nieuwe update:
Het probleem is deels opgelost. LOL again

. Er zat een klein scheurtje in het zwart plastiek ding bovenop de carb. Dus dit veranderd en nu valt ie geen milliseconde meer weg bij het intrappen van het gas. Verder lekte hij ook benzine aan het T stuk na de mechanische benzinepomp. Hoe ik hier over heb kunnen zien snap ik nog steeds niet. Enfin, ff een noodoplossing met 369854 spanbandjes

en hij klimt weer met gemak boven de 4000 RPM. Trekt als een speer door naar de 160 km/u.

Nu wat is het probleem dan zou je denken. Wel stationair loopt ie soms goed, dus zoals vroeger, en soms danst hij rond de 900 RPM, zo'n 200-300 RPM lager dan normaal. Na weer 5 meter gereden te hebben doet ie het weer goed, dan weer niet, dan weer wel, ik spreek nu over een motor op bedrijfstemperatuur. Als ie koud is lijkt mij alles normaal, in die zin dat ik eigenlijk kan vals spelen met de choke zoveel ik wil. Ik denk aan de carb zelf. Anders zou de rest niet zo goed zijn denk ik dan. Rare auto's, die AXen

AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen