Een studiegenoot van mij met een peugeot 1.4 KDY blok erin, heeft z'n distributieriem stuk gehad.
Nou meende hij gelezen te hebben de de 1.4 KDY een niet-interferentie motor is, oftwel een motor waarbij de kleppen nooit de zuigers kunnen raken.
Weet iemand hier (uit zijn/haar hoofd) of dat klopt voor dit blok?
KDY 1.4 niet-interferentie motor?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: KDY 1.4 niet-interferentie motor?
Zover ik weet zijn alle TU blokken standaard wel interferentie, dus dat word een paar nieuwe kleppen..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: KDY 1.4 niet-interferentie motor?
Dus dan zou het motortje in mijn AX nooit tikkende kleppen kunnen hebben.. Lijkt me erg on-frans!
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Re: KDY 1.4 niet-interferentie motor?
Tikkende kleppen zijn geloof ik niet de kleppen die tegen de zuigers tikken, maar de rockers die tegen de kleppen aan tikken, vandaar dat ze tikken bij te veel speling.
Ik dacht ook dat wat Alexander zei correct was, maar hoopte dat iemand het hier zeker wist of een bron had?
Ik dacht ook dat wat Alexander zei correct was, maar hoopte dat iemand het hier zeker wist of een bron had?
Re: KDY 1.4 niet-interferentie motor?
riem stuk = kleppen stuk!
helaas uit ervaring, ook met een KDY
(heel wat jaren terug..)
helaas uit ervaring, ook met een KDY


Re: KDY 1.4 niet-interferentie motor?
En ik kan ook met 100% zekerheid zeggen dat KDY blokken wel degelijk interferentie hebben.
Als je de kop eraf hebt, zie dat zuigers die op hun BDP (bovenste dode punt) staan, vrijwel gelijk lopen met de bovenkant van het onderblok.
Als je de onderkant van de kop bekijkt, zie je dat de kleppen in gesloten toestand nauwelijks dieper liggen dan het oppervlak van de kop.
Dat kan dus maar één ding betekenen: interferentie.
Als je de kop eraf hebt, zie dat zuigers die op hun BDP (bovenste dode punt) staan, vrijwel gelijk lopen met de bovenkant van het onderblok.
Als je de onderkant van de kop bekijkt, zie je dat de kleppen in gesloten toestand nauwelijks dieper liggen dan het oppervlak van de kop.
Dat kan dus maar één ding betekenen: interferentie.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! 
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.

- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Re: KDY 1.4 niet-interferentie motor?
Compleet kopje is over het algemeen niet duur.
Altijd meer PK's dan jou!