Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by citrofenwick »

Goedenavond allen,
Sommigen gaan het misschien al gehoord hebben. De bedoeling was om nog 3 wedstrijden te rijden in West Vlaanderen en te gaan voor de titel of 2e plaats. Helaas gaat dit niet door.
Het plan is om de ax en rallyactiviteiten wat terug te schroeven en wat meer centen te sparen om volgend jaar misschien een huis te kopen. Zolang ik rally rijd heb ik daar de centen niet voor, en dat ben ik beu. (ook omdat ik een pand moet huren voor ons materiaal etc)
De auto rijdt, maar is absoluut niet rallyklaar. Ik weet nog niet zeker of ik vroemdag met deze ga rijden.

Leuk is wel dat we in de krant en in de AUTONEWS staan:
Image
Image

De huidige klassementen in WestVlaanderen:
http://www.pakwvl.be/Rally%20div12.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

kijken bij algemeen en klasse 1A
Algemeen : alles in group n en div1. Dus ook lancer evo gr N etc
AX-kopen is verslavend.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by citrofenwick »

Nog een even een kleine update in textformaat :)

Afgelopen tijd nu en dan geklust aan de bordeaux GTI. Ik heb besloten het direct goed te doen, dus daar kruipt aardig wat tijd in. Zo moesten de bumpersteunen er af. Aan de ene kant heb ik een andere steun ingelast, en de andere kant heeft een herstelde steun. Ideaal om mijn laskunsten wat bij te schaven :) Momenteel staat alles in de primer (eerst epoxy-zinklaag) en later deze week ga ik alles in kleur zetten om daarna alles terug te kunnen monteren. Voor de achterremmen heb ik nieuwe pompjes besteld omdat ik mn twijfels had over hun staat.

Wat de 'oldtimer' betreft. Die doet het voortreffelijk, en dat ondertussen al 1000km lang! Heerlijk carb rijden met een zacht onderstel. Helaas begin ik het gebrek aan power wel beu te worden. Een extra motivatie om aan de GTI te klussen zodat ie keuring heeft en er hier een 1.3tje in kan ;)

Wat mn rallyleventje betreft. We helpen momenteel wat andere bevriende teams. Zo moesten we afgelopen weekend met bandjes klaar staan na een bepaalde proef tijdens een rally voor het Belgisch kampioenschap:
http://www.youtube.com/watch?v=kC89TjV3-1w" onclick="window.open(this.href);return false;

Volgend weekend helpen we normaal bij een team met een evo10 R4 :)
AX-kopen is verslavend.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by citrofenwick »

En nog een update zonder foto's :$

Wat de bordeaux GTI betreft:
Veel aan geklust de laatste tijd! Zit terug volledig ineen en normaal ga ik morgen mee gaan keuren. Op hoop van zege!
Ik neem asap nog eens een foto van het herstellingswerk. Ik moet zeggen dat ik best tevreden ben van het resultaat :)

Todolist bord GTI:
- Nieuwe koppeling (ligt hier al ergens). De ouwe ligt ergens verpoederd in/nabij een beekje ten zuiden van België.
- Roest kofferbak oplossen. Is nog niet zó erg, maar er zal toch iets aan gedaan moeten worden. Misschien dat een hamertje er wel al door kan tikken.
Voor de rest is het nog steeds een prima bakkie :)

Todolist 11TRE:
- Ombouw SPORT5

Doet het verder prima. Ben wel de ophanging al beu als kouwe pap. En zeker het vermogen :P

En wat er oa gebeurd is aan het rallyhok:
De boite uitgehaald en binnengebracht voor revisie. Oa een nieuwe 2e, 3e en 4e versnelling en bijhorende synchro's. Ook nog wat losse nieuwe onderdelen.
Als sap krijgt deze voortaan Motul competitiebakolie. Wellicht heeft de standaard bakolie wel iets te maken met de snelle slijtage van mn bakken.

Tevens nieuwe schakelstangen. (de oude waren al +-5000km oud)
Nieuwe remschijven. De oude waren krom. Hopelijk blijven deze heel met de ds3000 blokken.
Nieuwe aandrijfassen. (SKF) De oude waren na een paar wedstrijden alweer aan revisie toe. Speling op de koppen. Beter voorkomen dan opnieuw assen breken.
Grondige check-up. De poten er uitgehaald en alles gecontroleerd.

