Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break
Moderator: webmasters
Re: Marc Bomer aka q01z, GTI '92, AXantia HDi '01, 106 1.6
Mooie Xant zeg
Mijn wie=wie
Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
Re: Marc Bomer aka q01z, GTI '92, AXantia HDi '01, 106 1.6
er reed vanmorgen weer een achterlijke op de weg..
Link
owh wacht, dat was ik!
t'is niet spectaculair, het is tenslotte maar een 90pk 106je! Het werd nog wel even bijna spectaculair toen hij vlak voor de bocht uit z'n 2 schoot (1:30) en er dus geen druk meer op de achterkant stond waardoor deze even weg schoot.. En het riggeltje van het viaduct zorgt vanaf de andere kant wel voor een sprong als het moet (met de 106 doe ik dat maar niet, AX wel) de klap met 120 was eigenlijk ook al niet heel zachtjes (2:30)
max snelheid ±130km/h => eind 3e versnelling
je moet toch wat, als je AX thuis staat
Link
owh wacht, dat was ik!
t'is niet spectaculair, het is tenslotte maar een 90pk 106je! Het werd nog wel even bijna spectaculair toen hij vlak voor de bocht uit z'n 2 schoot (1:30) en er dus geen druk meer op de achterkant stond waardoor deze even weg schoot.. En het riggeltje van het viaduct zorgt vanaf de andere kant wel voor een sprong als het moet (met de 106 doe ik dat maar niet, AX wel) de klap met 120 was eigenlijk ook al niet heel zachtjes (2:30)
max snelheid ±130km/h => eind 3e versnelling
je moet toch wat, als je AX thuis staat
Re: Marc Bomer aka q01z, GTI '92, AXantia HDi '01, 106 1.6
Waar heb je dat mee opgenomen eigenlijk?
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
Re: Marc Bomer aka q01z, GTI '92, AXantia HDi '01, 106 1.6
iPhone 5, geklemd onder de hoofdsteunWheelnut wrote:Waar heb je dat mee opgenomen eigenlijk?
Re: Marc Bomer aka q01z, GTI '92, AXantia HDi '01, 106 1.6
Overigens was het vh weekend weer zover...
mijn rechterachterband heb ik een maandje geleden laten plakken, maar deze linkerachterband was echt niet meer te redden... opzoek naar 'de spijker' kwam ik meer dan 5 dingen tegen die het potentieel hadden om het lek te veroorzaken, stuk glas, 2 herkenbare spijkers en nog wat spul wat wslijk ook spijker of kram was!
Containerspul dus..
De 106 maar op winterbanden gezet;
maar aangezien 2 winterbanden op de AX zaten, moest ik daar ook weer wat wisselen..
staat best bruut al zeg ik ut zelluf!
mijn rechterachterband heb ik een maandje geleden laten plakken, maar deze linkerachterband was echt niet meer te redden... opzoek naar 'de spijker' kwam ik meer dan 5 dingen tegen die het potentieel hadden om het lek te veroorzaken, stuk glas, 2 herkenbare spijkers en nog wat spul wat wslijk ook spijker of kram was!
Containerspul dus..
De 106 maar op winterbanden gezet;
maar aangezien 2 winterbanden op de AX zaten, moest ik daar ook weer wat wisselen..
staat best bruut al zeg ik ut zelluf!
Re: Marc Bomer aka q01z, GTI '92, AXantia HDi '01, 106 1.6
Dat staat er erg goed onder !!
Re: Marc Bomer aka q01z, GTI '92, AXantia HDi '01, 106 1.6
Staat goed, nu nog knappe velgen onder die 106.
AX 1.1i Volcane Rood
Re: Marc Bomer aka q01z, GTI '92, AXantia HDi '01, 106 1.6
Ik zeg: Nieuw bandje kopen en dat lichtmetaal onder de AX! Ziet er supergaaf uit.
