Ben benieuwd uit welke bron je dit hebt. De Wegenwacht gebruikt dit systeem namelijk ook. De enige reden waarom de bovenstaande dollars niet zouden mogen, zal zijn omdat ze niet geremd zijn (maar dat is slechts speculatie mijnerzijds)
Kan zijn dat het marketing bla-bla was van een partij die die triangels verkoopt?
Zij beweerden dat een dolly niet was toegestaan behalve met ontheffing (die de ANWB zou hebben daarvoor.) Kan het zo 123 niet terugvinden, maar wel dat de triangel immens populair is, maar dollies blijkbaar niet zo, zal toch wel een reden voor zijn?
AlexanderB wrote:Kan zijn dat het marketing bla-bla was van een partij die die triangels verkoopt?
Zij beweerden dat een dolly niet was toegestaan behalve met ontheffing (die de ANWB zou hebben daarvoor.) Kan het zo 123 niet terugvinden, maar wel dat de triangel immens populair is, maar dollies blijkbaar niet zo, zal toch wel een reden voor zijn?
De populairiteit van de triangle tov de dolly vind ik raar ... bij een triangle moet je aanpassingen doen aan de auto, een dolly kan je universeel gebruiken.
Ziet er apart uit!
En handig, als je niemand hebt die met je mee wilt rijden.
Als ik het goed begrijp, wordt de gesleepte auto niet gezien als aanhanger, maar je moet je wel gedragen alsof het er een is?
Ik ben een beetje bang voor wat er allemaal in de stuurinrichting van de gesleepte auto gebeurt eigenlijk.
Loopt dat mee? Leidt dat z'n eigen leven? Moet het vrij kunnen bewegen? Moet het vast?
Zoiets hebben wij thuis liggen om 2cv's mee te slepen. Werkt prima en stuurt goed mee. Enkel opletten voor sporen/goten naast de baan ofzo als je ergens indraait. Ze blijft volgen, maar je ziet dat de wielen even wat meer moeite hebben om te volgen.
citrofenwick wrote:Zoiets hebben wij thuis liggen om 2cv's mee te slepen. Werkt prima en stuurt goed mee. Enkel opletten voor sporen/goten naast de baan ofzo als je ergens indraait. Ze blijft volgen, maar je ziet dat de wielen even wat meer moeite hebben om te volgen.
Ik wist niet dat het in Belgie mocht? Ik had gehoord, Touring werkt sinds kort met zulke dolly's dat zij een speciale toelating hebben?
Nu vraag ik me af hè, zou je de dolly moeten voorzien van remmerij en eigen kenteken? Het maximale beladingsgewicht van zo'n ding is immers best heel hoog, afhankelijk van hoe je hem uitvoert.
citrofenwick wrote:Zoiets hebben wij thuis liggen om 2cv's mee te slepen. Werkt prima en stuurt goed mee. Enkel opletten voor sporen/goten naast de baan ofzo als je ergens indraait. Ze blijft volgen, maar je ziet dat de wielen even wat meer moeite hebben om te volgen.
Ik wist niet dat het in Belgie mocht? Ik had gehoord, Touring werkt sinds kort met zulke dolly's dat zij een speciale toelating hebben?
Of het mag weet ik niet tegenwoordig gebruiken we ze wel niet vaak meer. Vroeger vaak gebruikt
We hadden er trouwens achteraan ook een extra signalisatiebord aan hangen, gekoppeld aan de stekker voor een aanhangwagen.