uit, onbegrijpelijk. Kleine moeite om het netjes te doen.
Injectoren reinigen
Leuk klusje voor thuis
Vies
Schoon
De zwarte aanslag aan de koppen krijg ik niet weg, zo ook wel prima..
Vies
Schoon
De zwarte aanslag aan de koppen krijg ik niet weg, zo ook wel prima..
Re: Jurjen AX 1.1i First '91 & GTI '91
Tof dat ze bij jouw terecht is gekomen. Zag Tijmen er wel eens meerijden hier in de buurt, gaaf bakkie. Heeft er weinig aan gedaan als ik die de lijst zo zie, netzoals toen aan die GT... Dbutieriem lijkt idd wel een beetje slap te staan, maar daar komt ook nog een nieuwe op?
Ik heb opzich ook nog wel een nieuwe einddemper liggen voor een GTI (van mister-auto), nog nooit gebruikt omdat ik er toch liever de sportdemper er onder wilde hebben. :P Laat maar weten.
Ik heb opzich ook nog wel een nieuwe einddemper liggen voor een GTI (van mister-auto), nog nooit gebruikt omdat ik er toch liever de sportdemper er onder wilde hebben. :P Laat maar weten.
Re: Jurjen AX 1.1i First '91 & GTI '91
Met welk spul heb je de injectoren schoon gemaakt?
Re: Jurjen AX 1.1i First '91 & GTI '91
Ik heb de injectoren met onderstaande reiniger in de ultrasoon gedaan.
Link
De buitenkant (en andere onderdelen) maak ik schoon met het onderstaand spul. Als je een keer in Duitsland bent bij de DM, neem gelijk drie flacons mee. Een betere vetoplosser/reiniger heb ik in Nederland nog niet gevonden!
Jelle, PB
Link
De buitenkant (en andere onderdelen) maak ik schoon met het onderstaand spul. Als je een keer in Duitsland bent bij de DM, neem gelijk drie flacons mee. Een betere vetoplosser/reiniger heb ik in Nederland nog niet gevonden!
Jelle, PB
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Jurjen AX 1.1i First '91 & GTI '91
Alvast goed begonnen Met die d-riem zou ik niet meer rijden!
Ik zie een hoop werk, maar niets dat niet in orde gebracht kan worden
Ik zie een hoop werk, maar niets dat niet in orde gebracht kan worden
AX-kopen is verslavend.
Re: Jurjen AX 1.1i First '91 & GTI '91
Sofie is geschorst dus ik ga er zoiezo niet mee de openbare weg op, maar korte ritjes op de parkeerplaats, hihi.
Aanstaande vrijdag & zaterdag er weer even goed mee aan de slag. Eén stoelbout is helaas dolgedraaid dus ik heb het plaatwerk onder het kleed nog niet kunnen controleren. Dat staat als eerst op de planning. Dan ga ik de D-riem, waterpomp en spanrol vervangen. Nog niet eerder gedaan maar met de how-to kom ik wel een eind hoop ik
Ik heb te horen gekregen dat de loods helaas geen stromend water heeft (behalve 1 toilet) tot april wanneer de vrieskou is geweken.(de loods is onverwarmd...) Dus dat wordt bibberen komende maanden / beunen onder een terrasverwarmer. Net als vorig jaar op straat!
Ik heb een raming gemaakt van nieuwe onderdelen. Ik schat dat het rond de 600 - 750 euro gaat kosten om haar netjes op te knappen en van nieuwe onderdelen te voorzien. Dit is inclusief nieuwe banden. Eén ashoes is lek en om het mezelf makkelijk te maken vervang ik direct de aandrijfas, diepte investering - vervolgens de vraag om ze maar direct allebei te vervangen, keuzes keuzes...
Heidi (de witte) is momenteel enorm aan het slurpen. Benzinemeter staat bijna op de helft, met slechts 160 km op de teller. Zucht..... Lambda schoot naar 0,9 tijdens doormeten bij koude motor. Lijkt me geen overbodige luxe om een nieuwe te plaatsen. Balen dat die krengen zo duur zijn en vooral omdat ik niet al te veel meer wil uitgeven aan Heidi..
Werkplaats in betere tijden...
Aanstaande vrijdag & zaterdag er weer even goed mee aan de slag. Eén stoelbout is helaas dolgedraaid dus ik heb het plaatwerk onder het kleed nog niet kunnen controleren. Dat staat als eerst op de planning. Dan ga ik de D-riem, waterpomp en spanrol vervangen. Nog niet eerder gedaan maar met de how-to kom ik wel een eind hoop ik
Ik heb te horen gekregen dat de loods helaas geen stromend water heeft (behalve 1 toilet) tot april wanneer de vrieskou is geweken.(de loods is onverwarmd...) Dus dat wordt bibberen komende maanden / beunen onder een terrasverwarmer. Net als vorig jaar op straat!
Ik heb een raming gemaakt van nieuwe onderdelen. Ik schat dat het rond de 600 - 750 euro gaat kosten om haar netjes op te knappen en van nieuwe onderdelen te voorzien. Dit is inclusief nieuwe banden. Eén ashoes is lek en om het mezelf makkelijk te maken vervang ik direct de aandrijfas, diepte investering - vervolgens de vraag om ze maar direct allebei te vervangen, keuzes keuzes...
Heidi (de witte) is momenteel enorm aan het slurpen. Benzinemeter staat bijna op de helft, met slechts 160 km op de teller. Zucht..... Lambda schoot naar 0,9 tijdens doormeten bij koude motor. Lijkt me geen overbodige luxe om een nieuwe te plaatsen. Balen dat die krengen zo duur zijn en vooral omdat ik niet al te veel meer wil uitgeven aan Heidi..
Werkplaats in betere tijden...