Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Moderator: webmasters
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
One-way autostart kost rond de 250-300 euro. Beetje afhankelijk van welk type en model auto je hebt. Iedere auto heeft een specifieke module nodig om alles te laten werken, want een auto is er niet op gebouwd om op afstand - zonder sleutel - de lichten aan te zetten en de motor te starten. Voor een handgeschakelde auto kost het meer, omdat er meer beveiliging ingebouwd moet worden om de kans dat je 'm start terwijl 'ie in de versnelling staat te verkleinen.
Voor een handgeschakelde auto betekent dat een sesnsor op de handrem en een sensor op de deur. Je moet bij een handgeschakelde auto de auto-start iedere keer activeren als je 't wilt gebruiken. Doorgaans moet je een serie handelingen uitvoeren, zodat de auto-start er zeker van is dat je auto niet in de versnelling staat. Na het parkeren druk je dan op de knop voor auto-start, je trekt je sleutel uit het contact (de motor loopt nog) dan zet je de handrem erop, en stap je uit (zonder de rem aan te raken). Op het moment dat je dan de deur dichtgooit gaat de motor uit en is auto-start geactiveerd. Op het moment dat een portier geopend wordt is auto-start weer gedeactiveerd en moet je die serie handelingen herhalen. Je moet dan dus van tevoren besluiten of je 't wilt gebruiken of niet, want je kunt niet gewoon op de knop op de afstandsbediening drukken zoals bij een automaat.
Ik ben er zelf veel te bang voor dat de handrem bij -35 vastvriest, en ik zet de auto altijd in de versnelling als ik 'm parkeer. Vandaar dus geen auto-start voor de Mazda.
't Systeem dat we nu voor de camry hebben zit rond de 650 (tsja, sloten met geld...) Maar daar hebben we dus nog niet de helft voor betaald... Dan is het nog steeds reteduur, maar het is de investering echt dubbel en dwars waard, omdat je bij -30 niet gewoon in kunt stappen en weg kunt rijden. De motor moet eerst warm lopen.
Candice kan dus om 16.45 de auto starten, zodat 'ie om 17.00 klaar is. Ik loop om 17.00 uit het kantoor, en moet dan eerst een kwartier staan te blauwbekken. De koppeling werkt niet goed beneden -30 en de hangeschakelde bak voelt alsof 'ie met stroop gevuld is, dus meteen gaan rijden is gewoon echt geen goed plan.
Voor een handgeschakelde auto betekent dat een sesnsor op de handrem en een sensor op de deur. Je moet bij een handgeschakelde auto de auto-start iedere keer activeren als je 't wilt gebruiken. Doorgaans moet je een serie handelingen uitvoeren, zodat de auto-start er zeker van is dat je auto niet in de versnelling staat. Na het parkeren druk je dan op de knop voor auto-start, je trekt je sleutel uit het contact (de motor loopt nog) dan zet je de handrem erop, en stap je uit (zonder de rem aan te raken). Op het moment dat je dan de deur dichtgooit gaat de motor uit en is auto-start geactiveerd. Op het moment dat een portier geopend wordt is auto-start weer gedeactiveerd en moet je die serie handelingen herhalen. Je moet dan dus van tevoren besluiten of je 't wilt gebruiken of niet, want je kunt niet gewoon op de knop op de afstandsbediening drukken zoals bij een automaat.
Ik ben er zelf veel te bang voor dat de handrem bij -35 vastvriest, en ik zet de auto altijd in de versnelling als ik 'm parkeer. Vandaar dus geen auto-start voor de Mazda.
't Systeem dat we nu voor de camry hebben zit rond de 650 (tsja, sloten met geld...) Maar daar hebben we dus nog niet de helft voor betaald... Dan is het nog steeds reteduur, maar het is de investering echt dubbel en dwars waard, omdat je bij -30 niet gewoon in kunt stappen en weg kunt rijden. De motor moet eerst warm lopen.
Candice kan dus om 16.45 de auto starten, zodat 'ie om 17.00 klaar is. Ik loop om 17.00 uit het kantoor, en moet dan eerst een kwartier staan te blauwbekken. De koppeling werkt niet goed beneden -30 en de hangeschakelde bak voelt alsof 'ie met stroop gevuld is, dus meteen gaan rijden is gewoon echt geen goed plan.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Dus jij neemt beide sleutels mee, loopt om 16:15 naar buiten, start hem, doet hem met de andere sleutel op slot en gaat weer naar binnen. Veel mensen die schakel kunnen rijden zijn er toch niet in Amerika.
AX 1.1i Volcane Rood
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Dat deed ik inderdaad, maar mijn huidige baas vind het niet goed als deze simpele kantoorslaaf om 16.45 naar buiten loopt... Overigens, de straffen in Alaska voor het stelen van een auto zijn niet laag. Een maximum van vijf jaar gevangeninsstraf en een boete die kan oplopen tot 50.000 dollar. Zolang de deur op slot zit ben ik niet zo bang de sleutel in het contact te laten.
