Grietje
Moderator: webmasters
Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]
Nieuwe lampen besteld.
Nieuwe to do list:
- Skirts terug plaatsen rechts voor
- Morettes werkend krijgen
- Xenon inbouwen
- Mistlampen werkend krijgen
- KM teller kabel terug zetten
- sigaretten aansteker fixen
- parrot normaal inbouwen
- speakers aansluiten
- koppeling vervangen
- omlaag
- banden om de 15 inch peug speedlines
- randen om ruiten (zwart) bij spuiten
- nieuw voorruit
hmmmmmm 10 jaren project?
Nieuwe to do list:
- Skirts terug plaatsen rechts voor
- Morettes werkend krijgen
- Xenon inbouwen
- Mistlampen werkend krijgen
- KM teller kabel terug zetten
- sigaretten aansteker fixen
- parrot normaal inbouwen
- speakers aansluiten
- koppeling vervangen
- omlaag
- banden om de 15 inch peug speedlines
- randen om ruiten (zwart) bij spuiten
- nieuw voorruit
hmmmmmm 10 jaren project?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]
Mooi om te zien dat in ieder geval het voorscherm van de legendarische HP-LT-61 nog heel wat kilometers te zien krijgt! Morettes zien er stoer uit. Laat je ze zwart of ook in EJV?
Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]
Voorlopig even zwart! Maar wie weetJurjenz wrote:Mooi om te zien dat in ieder geval het voorscherm van de legendarische HP-LT-61 nog heel wat kilometers te zien krijgt! Morettes zien er stoer uit. Laat je ze zwart of ook in EJV?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]
Super goed bezig! Goed dat hij weer wat aandacht krijgt.
Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]
Op de foto ziet het er wel mooi uit zo in het zwart!
Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]
Ziet er goed uit!
Mijn wie=wie
Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]
thanx
Het werkt nu ook!!
Eerst de zekering van de mistlampjes vervangen
simpelllll
toen nieuwe units in de morrettes gedaan
Stadslichten
Dimlichten
Grootlicht
En mijn raam ge uhh rain x'ed met chinees namaak shizzle, werkt net zo goed als origineel, kewl!
Het werkt nu ook!!
Eerst de zekering van de mistlampjes vervangen
simpelllll
toen nieuwe units in de morrettes gedaan
Stadslichten
Dimlichten
Grootlicht
En mijn raam ge uhh rain x'ed met chinees namaak shizzle, werkt net zo goed als origineel, kewl!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]
Ziet er goed uit! Mooie werkschoenen trouwens
Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]
Vette shizzle!
Maar, eeh, waar zijn de binnenste lampen dan voor?
Maar, eeh, waar zijn de binnenste lampen dan voor?
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]
Goede Rogier!
Nergens voor haha!
Ik weet nog niet waar ik ze op aan zal sluiten. Grootlicht erbij? Of mistlampen erbij?
Relais wat er bij zit is bedoeld voor schakeling met grootlicht volgens mij.
Nergens voor haha!
Ik weet nog niet waar ik ze op aan zal sluiten. Grootlicht erbij? Of mistlampen erbij?
Relais wat er bij zit is bedoeld voor schakeling met grootlicht volgens mij.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]
Dat relais is voor schakeling met grootlicht, die 2x100w is namelijk enorm handig voor;
- Het verjagen van wild en/of voetgangers op een polderweg in het donker.
- Het verjagen van medeweggebruikers van de linkerbaan.
- Het verjagen van wild en/of voetgangers op een polderweg in het donker.
- Het verjagen van medeweggebruikers van de linkerbaan.
Altijd meer PK's dan jou!
Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]
Verstralers erin en groot licht doen. Diodeprintje maken en zo schakelen dat als je je groot licht aan zet, je mistlicht ook mee gaat.
Welk tekentje staat er in je glas van de binnenste units?
Welk tekentje staat er in je glas van de binnenste units?
AX 1.1i Volcane Rood
Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]
Rain x gebruiken ze hier ook in de wasstraat echt ideaal is dat spul.
Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]
Geen idee :D (welk tekentje er staat hahaha)Laurent wrote:Verstralers erin en groot licht doen. Diodeprintje maken en zo schakelen dat als je je groot licht aan zet, je mistlicht ook mee gaat.
Welk tekentje staat er in je glas van de binnenste units?
Mistlampen op groot licht zei Jelle ook al ja, maar denk niet dat ik dat doe hoor. Maar denk wel die middelste lampen op groot licht inderdaad, moet eerst even snappen hoe dat relais precies zit.
Bedoel, ik snap dat er stroom ingaat (draadje zit ook zekering in) en naar de lampen uitgaat (dat zijn er idd 2, links en rechts), en dat die andere 2 aansluitingen zijn voor de schakeling waar hij tussen moet. Echter heeft 1 daarvan 2 draadjes, eentje met een ring die lijkt op een massa punt gezeten te hebben? Het zijn wel de enige groen/gele draadjes Kan het natuurlijk gewoon aansluiten en kijken wat er gebeurd XD
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]
Ik volg je even niet. Probeer je nu uit te zoeken hoe een relais precies werkt, of hoe dit specifieke relais werkt/de aansluitingen van het relais te doorgronden?
AX 1.1i Volcane Rood
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]
als dat het 'standaard' setje is wat dr bij hoort, dan hoort het relais achter de koplamp, van 1 van de draden van de H4 stekker (de grootlicht-plus) aftappen, en naar het relais, andere draad naar het aardpunt er vlakbij. en dan uiteraard een + vanaf het zekeringkastje (of met een losse zekering vanaf de accu) naar het relais, naar de binnenste lampen, en dan vanaf de lampen naar de respectievelijke aardpunten.
