My First 1.1i - Timo - Werkende mistlampen!!
Moderator: webmasters
Re: My First 1.1i - Timo
Daarnaast zit ik even het forum door te lezen en gok ik zomaar dat mijn aandrijfassen vervangen moeten worden, vanwege geklop bij het wat harder door de bocht gaan. Is echter maar aan 1 kant gok ik, want als ik de andere kant op stuur heb ik dat geluid niet. Ik moet toch echt snel wat handiger worden, want dit zijn geintjes die ik op dit moment echt nog niet kan doen...
Re: My First 1.1i - Timo
Fullcartuning in Nijkerk heeft ook genoeg gele lampen op voorraad. http://www.fullcartuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: My First 1.1i - Timo
Zoalang de ashoezen dicht zijn (en er dus geen (straat)vuil bij de homokinetische koppeling kan komen) is er nog niet echt wat aan de hand en kan het best lang goed gaan (geen garantie, uiteraard). Het is dat ik een lekke ashoes had laatst en er nieuwe assen ingezet heb anders was ik nog wel even doorgereden* (ondanks dat ze al sinds 2006 rammelen en ik in die tijd een kleine 30.000 km heb gereden).
*Het idee was om ze te bewaren voor de totale conversie naar 1.4.
*Het idee was om ze te bewaren voor de totale conversie naar 1.4.
Re: My First 1.1i - Timo
Voor het stadslicht moet je T10 lampjes hebben, deze dus: http://www.winparts.nl/verlichting/lamp ... 57021.html
Mijn wie=wie
Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
Re: My First 1.1i - Timo
Daar was ik inderdaad ook net achter gekomen, thanks Tjerk!
Inmiddels even een lijstje gemaakt, wat binnenkort moet gaan gebeuren:
-Aandrijfassen/homokineet vervangen
-Koelvloeistof + bakolie vervangen
-Kleppen stellen
-Mistlichten monteren
-Alle verlichting aan de voorkant geel, dus dim, stads en mistlicht
-Oliefilter vervangen
Beetje jammer dat ik echt hulp nodig heb bij het stellen van de kleppen, en vloeistoffen vervangen en aandrijfassen/homokineet vervangen. Mocht iemand weten waar ik terecht kan, dan hoor ik dat graag! Uiteraard ben ik niet vies van sleutelen, maar zo handig ben ik helaas niet. Heb daarnaast ook niet het juiste gereedschap.
Inmiddels even een lijstje gemaakt, wat binnenkort moet gaan gebeuren:
-Aandrijfassen/homokineet vervangen
-Koelvloeistof + bakolie vervangen
-Kleppen stellen
-Mistlichten monteren
-Alle verlichting aan de voorkant geel, dus dim, stads en mistlicht
-Oliefilter vervangen
Beetje jammer dat ik echt hulp nodig heb bij het stellen van de kleppen, en vloeistoffen vervangen en aandrijfassen/homokineet vervangen. Mocht iemand weten waar ik terecht kan, dan hoor ik dat graag! Uiteraard ben ik niet vies van sleutelen, maar zo handig ben ik helaas niet. Heb daarnaast ook niet het juiste gereedschap.
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: My First 1.1i - Timo
Re: My First 1.1i - Timo
Zie je berichtje nu pas: Ashoezen zijn dicht, dus kan in principe geen vuil bij komen. Moet echter wel met mijn auto in maart naar Denemarken, is het verstandig om voor die tijd alles te vervangen, of kan het nog wel even op zich wachten?MBa@NL wrote:Zoalang de ashoezen dicht zijn (en er dus geen (straat)vuil bij de homokinetische koppeling kan komen) is er nog niet echt wat aan de hand en kan het best lang goed gaan (geen garantie, uiteraard). Het is dat ik een lekke ashoes had laatst en er nieuwe assen ingezet heb anders was ik nog wel even doorgereden* (ondanks dat ze al sinds 2006 rammelen en ik in die tijd een kleine 30.000 km heb gereden).
