Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 720
Joined: FriOct08, 2010 7:55:56 PM
Location: Weesp
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by gigawebs »

Ja ombouwen!
ImageImageImage

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by Speederdd »

bedankt voor het delen van die goeie nieuws

wat mij betreft : ombouwen !

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by Henk Bats »

Ik snap je bedenkingen ........ toch maar ombouwen :-)

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by citrofenwick »

En het wordt de rooie :) Misschien vanmiddag al eens kijken of ik hem van zn plek krijg.
Bedankt voor jullie meedenken. Ik ben benieuwd hoe snel ie zal willen rijden.

En Speederdd, graag gedaan. Ik ben er ook erg blij mee!


Hier een foto van de rode ooit als fuifbeest op een oudejaarsfuif in onze ax-schuur:
Image

nog mooi rood hé :)
AX-kopen is verslavend.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by citrofenwick »

Vanmiddag de TRE ff uit zn plekkie gehaald en gekeken of ie wat wilde meewerken.
Ik heb enkel wat stoffige foto's genomen:
Image
Image
Image
Image

Remmen doen het op het eerste zicht nog goed en na een half minuutje wilde hij ook starten en blijven lopen. Dus dat is goed hé.

To-dolijstje valt mee voor zover ik weet:

- Uitlaat wisselen of lassen.
- Koplampjes monteren
- 1 koplampsteuntje monteren
- 1 deurklink/deurpaneel monteren
- 4 gelijke wieltjes monteren voor de keuring
- 1 zetelrail staat redelijk vast, maar misschien monteer ik direct kuipjes voor de keuring
- kdenk dat de vlotter kapot is want de meter zwaait lustig in het rond terwijl de benzine nu echt volledig op is. Misschien los ik dat op als ik kijk om er een GTcarb tank onder te steken.
Dan als ie gekeurd is toch eerst gewoon zo wat rondrijden. Dan later eens swappen en nog later eens zien voor het onderstel.

Het dashboard en de rest van het interieur laat ik uiteraard origineel. Achterbank blijft. Heerlijk nostalgisch :)
AX-kopen is verslavend.

Jurjenz
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 822
Joined: TueAug21, 2012 12:10:58 PM
Location: Groningen

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by Jurjenz »

- Niet schoonmaken voor de APK! :-) Hoe lang heeft hij stilgestaan?
Image

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by Henk Bats »

Benieuwd naar het voorlopige :wink: eindresultaat :)

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by citrofenwick »

Sedert september 2009 had ie niet meer gereden. Toen in september 1 rit naar de schuur, maar volgens mij staat hij al langer stil.
http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic. ... &start=240" onclick="window.open(this.href);return false;

Schoonmaken ga ik idd wellicht niet doen :P Onder de laag stof is de lak wel mooi proper. Voor we hem weggezet hebben, hebben we hem behandeld met turtlewax.

Gisteren trouwens nog wat geknutseld.

Eerst de uitlaat gelast:
Image

foto's van het resultaat zal ik niet tonen. Kheb niet echt moeite gedaan om het proper te doen. :P De lijn is toch rot en er moet een andere onder.

De achterste deurklink hersteld:
Image
Die gewrichtjes gingen erg stroef. Dat is nu grotendeels opgelost. Ze opent iig terug goed. :)

Staat bijna klaar voor de keuring:
Image

Kheb een testritje gemaakt, maar tis nog niet goed hoor....

Rem rechtsvoor blijkt toch vrij hard vast te staan.
Pinkers doen het niet. alle4 samen wel... Iemand dit al gehad? stok?
En het grootste probleem: hij valt om de zoveel tijd stil... Ik ga eens beginnen met de benzinepomp te vervangen.

Toch wennen om terug met type 1 aan de slag te zijn hoor :)
Het interieur moet ook nog eens gepoetst worden:
Image

binnenkort meer :)
AX-kopen is verslavend.

gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 720
Joined: FriOct08, 2010 7:55:56 PM
Location: Weesp
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by gigawebs »

Goed bezig. Altijd fijn als ze uitvallen, ontstekingsmodules willen het ook wel een opgeven! Succes met fixen!
ImageImageImage

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by citrofenwick »

Ik denk vooral aan benzineproblemen, maar die ontstekingsmodule zal ik niet vergeten als ik het niet vind.
Tis al een tijdje geleden dat ik nog eens aan een niet-MPI-AX heb gesleuteld :P

Tvalt trouwens op hoe netjes dit blok loopt. Echt, mijn pimp met 1.1-blok heeft NOOIT zo goed willen lopen. Zelfs niet nadat hij ooit eens bij een Citroën-dealer is binnengeweest.
Er moet wel bij worden verteld dat deze van de zoon van een citroënmonteur was, dus hij zal wel goed onderhouden zijn geweest.
AX-kopen is verslavend.

JPG-slalom-racing
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 340
Joined: SatApr21, 2012 1:09:47 PM
Location: Schaffen, Diest, België

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by JPG-slalom-racing »

Richtingaanwijzers lijken mij een schakelaar(hendeltje) probleem te zijn? Volgens mij doet het relais het, want dezelfde voor richting als voor noodknipperlicht... (sorry voor de turbotaal :-) )

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by Rio97 »

Ben je weer terug bij je originele dilemma.... ombouwen of niet.
Zonde van zo'n mooi lopend blokje ;)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by Ceristimo »

Niet-werkende knipperlichten: defect in de alarmlichtenschakelaar? Bij een Type 1 (type 2 misschien ook wel) verloopt alles via die schakelaar, en als daari iets niet goed zit heb je geen knipperlichten.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by AlexanderB »

Type 2 ook..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by citrofenwick »

Rogier: idd wel zonde! Maar ff door de zure appel bijten wat dat betreft :) En ik kan het misschien ooit nog eens in de pimp steken. (wanneer dat zal zijn..)
JPG-slalom-racing & Ceristimo; ik ga eerst de stok eens vervangen. Bij het aanzetten van de grootlichten doet ie ook een beetje vreemd, en de 4 pinkers tesamen werken nog perfect. Dus ik vermoed dat het weldegelijk de stok is :)
Met dat soort dingen heb ik niet zoveel ervaring. Tgaat namelik ook niet zo vaak kapot. Gelukkig weet ik al een beetje hoe die type 1 kabelbomen lopen.

afgelopen dagen trouwens niet veel klustijd gehad. Nogal extreem druk op het werk. Kwas vanavond pas om 20:45 klaar...
AX-kopen is verslavend.

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by Ceristimo »

@Citrofenwick

Heb meer dan eens een kapotte ruitenwisserschakelaar gehad van een Type 1...Die dingen gaan wel degelijk stuk na 20 jaar...:)
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by citrofenwick »

Eigenlijk niet superveel om up te daten. Momenteel is het associaal druk op het werk waardoor er gewoon geen tijd/zin meer overblijft om te sleutelen. (gemiddeld +12u/dag aan het werk soms incl zaterdag)
Hierdoor is klussen eigenlijk momenteel niet echt een hobby meer, maar een verplichting. Ik verlang al tegen dat ik terug wat meer tijd heb. Gelukkig gaat er niet vaak iets kapot aan mn GTI's. (hout vasthouden)
Soms momenteel zelfs zin om de hobby grotendeels op te geven. (vooral het aantal)

Vorige week heb ik toch nog een paar uurtjes tijd gehad. (feestdag en hoefde niet lang te werken) Die tijd heb ik benut om eens lekker mn GTI te poetsen. Ook met het oog op Citromobile.
Image
Ook het interieur grondig gepoetst etc :) Helaas ben ik dan toch niet geweest. Ik was gewoon te moe van afgelopen werkweek om 7u te gaan rijden.
Inmiddels staat de teller op 118000. Een kleine 20000 sedert de aankoop met heel weinig problemen.

Ik weet trouwens niet wat er met mn skirt-zwartmaak-product scheelt. Ik gebruik het al jaren, maar nu begint het na een week al terug flink te vervagen. Waarschijnlijk door de felle zon. Kan ik mooi opnieuw beginnen...

Wat de Rally-GTI betreft. Die mag zich zondag opnieuw gaan amuseren met deze keer Stuart (mijn broer voor wie hem niet kent) als Co-piloot :)
Image

Vorig jaar moesten we hiervoor helaas forfait geven wegens ons ongeval. Dit jaar is dus onze eerste deelname. We zien het zitten!

Deze rally situeert zich in het West-Vlaamse Heuvelland niet ver van Kemmel en Dranouter op ongeveer een half uurtje hiervandaan.
Image

De Belgische rallylegende Paul Lietaer aan het stuur over deze klassementsproef:
https://www.youtube.com/watch?v=rEHBQpmeb18" onclick="window.open(this.href);return false;

De startlijst: http://www.monteberg.com/documenten/201 ... 202013.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Wij hebben nummer 7 :)
Image

De rode mag nog ff wachten toch ik terug wat meer tijd heb...
AX-kopen is verslavend.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by q01z »

Succes dit weekend heren!
Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by citrofenwick »

Dankje Marc! Gisteren gaan testen met michelin competitiebanden. Ging goed! Hopelijk ligt het droog.
AX-kopen is verslavend.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, 87' SPORT, 2 1.1 TRE's, 1.0 TGE)

Post by citrofenwick »

Sooo, effe een kort verslagje van afgelopen weekend :D

Zaterdag tijdens de verkenning slecht/matig weer met regen, dus besloten om met winterbanden te starten zondag.
Dat ging goed, en toen het op begon te drogen hebben we overgeschakeld naar Michelin competitiebanden vooraan en Yokohama Semislicks achteraan.

Een foto van de service toon ik later nog. Die heb ik zelf niet genomen. (hopelijk iemand anders wel)
Anyway, we eindigden 2e in onze Divisie en tevens 2e in onze klasse. (van de 10)
Wetende dat we tussen de 1.6jes 8/16V zitten zijn we heel tevreden. Een eerste plek zat er niet in. Misschien volgend jaar. We gaan het eerste jaar deze wedstrijd niet té hard pushen want het is een erg technisch parcours.

blingbling :D
Image

en alvast wat actiefoto's
Image
Image
Image
Image

normaal is het moeilijk om overstuurpics te vinden. Deze keer niet blijkbaar :D

Wat een schitterende wedstrijd zeg. Ik wil terug :D :D
AX-kopen is verslavend.

Post Reply