Zelf vond ik dat een beetje te beun, dus ik heb mijn relais netjes vastgeschroefd op het relais-houdertje naast het relais voor de mistlampen en de fan, en iets langere draden gebruikt. Verder uit een oude kabelboom een stekker geplunderd zodat ik ook een zekering in dat originele zekeringkastje kon gebruiken, originele positie van de mistlampen heb ik maar 30A in gedaan voor de 310w aan lichten.
Zelf vond ik dat een beetje te beun, dus ik heb mijn relais netjes vastgeschroefd op het relais-houdertje naast het relais voor de mistlampen en de fan, en iets langere draden gebruikt. Verder uit een oude kabelboom een stekker geplunderd zodat ik ook een zekering in dat originele zekeringkastje kon gebruiken, originele positie van de mistlampen heb ik maar 30A in gedaan voor de 310w aan lichten.
Last edited by AlexanderB on TueOct15, 2013 12:27:06 PM, edited 1 time in total.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]
Het is inderdaad dat setje wat alexander zegt! Thanx!!
Ik wou hem inderdaad ook naast mn andere relais hangen.
Zal er vrijdag werk van maken!
Ik wou hem inderdaad ook naast mn andere relais hangen.
Zal er vrijdag werk van maken!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]
He daar,
blij dat ze goed terecht zijn gekomen.
Ziet er goed uit.
Groet Stefan.
blij dat ze goed terecht zijn gekomen.
Ziet er goed uit.
Groet Stefan.
I LOVE AX-ie
Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]
Maar begrijp ik nu goed dat je die lichtunits gewoon nieuw kan kopen en je eigenlijk alleen het omhulsel nodig hebt?
Wel fraai verder, doch iewat kaal zo met maar 2 pitjes aan.
Wel fraai verder, doch iewat kaal zo met maar 2 pitjes aan.
AX 1.1i Volcane Rood
Re: Grietje [Smart Roadster & FT Bonito & AX GTI]
Ja Laurent die ronde lampen zelf kan je gewoon kopen, je hebt alleen de plastic dingen nodig
Maar jongens. HET WERKT! Was inderdaad rete simpel zodra ik het relais begreep (ik dacht dat hij er echt 'tussen' moest, maar je moet grootlicht alleen maar 'afneuken' ) sorry voor de dommigheid!
Wel Xenon er weer uit gehaald, daar waren die reflectors niet voor geschikt. Nu dus gewoon met H4, grootlicht schakelen de H1 middelste lampen mee. Werkt als een tierenlier, blij mee!!
Gewoonlicht:
Groot licht:
Zaterdag gezellig naar de Citroën veiligheidsdag geweest. 'Maar' 2,5 uur rond gehangen XD. Was erg gezellig! Ik had Nick als monteur (mede AX rijder) dus dat is altijd gezellig Nog even staan praten met iemand van Citroexpert, ook gezellig.
Conclusie van het (iets te uitgebreide, lol) veiligheids onderzoek:
- Hij lekt olie langs kleppendeksel
- remmerij en onderstel waren goed (mag ook wel)
- uitlaat goed
- scheur in voorruit, lol, die zat er vorig jaar ook al
- toplagers gaar, gelukkig heb ik die nog nieuw liggen.
- accu op helft van levensduur
Olie lekkage vind ik vervelend, ondanks revisie vorig jaar blijf ik nog steeds bijvullen. En idd, er zat behoorlijk wat olie langs kleppendeksel.
Wij hebben het vermoeden dat de deksel krom is dus ik heb meteen thuis de deksel van mijn GT blok afgeschroeft en op mijn GTI gezet.
Tis eigenlijk toch ook wel mooi kleppendekseltje toch?
Onze AXjes nu samen:
Maar jongens. HET WERKT! Was inderdaad rete simpel zodra ik het relais begreep (ik dacht dat hij er echt 'tussen' moest, maar je moet grootlicht alleen maar 'afneuken' ) sorry voor de dommigheid!
Wel Xenon er weer uit gehaald, daar waren die reflectors niet voor geschikt. Nu dus gewoon met H4, grootlicht schakelen de H1 middelste lampen mee. Werkt als een tierenlier, blij mee!!
Gewoonlicht:
Groot licht:
Zaterdag gezellig naar de Citroën veiligheidsdag geweest. 'Maar' 2,5 uur rond gehangen XD. Was erg gezellig! Ik had Nick als monteur (mede AX rijder) dus dat is altijd gezellig Nog even staan praten met iemand van Citroexpert, ook gezellig.
Conclusie van het (iets te uitgebreide, lol) veiligheids onderzoek:
- Hij lekt olie langs kleppendeksel
- remmerij en onderstel waren goed (mag ook wel)
- uitlaat goed
- scheur in voorruit, lol, die zat er vorig jaar ook al
- toplagers gaar, gelukkig heb ik die nog nieuw liggen.
- accu op helft van levensduur
Olie lekkage vind ik vervelend, ondanks revisie vorig jaar blijf ik nog steeds bijvullen. En idd, er zat behoorlijk wat olie langs kleppendeksel.
Wij hebben het vermoeden dat de deksel krom is dus ik heb meteen thuis de deksel van mijn GT blok afgeschroeft en op mijn GTI gezet.
Tis eigenlijk toch ook wel mooi kleppendekseltje toch?
Onze AXjes nu samen:
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).