Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Moderator: webmasters
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Zo, de kogel is door de kerk. De tickets zijn geboekt; we gaan op vakantie naar Nederland. Van 13 juni tot 20 juli.
Iemand toevallig een tweede AX in de schuur staan die 'ie voor een maandje verhuren wil?...
Iemand toevallig een tweede AX in de schuur staan die 'ie voor een maandje verhuren wil?...
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Koop je er toch 1
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Mja, en dan? Zit ik na een maand met een auto die ik dan naar de sloop moet brengen. Ook een beetje zonde.
Maar er zijn wel opties:
Hier een AX met APK tot oktober voor 150 euro. Klikkerdeklik!.
Voor een complete auto vang je bij Maris in Groningen nog 125 euro. Heb je dus voor 25 euro een auto voor 5 weken. Mwaa...Niet slecht.
Maar er zijn wel opties:
Hier een AX met APK tot oktober voor 150 euro. Klikkerdeklik!.
Voor een complete auto vang je bij Maris in Groningen nog 125 euro. Heb je dus voor 25 euro een auto voor 5 weken. Mwaa...Niet slecht.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Das toch geweldig, voor dat geld kan je geen huurauto krijgen.
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Wij zijn weer in Nederland! Vijf weken lang mijn ouders, familie en vrienden irriteren, zodat ze eind juli weer blij zijn ons te zien gaan. Dat maakt het afscheid dan makkelijker.
Wel een raar gevoel om in Nederland te zijn met de wetenschap dat je eigen huis en spullen letterlijk aan de andere kant van de wereld staan.
Enfin, heb gelijk een auto gekocht, zodat we weer mobiel zijn. Had bijna een AX Volcane gekocht, maar vond het toch een beetje lullig om die dan over vijf weken naar de sloop te moeten brengen. Kan je als ex AX-lid toch niet maken.
Dus heb maar iets in dezelfde prijsklasse aangeschaft:
Een mooie rooie Suzuki Alto uit '95. Vier cilinders, 1-liter met maar liefst 54 hele PK's. Vijf versnellingen! Kon er gelijk aan sleutelen om de remlichten te fixen, die doen het weer.
De massakabel op het blok is geknapt, dus de kabel ligt tegen het uitlaatspruitstuk aan te duwen. Soms schiet 'ie los, en dan slaat 'ie dus af. Morgen even massa-kabeltje op de sloop regelen.
Heeft nog APK tot 2014 ook. Als ik 'm straks naar de sloop breng krijg ik er nog bijna het volledige aankoopbedrag voor ook, dus dat is zeker goedkoop rijden.
Zit zelfs nog een radio-CD speler in ook, ook al heeft 'ie geen ontvangst omdat de antenne gebroken is, en doet maar één luidspreker het.
En wat een mooie wieldoppen hè....
Wel een raar gevoel om in Nederland te zijn met de wetenschap dat je eigen huis en spullen letterlijk aan de andere kant van de wereld staan.
Enfin, heb gelijk een auto gekocht, zodat we weer mobiel zijn. Had bijna een AX Volcane gekocht, maar vond het toch een beetje lullig om die dan over vijf weken naar de sloop te moeten brengen. Kan je als ex AX-lid toch niet maken.
Dus heb maar iets in dezelfde prijsklasse aangeschaft:
Een mooie rooie Suzuki Alto uit '95. Vier cilinders, 1-liter met maar liefst 54 hele PK's. Vijf versnellingen! Kon er gelijk aan sleutelen om de remlichten te fixen, die doen het weer.
De massakabel op het blok is geknapt, dus de kabel ligt tegen het uitlaatspruitstuk aan te duwen. Soms schiet 'ie los, en dan slaat 'ie dus af. Morgen even massa-kabeltje op de sloop regelen.
Heeft nog APK tot 2014 ook. Als ik 'm straks naar de sloop breng krijg ik er nog bijna het volledige aankoopbedrag voor ook, dus dat is zeker goedkoop rijden.
Zit zelfs nog een radio-CD speler in ook, ook al heeft 'ie geen ontvangst omdat de antenne gebroken is, en doet maar één luidspreker het.
En wat een mooie wieldoppen hè....
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Dit is ook gewoon zonde om naar de sloop te brengen...