Morgen uitlijnen en nog wat dingetjes afwerken zodat hij klaar is voor de TBR-Rally a.s. zondag:
Image

Voor de leden die het zien zitten om af te zakken naar Roeselare. Er is gratis drank voorzien voor iedereen :)
AX-kopen is verslavend.

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by Netheo »

AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by citrofenwick »

Inderdaad, ik schrok ook toen ik het hoorde. Ik ben er nog steeds niet goed van :( 5 min voor het dodelijk ongeval passeerde ik daar ook nog.

Daarom ga ik deze update ook kort houden.
Op zich hadden we een hele goeie rally met goeie constante tijden en waren we op weg om eerste in de klasse te worden en een algemeen goed resultaat neer te zetten.
Ik kan jullie dus enkel het tussenklassement tonen:

Div 1 & 2 (= standaardklasse en Group-N tot 2000cc) : http://www.rallyresultaten.be/TBR2013/R ... _div12.HTM" onclick="window.open(this.href);return false;

Algemeen (zal neer komen op alle modernes die er nog in zaten want de historics kwamen niet meer door denk ik) : http://www.rallyresultaten.be/TBR2013/R ... n/RIT8.HTM" onclick="window.open(this.href);return false;

En ik heb nog 3 foto's:
technische controle
Image

service
Image

uitlijnen vooraf bij Banden Vandewalle Staden
Image

Misschien volgen er nog actiefoto's.

Ow, en nog goed nieuws. Ik ben teruggeweest met de bordeaux GTI naar de keuring en hij is blanco gekeurd!
AX-kopen is verslavend.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by citrofenwick »

Zoals gezegd nog wat pics van de werken aan de GTI.

Eerst alles gedemonteerd. Kabelboom, spatborden, ruitewissertankje, pinkers, koplampen, bumper...
Image

Roest:
Image
Image

De hoogste tijd dus om er iets aan te doen.

Image
Image
Image

Ik had nog meer foto's maar ben ze helaas kwijt door gsmwissel. Kzal nog eens betere foto's nemen van het resultaat. Het is niet perfect, maar ik ben er tevreden mee.
Al doende leert men :)
AX-kopen is verslavend.

Laurent92
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 170
Joined: TueSep11, 2012 12:40:20 PM
Location: Veldegem

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by Laurent92 »

Ziet er netjes uit hoor :)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by q01z »

oogt weer APK waardig! :D
Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by citrofenwick »

En nog wat onderhoud gedaan aan de bordeaux GTI!

Image

Mijn koppeling heeft hier een beetje van afgezien geloof ik! Ze begon een tijdje terug te slippen. Er moest ook een nieuwe krukaskeerring in en hij moest eens verse olie hebben etc. Een koppeling had ik nog op stock, de rest heb ik besteld en toen kon ik aan de slag.

Omdat een boite steken niet 1 van mn favoriete werken is heb ik eerst een stuk gereedschap gemaakt dat het gemakkelijker zou moeten maken:

Hier proefpassen op de sport:
Image

Lassen en spuiten:
Image

Dan met dit ding de boite gedemonteerd:

Image

Zoals je ziet liggen er wat losse stukjes bij. Dat komt omdat mijn koppelingsplaat het een begeven heeft tijdens zn laatste rit :roll:

Image

Image
Het is kapotter dan op de foto lijkt :P Ook de veer en het metaal waar het beleg op ligt is kapot.

Image

Ondertussen het vliegwiel gedemonteerd en een nieuwe krukaskeerring gestoken:
Image

Zus en een maat hielpen ook. Zus heeft de mantel een beetje gereinigd terwijl ik bezig was met de krukaskeerring:
Image
Image

En dan terug ineensteken!
Image

Rijdt terug een stuk beter!