Mijn wie=wie
Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
Re: Marc Bomer aka q01z, GTI '92, AXantia HDi '01, 106 1.6
Hoeveel inch is dat?
Re: Marc Bomer aka q01z, GTI '92, AXantia HDi '01, 106 1.6
Ziet er uit als 15?
Re: Marc Bomer aka q01z, GTI '92, AXantia HDi '01, 106 1.6
15" inderdaad!
knappe velgen onder de 106 is nergens voor nodig.. dat is het niet het doel van d e auto, die moet gewoon lekker rijden en zo zuinig mogelijk zijn (krap 1:12 als het meezit..)
15" is veel te groot onder een ax om fatsoenlijk mee te vlammen.. maar het staat wel bruut!
knappe velgen onder de 106 is nergens voor nodig.. dat is het niet het doel van d e auto, die moet gewoon lekker rijden en zo zuinig mogelijk zijn (krap 1:12 als het meezit..)
15" is veel te groot onder een ax om fatsoenlijk mee te vlammen.. maar het staat wel bruut!
Re: Marc Bomer aka q01z, GTI '92, AXantia HDi '01, 106 1.6
Waarom is 15 inch te groot, de omtrek blijft toch gelijk?
Ik heb net de OZ racings weggebracht voor coaten en rainsport 3 banden....
Weer 700 euro door de wc??
Ik heb net de OZ racings weggebracht voor coaten en rainsport 3 banden....
Weer 700 euro door de wc??
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Marc Bomer aka q01z, GTI '92, AXantia HDi '01, 106 1.6
Enige probleem dat ik heb ervaren met 15" x 6" wielen (met 195 brede banden) is dat ze te breed waren, ze schraapten achter in de wielkasten ergens tegenaan met inveren (Totdat ik flinke slijtplekken op m'n banden had) maar waar ze nou tegenaan kwamen heb ik nooit gevonden..
Ga denk ik binnenkort de auto ff op de brug zetten en de wielkasten opmeten, en alles wat te dichtbij zit een beetje bijwerken met hamer&slijptol, en langere bumpstops (4x4) monteren.. Dan verkloot ik m'n nieuwe set banden op 15" velgen (die klaarliggen om dr op te gaan) niet wéér..
Ga denk ik binnenkort de auto ff op de brug zetten en de wielkasten opmeten, en alles wat te dichtbij zit een beetje bijwerken met hamer&slijptol, en langere bumpstops (4x4) monteren.. Dan verkloot ik m'n nieuwe set banden op 15" velgen (die klaarliggen om dr op te gaan) niet wéér..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Marc Bomer aka q01z, GTI '92, AXantia HDi '01, 106 1.6
nee het past wel.. mits icm de goede banden (joost/vincent en nog een aantal rijden al jaren op 15")
ik vind ze alleen te zwaar!
roterende massa is te groot, wat je merkt met remmen/bochtengedrag en vooral acceleratie
ik vind ze alleen te zwaar!
roterende massa is te groot, wat je merkt met remmen/bochtengedrag en vooral acceleratie
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Marc Bomer aka q01z, GTI '92, AXantia HDi '01, 106 1.6
C5 "steelies" van 4.5kg/stuk ook te zwaar?
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Marc Bomer aka q01z, GTI '92, AXantia HDi '01, 106 1.6
oh zo, ach daar merk ik toch niks van. Die paar honderd kilometer die ik ermee ga rijden per jaar.
Daarnaast zal ik de GTI velgen erbij houden voor het geval ik een keer op het circuit terecht kom. Ik ben wel benieuwd naar de rainsport 3 bandjes. De rainsport 2 zijn wel mooier, maar volgens uniroyal is de 3 beter. En ze kosten het zelfde.
Komend weekend de achteras maar eens een stukje naar beneden.
