Ik zal me op dit forum even voorstellen. Bert Korvemaker, sinds 1.5 maand in het bezit van een AX 1.1 TGE uit 1990. Gekregen uit de erfenis van mn overleden schoonvader. De AX ziet er niet mooi meer uit, hagelschade (veel putjes) en een gescheurde achterbumper. Technisch wel in goede staat, bekende plekken achter de koplampen en een gat in de dorpel bestuurderskant. Voor de APK was dit geen probleem. Slechts een nieuwe voorband en een fuseekogelhoes. En afstellen van de koplampen.
Heb de auto inmiddels grondig schoongemaakt, dat was de afgelopen jaren niet meer gebeurd. Stoelen uit de auto gehad en gesmeerd, ineens konden ze 10 cm verder naar achteren. Wel plezierig bij een lengte van 1.96 m. Verder rijdt de auto wel lekker. Kilometerstand 149000, Volgens de keurmeester kan de auto met wat aandacht nog wel een paar jaartjes mee.
Ik heb 2 vragen:
1) ik ben op zoek naar een achterbumper phase 1, grijs ongespoten. Weet iemand iets? Hier in Deventer kan ik wel een witte krijgen, maar dat staat op een grijs metallic auto niet zo mooi.
2) Bij een toerental horend bij 90 km/hr gaat het motormanagement lampje branden. Re-setten (contact) helpt, maar boven het betreffende toerental gaat het lampje weer branden. Bekend probleem bij de 1.1 met Bosch ECU?
Verder rijd ik in een belastingvrije Jetta 1.6 uit 1986 (alleen zomers) en een Renault Kangoo uit 2004.
Bert is nieuw hier
Moderator: webmasters
Re: Bert is nieuw hier
Inmiddels is het probleem met het motormanagement lampje opgelost. Ik heb de stekker van de ECU een half uurtje losgekoppeld.
Dank voor de tips via dit forum. De vraag naar een grijze achterbumper phase 1 blijft staan.

Welkom! Een ph1, leuk
Wat betreft de achterbumper, probeer sloperij GAOS in Emmeloord eens, daar liggen nog een paar ph1 AX'jes als ik me niet vergis 

Mijn wie=wie

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
Dank voor de tip, helaas had GAOS niet de bumper in de juiste kleur. Ben geslaagd bij de fa. Klijnsma in Nagele. http://www.sloperij-nagele.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;.
De AX staat er weer netjes bij. Opa zou tevreden zijn
en trots op z'n oude AX'je.

Dank voor de tip, helaas had GAOS niet de bumper in de juiste kleur. Ben geslaagd bij de fa. Klijnsma in Nagele. http://www.sloperij-nagele.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;.
en trots op z'n oude AX'je.