AX 1.1i Volcane Rood
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Fijne vakantie! Geniet ervan. Beter dit naar de sloop dan een AXje. Hopelijk is hij wel degelijk genoeg om het vijf weken vol te houden.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Je kan altijd proberen om m weer te verkopen.. Auto's maar naar de sloop brengen omdat je geen moeite wilt doen is echt zonde..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Fijne vakantie hier! Ik hoop dat t weer wat meewerkt. Ik zou de alto gewoon lekker afraggen en op de sloop dumpen. Staat de auto nu op jouw naam? Of bel je geen Nedrrlander meer?
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Voor wie 't allemaal zo zonde vindt: de Alto kan 19 juli voor 125 euro opgehaald worden in Groningen.
@Holländer
Ik hoop het ook. Maar zolang het weer blijft zoals het nu is, is dat prima. 20 graden, beetje bewolkt; ik vind het heerlijk. En tenminste geen muggen overal!
De auto staat op mijn broer z'n naam, omdat je geen auto kunt registreren zonder Nederlands woonadres. Ook bij mijn broer op de verzekering, want dat kan ook niet meer.
@Holländer
Ik hoop het ook. Maar zolang het weer blijft zoals het nu is, is dat prima. 20 graden, beetje bewolkt; ik vind het heerlijk. En tenminste geen muggen overal!
De auto staat op mijn broer z'n naam, omdat je geen auto kunt registreren zonder Nederlands woonadres. Ook bij mijn broer op de verzekering, want dat kan ook niet meer.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Zo, Alto inmiddels 10 dagen in bezit. De radio is gefixed en hij heeft nu een hoedenplank met speakers. Heb er een antenne op gezet van een Suzuki Swift. Dat moest met de boormachine wel een beetje pas worden gemaakt, maar 't zit er nu prima op. Verder een nieuwe massakabel naar het blok getrokken, dus je kunt nu over een verkeersdrempel rijden zonder dat 'ie afslaat.
Oh, en die lelijke wieldoppen eraf getrokken en weggegooid.
Kentekenplaat-verlichting doet 't ook weer, net als het derde remlicht dat in de spoiler zit.
Behalve dan dat 'ie als 'ie koud is ranzig hoog stationair loopt, rijdt het wagentje eigenlijk best prima. De wielen zijn goed gebalanceerd, waardoor 'ie ook bij de 130 en 140 niet gaat trillen.
Auto is súper traag (1-100 duurt echt 20 seconden), maar ik heb 'm zowaar al op de 155KM/h gehad. Meer zit er ook niet in. Voor de rest rijdt 'ie prima en momenteel nog steeds erg betrouwbaar. En dat voor werkelijk een habbekrats qua aanschafskosten.
Oh, en die lelijke wieldoppen eraf getrokken en weggegooid.
Kentekenplaat-verlichting doet 't ook weer, net als het derde remlicht dat in de spoiler zit.
Behalve dan dat 'ie als 'ie koud is ranzig hoog stationair loopt, rijdt het wagentje eigenlijk best prima. De wielen zijn goed gebalanceerd, waardoor 'ie ook bij de 130 en 140 niet gaat trillen.
Auto is súper traag (1-100 duurt echt 20 seconden), maar ik heb 'm zowaar al op de 155KM/h gehad. Meer zit er ook niet in. Voor de rest rijdt 'ie prima en momenteel nog steeds erg betrouwbaar. En dat voor werkelijk een habbekrats qua aanschafskosten.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
ga je er nou niet teveel aan hechten
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Neenee, ik hecht me nergens aan. Maarja, de radio moest het gewoon weer doen. Is wel zo fijn als je lange ritten maakt. En als je dan tóch bezig bent kan je net zo goed de andere kleine dingetjes meepakken.
Heb al wel in mijn omgeving wat rondgevraagd of er mensen zijn die 'm 19 juli over willen nemen. Bestaat bijzonder weinig interesse voor. Schijnt dan toch zo te zijn dat hoe goedkoop je een auto ook aanbiedt, mensen dan tóch af willen gaan zitten dingen. Tsja, en dan ben ik er snel klaar mee, want aan die onzin doe ik niet meer mee.
Ik sprak iemand die 'm wel wilde overnemen voor 125 euro, en er dan met 5 man mee op vakantie wilde naar Zuid-Frankrijk...Tsja, heb 'm dat toch afgeraden. Technisch gezien zal 'ie 't wel volhouden naar Frankrijk, maar vijf man in zo'n koekblikkie met een hoop bagage? Ammenooitniet...