Last edited by Ceristimo on ThuOct31, 2013 6:21:28 PM, edited 2 times in total.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Hoef je hem ook niet op slot te zetten
Maar wel intressant. Ga is kijken of ik dat niet voor me scooter kan krijgen. Lijkt me super gaaf.
Ja der zijn wel al scooters die dit hebben. maar niet voor die van mij.
Ga me der morge is in verdiepen.
Maar wel intressant. Ga is kijken of ik dat niet voor me scooter kan krijgen. Lijkt me super gaaf.
Ja der zijn wel al scooters die dit hebben. maar niet voor die van mij.
Ga me der morge is in verdiepen.
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Gewoon nieuwsgierig hoor: waarom auto-start op je scooter?
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Omdat sjonnie. Had ooit een teamgenoot die een op afstand bedienbaar alarm met piepje van de centrale deurvergrendeling erop had.Ceristimo wrote:Gewoon nieuwsgierig hoor: waarom auto-start op je scooter?
AX 1.1i Volcane Rood
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Waarom niet. Wil gewoon is kijken of ik het zou kunnen maken.
En als me scooter eerst 10 minuten laat lopen word ie warm dus kan de beenverwarming open want zo luxe is mij scooter dan weer wel.
Maar het zou meer zo zijn van. Gewoon omdat het kan! of misschien niet maar dat zien we dan wel weer.
En als me scooter eerst 10 minuten laat lopen word ie warm dus kan de beenverwarming open want zo luxe is mij scooter dan weer wel.
Maar het zou meer zo zijn van. Gewoon omdat het kan! of misschien niet maar dat zien we dan wel weer.
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
@Laurent
LOL!
Raar maar waar, auto's hier komen allemaal met een "panic" knop op de afstandsbediening voor de deurvergrendeling. Geen idee wat daar de functie van is, het laat je toeter joelen en de alarmlichten knipperen...Zelfs de Mazda heeft het, en daar zit niet eens een alarm op. Ik snap daar echt het nut niet van, maar 's avonds in het donker op het verkeerde knopje drukken en je schrikt je echt de tering...
@Losroyos
Of dat "te maken" valt weet ik niet. Denk dat het zelf inelkaar solderen van zo'n systeem de nodige voeten in de aarde heeft. Maar er is ongetwijfeld een kant-en-klare module voor te krijgen, als andere scooters het ook hebben.
LOL!
Raar maar waar, auto's hier komen allemaal met een "panic" knop op de afstandsbediening voor de deurvergrendeling. Geen idee wat daar de functie van is, het laat je toeter joelen en de alarmlichten knipperen...Zelfs de Mazda heeft het, en daar zit niet eens een alarm op. Ik snap daar echt het nut niet van, maar 's avonds in het donker op het verkeerde knopje drukken en je schrikt je echt de tering...
@Losroyos
Of dat "te maken" valt weet ik niet. Denk dat het zelf inelkaar solderen van zo'n systeem de nodige voeten in de aarde heeft. Maar er is ongetwijfeld een kant-en-klare module voor te krijgen, als andere scooters het ook hebben.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
De simpelste remote start kitjes kosten maar een paar tientjes, tis vrijwel hetzelfde als een afstandsbediening zender/ontvanger-setje voor je centrale vergrendeling, maar dan met 2 extra uitgangen (contact en start-relais), in fact, meestal zit centrale vergrendeling er ook gelijk bij op dezelfde afstandsbediening..
In fact.. $20 voor een chinese set voor motorfiets, 'alarm' en alles dr bij.. Uiteraard is het allemaal een beetje Chinese shit, maar prima genoeg 'voor de leuk' op Roy z'n scooter, lijkt me.
In fact.. $20 voor een chinese set voor motorfiets, 'alarm' en alles dr bij.. Uiteraard is het allemaal een beetje Chinese shit, maar prima genoeg 'voor de leuk' op Roy z'n scooter, lijkt me.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
En het allermooiste met die Chinese setjes is dat er een aannemelijke kans bestaat dat er extra gratis vlammen uit je scooter komen als je de autostart gebruikt. Nou, als dat geen menigte aantrekt!
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Handig in de buitengebieden als je je auto niet meer kan vinden. Of bij de supermarkt. Nu zullen er niet zo veel Mazdas zijn denk ik, maar evengoed. FF panic knop en je weet waar het voertuig staat.Ceristimo wrote:Raar maar waar, auto's hier komen allemaal met een "panic" knop op de afstandsbediening voor de deurvergrendeling. Geen idee wat daar de functie van is, het laat je toeter joelen en de alarmlichten knipperen...Zelfs de Mazda heeft het, en daar zit niet eens een alarm op. Ik snap daar echt het nut niet van, maar 's avonds in het donker op het verkeerde knopje drukken en je schrikt je echt de tering...
