Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Moderator: webmasters
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Whoops, typo!
Ik bedoelde 12 a 1500 (honderd) kilometer...Nee, een halve liter op 15000 (duizend) zou uitstekend zijn!
Dat motor reiniger, maakt dat vaak niet meer stuk dan je lief is? Ben daar altijd wat huiverig voor... Jullie bedoelen dat spul dat je voordat je je olie wisselt erij ingooit en dan een kwartiertje stationair laat meedraaien?
Ik bedoelde 12 a 1500 (honderd) kilometer...Nee, een halve liter op 15000 (duizend) zou uitstekend zijn!
Dat motor reiniger, maakt dat vaak niet meer stuk dan je lief is? Ben daar altijd wat huiverig voor... Jullie bedoelen dat spul dat je voordat je je olie wisselt erij ingooit en dan een kwartiertje stationair laat meedraaien?
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Ik ben daar met wat oudere auto's geen voorstander van. Ben altijd bang dat je, doordat alles er al zo lang zit, juist schade maakt.Jurjenz wrote:Misschien is het de moeite waard om een flesje motorreiniger erin te gooien die de aangekoekte rommel weer losweekt en dan opnieuw te verversen? Werkte bij mijn auto'tje prima!
AX 1.1i Volcane Rood
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Juist. Ik ben daar ook ietwat huiverig voor.
Voor nu 't olieverbruik maar in de gaten houden, en als ik tijd heb eens naar de bougies kijken. Wie weet kan ons dat iets meer vertellen.
Voor nu 't olieverbruik maar in de gaten houden, en als ik tijd heb eens naar de bougies kijken. Wie weet kan ons dat iets meer vertellen.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Bumperstickert! Kon 't niet laten...
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Wel recht plakken :P
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
"theft protection comes as standard"
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Nu nog een AXClub-sticker
Mijn wie=wie
Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
@Fruit
Bumpersticker horen scheef te zitten.
Ik heb wel eens gevraagd om een AX-club sticker, maar kreeg er nooit een reactie op. Ik weet niet waar ik die vandaan moet halen. Zou er met alle liefde 1'tje op plakken.
Bumpersticker horen scheef te zitten.
Ik heb wel eens gevraagd om een AX-club sticker, maar kreeg er nooit een reactie op. Ik weet niet waar ik die vandaan moet halen. Zou er met alle liefde 1'tje op plakken.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
-
- AX liefhebber
- Posts: 340
- Joined: SatApr21, 2012 1:09:47 PM
- Location: Schaffen, Diest, België
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
je nummerbord is ook wel wat leuker dan wat je in Europa ziet?
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Dat is een kwestie van smaak, denk ik. Je kunt een standaard nummerbord krijgen, of extra geld betalen voor eentje met leukere kleurtjes en een printje. De vorige eigenaar heeft dat gedaan, dus op de Mazda zit een versierde nummerplaat.
Je kunt hier overigens ook een nummerplaat aanpassen, je mag zelf kiezen wat je erop zet (ik geloof tot 8 karakters). Ik kan dus bijvoorbeeld een zv-62-yp (mijn laatste AX) nummerplaat voeren, of xl-78-by (mijn eerste AX).
Of Ceris bijvoorbeeld. Of Citroën, of AX-CLUB. Maar ik weet nog steeds niet of me dat 100 dollar waard is...
Als je de auto verkoopt kan je kiezen of je de nummerplaat wilt houden voor je volgende auto, of dat je de plaat op de auto laat zitten en aan de volgende eigenaar geeft. Qua nummerplaten heb je hier ontiegelijk veel opties.
Je kunt hier overigens ook een nummerplaat aanpassen, je mag zelf kiezen wat je erop zet (ik geloof tot 8 karakters). Ik kan dus bijvoorbeeld een zv-62-yp (mijn laatste AX) nummerplaat voeren, of xl-78-by (mijn eerste AX).
Of Ceris bijvoorbeeld. Of Citroën, of AX-CLUB. Maar ik weet nog steeds niet of me dat 100 dollar waard is...
Als je de auto verkoopt kan je kiezen of je de nummerplaat wilt houden voor je volgende auto, of dat je de plaat op de auto laat zitten en aan de volgende eigenaar geeft. Qua nummerplaten heb je hier ontiegelijk veel opties.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Ik zal bij de volgende AX club meeting een sticker proberen te regelen voor je.
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Dat zou awesome zijn
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Nou snap ik dat het hier extreem koud is, maar volgens mij gaat er qua warmte met de Mazda iets niet helemaal goed. Mijn verwarming werkt nog steeds niet goed en heeft het eigenlijk van deze auto nooit goed gedaan.
Waar je het in de Toyota altijd lekker warm kunt stoken (ook bij -30), blijft het in de Mazda altijd koud omdat de ventilatieroosters alleen wat lauw-warme lucht blazen bij deze temperaturen.