Daarnaast zal ik de GTI velgen erbij houden voor het geval ik een keer op het circuit terecht kom. Ik ben wel benieuwd naar de rainsport 3 bandjes. De rainsport 2 zijn wel mooier, maar volgens uniroyal is de 3 beter. En ze kosten het zelfde.
Komend weekend de achteras maar eens een stukje naar beneden.
Re: Marc Bomer aka q01z, GTI '92, AXantia HDi '01, 106 1.6
sinds van het weekend staat het speelgoed weer binnen!
hij is tenslotte niet heel erg waterdicht.. dus leek me dat wel een goed idee.
wat we even werk om ruimte te maken, de garage stond aardig vol..
het past uiteraard allemaal 'makkelijk'.. maar niet meer zo makkelijk als vroegah!
fiets, kinderwagen, opgevouwen box, roze-olifant en nog meer van dat soort meuk t'is vol!
motorkap/deur/bumper zijn bij mij met een simpele handeling te demonteren.. dus maar gelijk aan de kant gelegd!
spotlight boven de enginebay gehangen, kunnen we zien wat we doen!
Omdat ik bij ongenuanceerd-stampwerk nogal last krijg van een enorme hitte-opbouw onder de kap, heb ik (eindelijk...) mijn hitteschildje kunnen maken en monteren van 1mm dik aluminium
echter kwam Stuart (beefy) met de goede opmerking dat ik de stralingswarmte van de uitlaat wel bij de kop weghou, maar daardoor de kop geen rijwind kan vangen! Dus ik denk dat hij er ook weer af gaat
hij is tenslotte niet heel erg waterdicht.. dus leek me dat wel een goed idee.
wat we even werk om ruimte te maken, de garage stond aardig vol..
het past uiteraard allemaal 'makkelijk'.. maar niet meer zo makkelijk als vroegah!
fiets, kinderwagen, opgevouwen box, roze-olifant en nog meer van dat soort meuk t'is vol!
motorkap/deur/bumper zijn bij mij met een simpele handeling te demonteren.. dus maar gelijk aan de kant gelegd!
spotlight boven de enginebay gehangen, kunnen we zien wat we doen!
Omdat ik bij ongenuanceerd-stampwerk nogal last krijg van een enorme hitte-opbouw onder de kap, heb ik (eindelijk...) mijn hitteschildje kunnen maken en monteren van 1mm dik aluminium
echter kwam Stuart (beefy) met de goede opmerking dat ik de stralingswarmte van de uitlaat wel bij de kop weghou, maar daardoor de kop geen rijwind kan vangen! Dus ik denk dat hij er ook weer af gaat
Re: Marc Bomer aka q01z, GTI '92, AXantia HDi '01, 106 1.6
Bohboh, Die velgen staan wel echt heel goed onder je AX. Maar het is idd niet ideaal als die veel opt circuit gaat rijden want bandejes zullen ook vast niet goedkoop zijn als je zo platte nodig heb denk ik.
Maar ik zie t al wel, Jou 106 is het zelfde als mij civic, Blijven rijden boven looks
Maar ik zie t al wel, Jou 106 is het zelfde als mij civic, Blijven rijden boven looks
Re: Marc Bomer aka q01z, GTI '92, AXantia HDi '01, 106 1.6
idd Roy!
zolang het nog rolt en start en de wielen nog vast zitten :')
pijnpuntjes 106 momenteel;
- fusseetje rechts voor?
- achterremmen niet constant
- kl*te uitlaat lekt weer ergens
- motor tikt
- versnellingsbak gaaaaaaar! (maar dat wassie al en dat wist ik al toen ik m kocht )
zolang het nog rolt en start en de wielen nog vast zitten :')
pijnpuntjes 106 momenteel;
- fusseetje rechts voor?