Overigens nu in 10 dagen tijd zo'n 1100 kilometer in gereden! En wat rijdt zo'n Alto dan gemiddeld? 1:18! En dat is dus inclusief 120/130 op de snelweg...
En hóe rijdt zo'n Alto dan qua comfort? Totaal bagger! Man, dit kun je geen stoelen meer noemen, zeg. Zit echt totaal geen enkele ondersteuning in. Ik moet echt iedere anderhalf uur de auto op een parkeerplaats zetten, want dat is mijn rechterbeen totaal verkrampt dor die vage zitpositie.
Wordt nog wat met de echt lange ritten, want we gaan nog een paar dagen naar Luxemburg en ook naar Berlijn in de Alto.
Nou heeft een goeie vriend nog een setje kuipstoelen uit een Swift liggen. Zou daar toch misschien een mouw aan te beunen passen zijn?
Heb al wel in mijn omgeving wat rondgevraagd of er mensen zijn die 'm 19 juli over willen nemen. Bestaat bijzonder weinig interesse voor. Schijnt dan toch zo te zijn dat hoe goedkoop je een auto ook aanbiedt, mensen dan tóch af willen gaan zitten dingen. Tsja, en dan ben ik er snel klaar mee, want aan die onzin doe ik niet meer mee.
Ik sprak iemand die 'm wel wilde overnemen voor 125 euro, en er dan met 5 man mee op vakantie wilde naar Zuid-Frankrijk...Tsja, heb 'm dat toch afgeraden. Technisch gezien zal 'ie 't wel volhouden naar Frankrijk, maar vijf man in zo'n koekblikkie met een hoop bagage? Ammenooitniet...
Overigens nu in 10 dagen tijd zo'n 1100 kilometer in gereden! En wat rijdt zo'n Alto dan gemiddeld? 1:18! En dat is dus inclusief 120/130 op de snelweg...
En hóe rijdt zo'n Alto dan qua comfort? Totaal bagger! Man, dit kun je geen stoelen meer noemen, zeg. Zit echt totaal geen enkele ondersteuning in. Ik moet echt iedere anderhalf uur de auto op een parkeerplaats zetten, want dat is mijn rechterbeen totaal verkrampt dor die vage zitpositie.
Wordt nog wat met de echt lange ritten, want we gaan nog een paar dagen naar Luxemburg en ook naar Berlijn in de Alto.
Nou heeft een goeie vriend nog een setje kuipstoelen uit een Swift liggen. Zou daar toch misschien een mouw aan te beunen passen zijn?
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
We zijn terug van een kort weekendje Berlijn. En hoe doet zo'n Zoefzoefie Alto het dan op de Deutsche Autobahn?
Lang niet slecht. Als 'm even stevig doortrapt, dan gaat 'ie naar een paar minuten toch best ineens hard. En da's met drie man + bagage!
Had ik nooit verwacht
Lang niet slecht. Als 'm even stevig doortrapt, dan gaat 'ie naar een paar minuten toch best ineens hard. En da's met drie man + bagage!
Had ik nooit verwacht
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Je reed dus 140 echte kilometers pro stunde
AX 1.1i Volcane Rood
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
161 op de TomTom! En volgens 't boekje is de topsnelheid 155 Km/h. Ga dat maar eens uitleggen. Als je 't gas vol ingetrapt houdt komt er per minuut een kilometer bij (boven de 155) en dan kruipt 'ie dus heel langzaam door.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Klinkt bekend. Heeft de AX ook, vorig jaar nog geprobeerd. Alleen jammer dat je dan weer gas kan lossen voor een of andere knurft.
AX 1.1i Volcane Rood
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Wellicht dat de 5e versnelling te lang is, dat je topsnelheid onder je maximum vermogenspunt blijft steken, en met een klein zetje (stukje hellingaf) kan je dr overheen komen en dan ineens harder gaan ook weer op t vlak..
Kan zijn dat ie in z'n 4 harder loopt dan in z'n 5..
Kan zijn dat ie in z'n 4 harder loopt dan in z'n 5..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Leuk dat je in nederland bent weer. en nou is het de uitdaging om dan de 21ste natuurlijk op de meeting aanwezig te zijn he
Re: Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Hoi Losroyos. Dat zal helaas niet gaan. De 20e stap ik op het vliegtuig...
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.