AX 1.1i Volcane Rood
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Nou die panic button snap ik wel, Als jij in de wat minder fijne wijken van america bent en je ziet mensen verdacht rond je auto hangen is het druk je op die knop en is er natuurlijk een kans dat je ze afschrikt.
Als je een nieuwe of dure auto hebt dan kan ik me wel voorstellen dat het handig is.
Als je een nieuwe of dure auto hebt dan kan ik me wel voorstellen dat het handig is.
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Meh, volgens mij is het een voorbeeld van die typische schijnveiligheid waar men hier zo prat op gaat. "Protect your kids and loved ones", bladiebla...Je auto vinden zou ik niet doen met die panic knop - het maakt een hels kabaal - en tegen de tijd dat de auto dichtbij genoeg is om op de afstandsbediening te werken zie je 'm doorgaans al.
Mensen afschrikken werkt ook niet denk ik. Iedereen is erop getraind een auto-alarm compleet te negeren. Als er verdachte mensen rond je auto hangen zou ik die panic-knop niet gebruiken...Dat kost je je buitenspiegels...
En dan dus wel een panic knop, maar geen auto-alarm of sleutel met sensor op de Mazda. Ik snap 't niet...
Mensen afschrikken werkt ook niet denk ik. Iedereen is erop getraind een auto-alarm compleet te negeren. Als er verdachte mensen rond je auto hangen zou ik die panic-knop niet gebruiken...Dat kost je je buitenspiegels...
En dan dus wel een panic knop, maar geen auto-alarm of sleutel met sensor op de Mazda. Ik snap 't niet...
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Autogerelateerd vraagje (al gaat het dan helaas niet over een AX )
Van beide auto's tegelijk de olie vervangen. Beide auto's rijden op volsysntheet, al is het merk wel anders, omdat het voor de Toyota van Mobile1 niet verkrijgbaar was in de juiste viscositeit.
De Toyota heeft 154.000 kilometers (geen mijl) op de teller, en de Mazda 180.000 (kilometers).
De Toyota rijdt iets meer kilometers per week omdat we er ook de boodschappen mee doen. De Mazda wordt alleen door mij gebruikt om naar het werk te gaan. De Mazda staat in een warme garage, de Toyota staat 24/7 te vernikkelen in de kou.
Nu een maand na de oliewissel beide auto's gechecked:
De Toyota heeft goud-kleurige schone olie en geen drup verbruikt.
De Mazda heeft er een ruime halve liter doorheen gejast en de olie is gitzwart. Ehr?....
Auto rookt voor zover ik kan zien overigens niet, maargoed...Ik trap 'm eigenlijk ook nooit op z'n staart. Dat gaat zo lastig in de winter hier.
Klep seals? Zuigerveren? Ik roep ook maar wat.
Zal de bougies er maar 'ns uit moeten trekken (goede reden een bougiesleutel te kopen...) en een kijkje nemen, denk ik...
Loopt voor de rest overigens wel uitstekend. Of nouja, in elk geval niet beroerder dan toen we 'm kochten. Het olieverbruik begon me vorig jaar al op te vallen, maar dat de olie zo snel zwart is verbaasd me wat.
Van beide auto's tegelijk de olie vervangen. Beide auto's rijden op volsysntheet, al is het merk wel anders, omdat het voor de Toyota van Mobile1 niet verkrijgbaar was in de juiste viscositeit.
De Toyota heeft 154.000 kilometers (geen mijl) op de teller, en de Mazda 180.000 (kilometers).
De Toyota rijdt iets meer kilometers per week omdat we er ook de boodschappen mee doen. De Mazda wordt alleen door mij gebruikt om naar het werk te gaan. De Mazda staat in een warme garage, de Toyota staat 24/7 te vernikkelen in de kou.
Nu een maand na de oliewissel beide auto's gechecked:
De Toyota heeft goud-kleurige schone olie en geen drup verbruikt.
De Mazda heeft er een ruime halve liter doorheen gejast en de olie is gitzwart. Ehr?....
Auto rookt voor zover ik kan zien overigens niet, maargoed...Ik trap 'm eigenlijk ook nooit op z'n staart. Dat gaat zo lastig in de winter hier.
Klep seals? Zuigerveren? Ik roep ook maar wat.
Zal de bougies er maar 'ns uit moeten trekken (goede reden een bougiesleutel te kopen...) en een kijkje nemen, denk ik...