- achterremmen niet constant
- kl*te uitlaat lekt weer ergens
- motor tikt
- versnellingsbak gaaaaaaar! (maar dat wassie al en dat wist ik al toen ik m kocht )
Re: Marc Bomer aka q01z, GTI '92, AXantia HDi '01, 106 1.6
je gelooft het nooooooooit!
maar ik heb gisteravond aan de AX gesleuteld, best effectief ook
De auto heb ik een tijd terug voor Vroemdag op de originele CitroenSport- cupveren gezet, maar die zijn voor een normaal wegdek veel te hard... als je een polderweggetje neemt stuitert je auto gewoon door en krijg je bakken onderstuur, omdat de veren de oneffenheden niet kunnen verwerken. Wel zijn ze enorm laag, wat natuurlijk gewoon sexy is.
dilema! want ik heb het liefst de auto zo dicht mogelijk bij de grond... maar, als er niet mee te rijden valt, heb je er niets aan!
dus aan de slag
eerst de auto uitbouwen natuurlijk
perfecte wheelgap volgens Bas_S
de veren uit voorraad, setje OMP's
geheim van de smid, makkelijk fusee los maken.. fatsoenlijk formaat breekijzer gebruiken, plop!
geheim van de smid deel 2, stuurkogels gaan met deze handige tool ook eenvoudig! erop zetten, aandraaien en KNAL!
zeer ernstige roest? Gelijk in de roestomvormer gezet en daarna in een dikke laag tectyl, mn stonechip spuitbus zat uiteraard verstopt
ik gebruik eigenlijk zo min mogelijk een slagsleutel, omdat die de potentie hebben om veel schade aan te richten.. maar voor een naafmoer en vooral ook de schokdemper is het toch wel ideaal! deze is op 12v dus ook handig voor onderweg
CUPveren en OMP veren naast elkaar, de CUPveren zijn erg kort zoals je kan zien...
alles weer terug gemonteerd, naaf schoongemaakt en alles lichtjes opgeschuurd en waar nodig ingevet (en gecleaned met remreiniger)
een krappe 2uur later stond hij er weer zo bij!
ik zag vanmorgen dat de veren al een beetje ingezakt zijn, dus hij staat niet meer op Volcane hoogte
maar ik heb gisteravond aan de AX gesleuteld, best effectief ook
De auto heb ik een tijd terug voor Vroemdag op de originele CitroenSport- cupveren gezet, maar die zijn voor een normaal wegdek veel te hard... als je een polderweggetje neemt stuitert je auto gewoon door en krijg je bakken onderstuur, omdat de veren de oneffenheden niet kunnen verwerken. Wel zijn ze enorm laag, wat natuurlijk gewoon sexy is.
dilema! want ik heb het liefst de auto zo dicht mogelijk bij de grond... maar, als er niet mee te rijden valt, heb je er niets aan!
dus aan de slag
eerst de auto uitbouwen natuurlijk
perfecte wheelgap volgens Bas_S
de veren uit voorraad, setje OMP's
geheim van de smid, makkelijk fusee los maken.. fatsoenlijk formaat breekijzer gebruiken, plop!
geheim van de smid deel 2, stuurkogels gaan met deze handige tool ook eenvoudig! erop zetten, aandraaien en KNAL!
zeer ernstige roest? Gelijk in de roestomvormer gezet en daarna in een dikke laag tectyl, mn stonechip spuitbus zat uiteraard verstopt
ik gebruik eigenlijk zo min mogelijk een slagsleutel, omdat die de potentie hebben om veel schade aan te richten.. maar voor een naafmoer en vooral ook de schokdemper is het toch wel ideaal! deze is op 12v dus ook handig voor onderweg
CUPveren en OMP veren naast elkaar, de CUPveren zijn erg kort zoals je kan zien...
alles weer terug gemonteerd, naaf schoongemaakt en alles lichtjes opgeschuurd en waar nodig ingevet (en gecleaned met remreiniger)
een krappe 2uur later stond hij er weer zo bij!
ik zag vanmorgen dat de veren al een beetje ingezakt zijn, dus hij staat niet meer op Volcane hoogte