En de oldtimer was 2w geleden een beetje vies!
Image
Image

Maar die is ondertussen al terug proper ! :music :dance
AX-kopen is verslavend.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by citrofenwick »

ow, en voor ons rallyteam staan we op de kerstmarkt in Staden :D

Ik weet dat het waarschijnlijk te ver is voor jullie, maar jullie zijn sowieso zeker welkom!
Image
AX-kopen is verslavend.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by MBa@NL »

citrofenwick wrote:Omdat een boite steken niet 1 van mn favoriete werken is heb ik eerst een stuk gereedschap gemaakt dat het gemakkelijker zou moeten maken:

Hier proefpassen op de sport:
http://i741.photobucket.com/albums/xx59 ... 48aae5.jpg
Bekend stuk gereedschap. ;-)
http://zv-62-yp.batssoft.nl/2008/11/15/ ... mber-2008/" onclick="window.open(this.href);return false;

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by q01z »

ik heb de laatste keer idd een grote houten balk gebruikt met een spanbandje!

dus de methode is al wel bekend, alleen heb jij het wel weer erg sjiek gemaakt Fenwick!
Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by citrofenwick »

idd Michel. Ik had er denk ik ook al eens een foto van gezien in een wph.

En met een houten balk deed ik het tot nu toe ook altijd, maar ik vind het minder handig werken om er de vbak terug op te krijgen. Met dit systeem kan je het motorblok mooi laten zakken waardoor de vbak er veel gemakkelijker op kan :) Voor de kostprijs hoef je het trouwens niet te laten. Voor 22€ incl ketting en die regelbare haak was ik klaar
AX-kopen is verslavend.

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by Laurent »

citrofenwick wrote:En met een houten balk deed ik het tot nu toe ook altijd, maar ik vind het minder handig werken om er de vbak terug op te krijgen. Met dit systeem kan je het motorblok mooi laten zakken waardoor de vbak er veel gemakkelijker op kan :)
Van de zomer gewoon een spanband met houten balk op gezet, zakte ook prima. Ik weet trouwens dat ik voor de volgende keer flink langere pennen voor mijn bak ga halen, dat je die er eerst in kan draaien, schuif je daarna de bak zo vast en dan 1 voor 1 vervangen.
AX 1.1i Volcane Rood

Laurent92
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 170
Joined: TueSep11, 2012 12:40:20 PM
Location: Veldegem

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by Laurent92 »

Mooi dat de GTI nu beter rijdt :) die koppeling zag er inderdaad heel versleten uit
citrofenwick wrote:ow, en voor ons rallyteam staan we op de kerstmarkt in Staden :D

Ik weet dat het waarschijnlijk te ver is voor jullie, maar jullie zijn sowieso zeker welkom!
Staden is niet zo ver voor mij dus ga normaalgezien eens langskomen :)

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by citrofenwick »

Leuk dat je er was Laurent!

Eerst en vooral, post :D En zelfs vrij onverwacht!
Ben 2e piloot in mn klasse en div1 in west vlaanderen en 3e als je zn co er bij telt. Eerste zat er niet in omdat ik te weinig wedstrijden heb gereden, maar desalniettemin ben ik zeer tevreden! (het knijpt wel om te streven naar een nog beter resultaat in 2014 ;) )
Image

En, gisteren hebben we met ons team op de Stadense kerstmarkt gestaan:
Image

Verassend veel kritiek dat er toch echt wel gele lampen in moeten :D Dit was de eerste kerstverlichting die ik kon vinden :P

Image
Image


Ow, en er staat een andere startmotor op mn rallyhok. Was kapotgegaan met vroemdag. Telkens de auto in gang duwen was ook niet dat!
AX-kopen is verslavend.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by Rio97 »

Leuk standje gemaakt zo!
Wellicht een idee voor de citromobile.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Laurent92
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 170
Joined: TueSep11, 2012 12:40:20 PM
Location: Veldegem

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by Laurent92 »

Die bar is echt geslaagd he :D was gezellig, veel volk en veel langer blijven plakken dan gepland :)

Gefeliciteerd met de beker!

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by citrofenwick »

Onlangs een interview kunnen doen met iemand van Citroën-forum. :)
klikkie!: http://www.Citroën-forum.nl/nieuws/ax/ax_rallypiloot" onclick="window.open(this.href);return false;
AX-kopen is verslavend.

Jurjenz
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 822
Joined: TueAug21, 2012 12:10:58 PM
Location: Groningen

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by Jurjenz »

Leuk artikel!
Image

Post Reply