*Het idee was om ze te bewaren voor de totale conversie naar 1.4.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: My First 1.1i - Timo
Kan je gewoon nog een heel eind mee blijven doorrijden, heen en weer naar Denemarken zou echt geen probleem moeten vormen (ik rij meer km's dan dat per maand, en ik ben een half jaar doorgereden met assen die veel verder verrot waren)..
Ik heb ze uiteindelijk vervangen toen ze zelfs rechtdoor rammelden, en begonnen te trillen in het stuur bij snelheden hoger dan 90.. maar die assen waren waarschijnlijk de volledige 260.000 km oud die dr op de teller stonden..
Vloeistoffen en filters vervangen moet je zelf weten wanneer dat het best uitkomt, ik vervang m'n olie+filter iig elke 7.500-10.000 km (ofwel 2x per jaar met mijn aantal km's).
Ik heb ze uiteindelijk vervangen toen ze zelfs rechtdoor rammelden, en begonnen te trillen in het stuur bij snelheden hoger dan 90.. maar die assen waren waarschijnlijk de volledige 260.000 km oud die dr op de teller stonden..
Vloeistoffen en filters vervangen moet je zelf weten wanneer dat het best uitkomt, ik vervang m'n olie+filter iig elke 7.500-10.000 km (ofwel 2x per jaar met mijn aantal km's).
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: My First 1.1i - Timo
Oke! Bedankt voor jullie reactie! Dan ga ik dat doen na Denemarken denk ik. Vloeistoffen en filters moet ik inderdaad even kijken, zou op zich niet verkeerd zijn om dat nu te doen. Laatste keer was 8.000 KM geleden.
Re: My First 1.1i - Timo
Inmiddels weer iets nieuws: Als ik rem gebeurt er niets.... Vervolgens rem los en weer op de rem trappen en er is niets aan de hand, dan remt de auto gewoon. Komt dit door te kort aan remvloeistof?
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: My First 1.1i - Timo
Waarschijnlijk een gare hoofdremcylinder, maar controleer inderdaad eerst ff het peil van de remvloeistof..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: My First 1.1i - Timo
Oke... Duur en lastig geintje? Ik ga volgende week alle vloeistoffen laten doen, en denk tegelijk de kleppen stellen. Ik baal er wel weer goed van want zo blijf je bezig, haha
Re: My First 1.1i - Timo
Tja, dat heeft er nou niets mee te maken dat het een Franse auto is. Je rijdt nou eenmaal in een auto van 21 jaar oud, dan kan er wel eens iets kapot gaan.
Re: My First 1.1i - Timo
Dat is zeker waar, en dat is natuurlijk ook de charme van zo'n auto. Hopelijk einde volgende week alles even gecheckt, en dan lekker genieten achter het stuur!
Re: My First 1.1i - Timo
Imiddels de First-velgen als wintervelgen kunnen gebruiken, nieuwe winterbanden erop, nieuwe remschoen + cilinder achter. Remmen gaat dus top! Alle vloeistoffen ook ververst.
Ook nog eens tegen een skirtset aangelopen vandaag, dus die zondag ophalen. Wel in het donkergrijs, nu dus even bepalen welke kleur alles gaat worden hèhè.
Ook nog eens tegen een skirtset aangelopen vandaag, dus die zondag ophalen. Wel in het donkergrijs, nu dus even bepalen welke kleur alles gaat worden hèhè.
Re: My First 1.1i - Timo - Welke kleur skirts + bumpers?
Ik vind het erg lastig.... Staat erg mooi, maar wit op wit is wel wat exclusiever...
Re: My First 1.1i - Timo - Skirtset + bumpers, kleur?
Welnee, alles dezelfde kleur daar wordt het zo'n eenheidsworst van. Vrijwel alle auto's van begin jaren '90 en nieuwer hebben dat.
Ik ben het met Laurent eens. Witte bumpers en zwarte skirts!
Ik ben het met Laurent eens. Witte bumpers en zwarte skirts!
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.