Loopt voor de rest overigens wel uitstekend. Of nouja, in elk geval niet beroerder dan toen we 'm kochten. Het olieverbruik begon me vorig jaar al op te vallen, maar dat de olie zo snel zwart is verbaasd me wat.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Misschien zit er gewoon veel meer vuil in de olie kanalen van de Mazda?
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Da's mijn idee ook.
Het kan op zich niet zoveel kwaad volgens mij.
Het kan op zich niet zoveel kwaad volgens mij.
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Tsja, en toch vind ik het verschil tussen beide auto's wat alarmerend. Tuurlijk, de Mazda is flink wat ouder en heeft meer kilometers, dus dat zou best de zwarte olie kunnen veroorzaken. 't Is ook een goedkopere auto met een lichtere motor, en dat zal allemaal niet volgens dezelfde strakke specificaties als de Toyota zijn gebouwd. Wil ik best geloven. Als ik de oliedop losschroef en met een lampje naar binnen schijn, dan is dat een vrij gore zooi van aangekoekte olietroep. Zullen we voor nu maar aannemen dat de zwarte olie daardoor veroorzaakt wordt.
Voor het olieverbruik heb ik alleen geen verklaring. Nu ben ik er met de AX'en wel aan gewend dat die ook best een drupje olie lusten, en ik zou de eerste zijn om te zeggen dat wat olieverbruik echt zo erg allemaal niet is.
Maar een halve liter op grofweg 12-15000 kilometer? Dan is 't toch een vrij dorstig motortje. Helemaal omdat ik geen lekkage kan zien. Zou dus betekenen dat 'ie 't allemaal opstookt.
Zal 't voor nu in elk geval maar bijhouden en dan toch binnenkort de bougies eens lostrekken en zien wat er gebeurt.
Voor het olieverbruik heb ik alleen geen verklaring. Nu ben ik er met de AX'en wel aan gewend dat die ook best een drupje olie lusten, en ik zou de eerste zijn om te zeggen dat wat olieverbruik echt zo erg allemaal niet is.
Maar een halve liter op grofweg 12-15000 kilometer? Dan is 't toch een vrij dorstig motortje. Helemaal omdat ik geen lekkage kan zien. Zou dus betekenen dat 'ie 't allemaal opstookt.
Zal 't voor nu in elk geval maar bijhouden en dan toch binnenkort de bougies eens lostrekken en zien wat er gebeurt.
Last edited by Ceristimo on TueNov12, 2013 7:00:25 PM, edited 1 time in total.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
-dubbel post-
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Misschien is het de moeite waard om een flesje motorreiniger erin te gooien die de aangekoekte rommel weer losweekt en dan opnieuw te verversen? Werkte bij mijn auto'tje prima!Ceristimo wrote:Tsja, en toch vind ik het verschil tussen beide auto's wat alarmerend. Tuurlijk, de Mazda is flink wat ouder en heeft meer kilometers, dus dat zou best de zwarte olie kunnen veroorzaken. 't Is ook een goedkopere auto met een lichtere motor, en dat zal allemaal niet volgens dezelfde strakke specificaties als de Toyota zijn gebouwd. Wil ik best geloven. Als ik de oliedop losschroef en met een lampje naar binnen schijn, dan is dat een vrij gore zooi van aangekoekte olietroep. Zullen we voor nu maar aannemen dat de zwarte olie daardoor veroorzaakt wordt.
Voor het olieverbruik heb ik alleen geen verklaring. Nu ben ik er met de AX'en wel aan gewend dat die ook best een drupje olie lusten, en ik zou de eerste zijn om te zeggen dat wat olieverbruik echt zo erg allemaal niet is.
Maar een halve liter op grofweg 12-15000 kilometer? Dan is 't toch een vrij dorstig motortje. Helemaal omdat ik geen lekkage kan zien. Zou dus betekenen dat 'ie 't allemaal opstookt.
Zal 't voor nu in elk geval maar bijhouden en dan toch binnenkort de bougies eens lostrekken en zien wat er gebeurt.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Lijkt me zeer aannemelijk, tijd om de boel eens schoon te maken..Ceristimo wrote:Als ik de oliedop losschroef en met een lampje naar binnen schijn, dan is dat een vrij gore zooi van aangekoekte olietroep. Zullen we voor nu maar aannemen dat de zwarte olie daardoor veroorzaakt wordt.
Valt op zich nog wel mee toch? Als ie nou 5-10x zo veel verbruikte, dan werd het "veel", en bij 20x zo veel word de limiet (1L/1000km) bereikt die VW "nog acceptabel" noemt voor hun moderne motoren.. Duitse rommel. Met 1L per 20-25K ga je echt geen rook zien, ook als t wel een beetje verbrand word..Ceristimo wrote: Voor het olieverbruik heb ik alleen geen verklaring.[...]Maar een halve liter op grofweg 12-15000 kilometer? Dan is 't toch een vrij dorstig motortje.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter