Ik had ooit voor mijn ax first ph2 een set van 4 nieuwe remslangen gekocht, omdat de oude niet zo fris meer waren. Dat zag er zo uit:
Deze zijn nooit gemonteerd, omdat de auto naar de sloop ging. Nu wil ik ze gebruiken voor mijn ax GT ph1, maar ik vermoed een andere aansluiting. Is het mogelijk deze beugeltjes eventueel over te zetten? Zit er nog een verschil in de slangen voor de achteras?
EDIT: zo ziet de aansluiting van de GT eruit:
Verschil in remslangen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Verschil in remslangen
Citroën AX GT '90 & Citroën Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs
-
- AX liefhebber
- Posts: 340
- Joined: SatApr21, 2012 1:09:47 PM
- Location: Schaffen, Diest, België
Re: Verschil in remslangen
Heb ik ook gehad met de ombouw van de slalomwagen, maar dan andersom. Ik heb de beugeltjes van de GT afgeslepen, en op de (gedemonteerde) beugeltjes van de PH2 gelast. dn beugeltjes terug gemonteerd. Bij jou zou het dus andersom moeten. Anderzijds, de flexible remleiding zou wel met wat speling, in de beugel van de GT moeten passen, als je dan het klemmetje erop duwt, moet je enkel de flexibele leiding goed vasthouden als je het vaste gedeelte erop schroeft...
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Re: Verschil in remslangen
Ik heb hetzelfde meegemaakt met de GTI ombouw...
Maar toen in de beugels netjes had uitgeboord en overgezet, bleek dat deze tegen de droplinks van de voorpoten aan kwamen bij maximaal sturen...
Dat is alleen zo bij een 4-gaats onderstel.
Er zouden nog wel foto's in mijn wie is wie van moeten staan.
Maar toen in de beugels netjes had uitgeboord en overgezet, bleek dat deze tegen de droplinks van de voorpoten aan kwamen bij maximaal sturen...
Dat is alleen zo bij een 4-gaats onderstel.
Er zouden nog wel foto's in mijn wie is wie van moeten staan.
Re: Verschil in remslangen
oke thanks, dan ga ik eens kijken hoe ik dit op ga lossen. Voor de achteras is er geen verschil dus?
Citroën AX GT '90 & Citroën Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs