
deze vraag zal wellicht al wel eens gesteld zijn geweest, maar ik zou heel graag mn ax willen ombouwen van 3 naar 4 gaats. hoe kan ik dit het beste oplossen?goedkoopste manier? dank bij voorbaat.
Moderators: denny, vtspower, webmasters
en dan heb je poten waar je niks aan hebt?Bas_S wrote:De simpelste manier aan de voorkant is denk ik toch gewoon een 4 gats naaf in een 3 gats poot persen.
en voor de rest alles 100% overzetten van de 106/saxo/AX GTI, dan weet je zeker dat het past.Bossie wrote:Waarbij je wel rekening moet houden dat je de bovenste helft van de veerponten van de AX over moet bouwen op de onderste helft vd 106/Saxo veerpoten, de veren van een 106/Saxo passen nl. Niet onder een AX.
Euh, ja, als je nu driegaats remmen hebt, dan gaat dat zeker weten raken, gelukkig zijn de beugeltjes van een 106/saxo zonder grote moeite pas te maken op een AX en dan heb je dat probleem niet. Verder, waarom zou je die droplink-beugels afzagen? Je kan ze beter gebruiken als je ze hebt.Bossie wrote:Let ook op of de montagepunten van de droplinks op de veerpoten bij insturen de remslangen niet raakt. Deze er eventueel afslijpen.
Yep, dus liefst alles meenemen, als je huidige AX een type 1 is en/of je de droplink-stabilisatorstang wilt, dan heb je ook de draagarmen nodig.Bossie wrote:Let daarnaast op of je de goede aandrijfassen hebt, anders krijg je wel heel veel speling op het wiellager en zijn deze zo einde oefening. Als je een type 1 AX hebt, dan moet je ook andere fuseekogels. De pen van de fuseekogels die in het fusee gaat is bij een type 2 dikker.
En voor hebben ze wat buigwerk nodig..Bossie wrote:Hou er bij de achteras rekening mee dat de remleidingen niet altijd 1 op 1 passen.
Je geeft het antwoord zelf al, waarom ik er geen droplink systeem onder hoef. Daarnaast ook geen droplinkstangetjes waar de rubbers van verslijten. De groene moet aan de voorzijde ook nog omgebouwd worden naar 4-gaats, daar komt ook een stabi onder zonder droplinks.AlexanderB wrote:Euh, ja, als je nu driegaats remmen hebt, dan gaat dat zeker weten raken, gelukkig zijn de beugeltjes van een 106/saxo zonder grote moeite pas te maken op een AX en dan heb je dat probleem niet. Verder, waarom zou je die droplink-beugels afzagen? Je kan ze beter gebruiken als je ze hebt.Bossie wrote:Let ook op of de montagepunten van de droplinks op de veerpoten bij insturen de remslangen niet raakt. Deze er eventueel afslijpen.
...
Oh, en als je de stabilisatorstang met droplinks wilt gebruiken, zal je waarschijnlijk nog wat moeten aanpassen aan de uitlaat.