Nu heb ik de kachelradiator schoon laten spoelen (dat kon ik destijds zelf niet doen vanwege het niet hebben van stromend water in de cabin), maar dat heeft geen zak geholpen. Ik heb nog steeds geen goeie verwarming.
Nu reed ik vanmiddag naar huis bij -30 (de eerste keer dat het weer zo koud is sinds de zomer), en verdraaid: mijn motor koelt dus doodleuk langzaam af tijdens het rijden.
Ik zie de temperatuurmeter dalen. Hij stijgt bij langdurige stationair-loop, maar daalt iets als ik rij en staat iets beneden z'n normale punt. Tsja, nogmaals: de temperatuur is natuurlijk extreem koud te noemen, maar volgens mij zou hij niet af mogen koelen.
De radiator heb ik vorige week al volledig geblokkeerd met een stuk karton (voor de volle 100%, daar kan geen lucht meer doorheen stromen)...Vorig jaar koelde de Mazda ook al af wanneer de buitentemperatuur beneden de -30 komt...
Zou dan toch de thermostaat niet helemaal lekker zijn? Ik krijg het idee dat die lauwe verwarming gewoon komt doordat de motor niet warmer wordt...
Helemaal open staan doet 'ie in elk geval niet niet, want dan zou de motor volgens mij volledig koud worden, en zou ik er ook bij warmere temperaturen (-5c ofzo) last moeten krijgen...Maar zolang het niet te ver beneden het vriespunt komt lijkt alles te werken. Het wordt pas echt merkbaar bij -15 en lager.
Bestaat er zoiets als een thermostaat die een beetje open blijft hangen?...
Waar je het in de Toyota altijd lekker warm kunt stoken (ook bij -30), blijft het in de Mazda altijd koud omdat de ventilatieroosters alleen wat lauw-warme lucht blazen bij deze temperaturen.
Nu heb ik de kachelradiator schoon laten spoelen (dat kon ik destijds zelf niet doen vanwege het niet hebben van stromend water in de cabin), maar dat heeft geen zak geholpen. Ik heb nog steeds geen goeie verwarming.
Nu reed ik vanmiddag naar huis bij -30 (de eerste keer dat het weer zo koud is sinds de zomer), en verdraaid: mijn motor koelt dus doodleuk langzaam af tijdens het rijden.
Ik zie de temperatuurmeter dalen. Hij stijgt bij langdurige stationair-loop, maar daalt iets als ik rij en staat iets beneden z'n normale punt. Tsja, nogmaals: de temperatuur is natuurlijk extreem koud te noemen, maar volgens mij zou hij niet af mogen koelen.
De radiator heb ik vorige week al volledig geblokkeerd met een stuk karton (voor de volle 100%, daar kan geen lucht meer doorheen stromen)...Vorig jaar koelde de Mazda ook al af wanneer de buitentemperatuur beneden de -30 komt...
Zou dan toch de thermostaat niet helemaal lekker zijn? Ik krijg het idee dat die lauwe verwarming gewoon komt doordat de motor niet warmer wordt...
Helemaal open staan doet 'ie in elk geval niet niet, want dan zou de motor volgens mij volledig koud worden, en zou ik er ook bij warmere temperaturen (-5c ofzo) last moeten krijgen...Maar zolang het niet te ver beneden het vriespunt komt lijkt alles te werken. Het wordt pas echt merkbaar bij -15 en lager.
Bestaat er zoiets als een thermostaat die een beetje open blijft hangen?...
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Als je motor niet goed warm wordt blijft je thermostaat dicht, maar er zit wel een klein gaatje in zodat er altijd wat water doorheen kan. Misschien is dat een verklaring?
Citroën AX GT '90 & Citroën Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Bij mij Honda had ik ook een keer zo probleem en dat kwam omdat de klep in de thermosstaat open bleef staan, Daardoor kwam de auto op somige stukken helemaal niet op tempratuur, zelfs niet een beetje.
En de verwarming ja die deed het dus ookniet
En de verwarming ja die deed het dus ookniet
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
@JBo
Aan zoiets zat ik ook te denken. Misschien is er wel niks aan te doen. Als de thermostaat al open hangt, dan kan dat maar een minumum klein beetje zijn, want bij -37 (vanmorgen... ) koelt de auto iets af. De temperatuurmeter staat ietsje onder z'n normale punt.
Als de thermostaat open zou hangen dan zou m'n blok tijdens rijden gewoon bevriezen, zou je denken.
Denk toch dat ik de thermostaat ga vervangen, voor de zekerheid...maar heb er een hard hoofd in dat het gaat helpen, eerlijk gezegd.
@Losroyos
Juis, dat is overduidelijk de thermostaat. In mijn geval is het echter alleen merkbaar bij extreem koude temperaturen...Als bij -35 de thermostaat open blijft staan, dan zou de motor ijskoud blijven. Maar hij wordt wel warm, alleen komt niet helemaal op ideale bedrijfstemperatuur.
Aan de andere kant, als ik twee minuten stationair voor een stoplicht sta, dan doen de stuurbekrachting en koppeling het ineens ook normaal, en als ik dan weer begin te rijden wordt het koppelingspedaal weer sponzig en de stuurbekrachtiging stroef. Misschien valt er wel niks aan te doen en kan de Mazda gewoon niet zo goed tegen de kou...
Aan zoiets zat ik ook te denken. Misschien is er wel niks aan te doen. Als de thermostaat al open hangt, dan kan dat maar een minumum klein beetje zijn, want bij -37 (vanmorgen... ) koelt de auto iets af. De temperatuurmeter staat ietsje onder z'n normale punt.
Als de thermostaat open zou hangen dan zou m'n blok tijdens rijden gewoon bevriezen, zou je denken.
Denk toch dat ik de thermostaat ga vervangen, voor de zekerheid...maar heb er een hard hoofd in dat het gaat helpen, eerlijk gezegd.
@Losroyos
Juis, dat is overduidelijk de thermostaat. In mijn geval is het echter alleen merkbaar bij extreem koude temperaturen...Als bij -35 de thermostaat open blijft staan, dan zou de motor ijskoud blijven. Maar hij wordt wel warm, alleen komt niet helemaal op ideale bedrijfstemperatuur.
Aan de andere kant, als ik twee minuten stationair voor een stoplicht sta, dan doen de stuurbekrachting en koppeling het ineens ook normaal, en als ik dan weer begin te rijden wordt het koppelingspedaal weer sponzig en de stuurbekrachtiging stroef. Misschien valt er wel niks aan te doen en kan de Mazda gewoon niet zo goed tegen de kou...
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
We zijn dus een maand of twee geleden van Fairbanks naar North Pole verhuisd. En ook al ligt dat maar een kilometer of 15/20 van elkaar, er is een groot temperatuurverschil tussen beide plaatsen. In North Pole is het veel kouder.
Vanochtend werden we wakker bij -41c. En de Camry kan daar dus niet tegen en weigert te starten...*zucht*. We hebben nu dus een mooie grijze ijspegel op de oprit staan...
Vanochtend werden we wakker bij -41c. En de Camry kan daar dus niet tegen en weigert te starten...*zucht*. We hebben nu dus een mooie grijze ijspegel op de oprit staan...
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Zeg, het heet niet voor niets North Pole hè. Kan je niet iets van een partytent neerzetten waar je de toyota dan onder zet, dat het net een paar graden warmer is?
AX 1.1i Volcane Rood
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Toch ligt de plaats North Pole best een eind van de daadwerkelijke Noordpool af, hoor...
Ik denk niet dat een party-tent met -40 ook maar iets uithaalt. Het gaat in die tent net zo koud zijn als daarbuiten.
Hoe dan ook, het was de accu.
Candice belde mij gisteren op het werk (zij begint een uur later dan ik) om te zeggen dat de auto het niet deed maar hij wel stroom had. Dat laatste bleek alleen niet helemaal te kloppen. Het was simpelweg de accu.
Enfin, gisteravond gelijk een nieuwe accu gekocht en een 1.5 ampere druppellader. Kon geen plek vinden om de druppellader ergens aan vast te maken met tiewraps zoals bij de Mazda, dus heb 'm op een plaatje staat gemonteerd die in een hoek van 90" graden is gebogen. De accu staat erboven op, dus de lader kan geen kant meer op.
Heb de lader bij de rest van de winteresatie ingeplugd, dus als je de auto nu via de plug in de bumper inplugt gaat ook de druppellader direct aan.
Ik denk niet dat een party-tent met -40 ook maar iets uithaalt. Het gaat in die tent net zo koud zijn als daarbuiten.
Hoe dan ook, het was de accu.
Candice belde mij gisteren op het werk (zij begint een uur later dan ik) om te zeggen dat de auto het niet deed maar hij wel stroom had. Dat laatste bleek alleen niet helemaal te kloppen. Het was simpelweg de accu.
Enfin, gisteravond gelijk een nieuwe accu gekocht en een 1.5 ampere druppellader. Kon geen plek vinden om de druppellader ergens aan vast te maken met tiewraps zoals bij de Mazda, dus heb 'm op een plaatje staat gemonteerd die in een hoek van 90" graden is gebogen. De accu staat erboven op, dus de lader kan geen kant meer op.
Heb de lader bij de rest van de winteresatie ingeplugd, dus als je de auto nu via de plug in de bumper inplugt gaat ook de druppellader direct aan.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.