Martijn Bults (AX 1.1 First Class '93)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

martijnbults
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Martijn Bults (AX 1.1 First Class '93)

Post by martijnbults »

Hallo allemaal,

Ik ben sinds enige tijd de trotse bezitter van een Citroën AX 1.1 First Class uit 1993.

De kleur is groen metallic. Verder heeft de auto lichtmetalen velgen, getinte ramen en een schuifdakje.

Tot nu toe ben ik erg tevreden met m?n auto, en ik vind het leuk om af en toe is hier in te loggen om wat tips te krijgen.

Zo heb ik al een hoedenplankje met ovale speakers gemaakt m.b.v. dit forum. Aangezien ik twee linkerhanden heb waren de tips op dit forum zeer welkom!!

Ik weet nu ff niets meer te vertellen, maar ik meld me wel weer als ik wat nieuws heb (of foto?s)

Bij deze een fotootje (niet mijn auto maar vergelijkbaar, ik heb echter een achterspoilers).

Image

Greetzz
Last edited by martijnbults on TueSep21, 2004 3:03:58 PM, edited 2 times in total.

Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Joris »

Welkom, kom naar fullspeed zou ik zeggen!!
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

martijnbults
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Post by martijnbults »

Ik had wel willen komen, want het gaat vast gezellig worden, maar ik heb helaas al andere afspraken die ik niet af kan zeggen: misschien een volgende keer!

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Brutus »

Welkom hier....

Ennuh, er komt vast nog wel dit jaar iets in Heerenveen... Da's ook goed te doen voor jou vanuit Leeuwarden lijkt me zo...

Ennuh, tja.. foto's wacht iedereen wel op ja.. 8) :D

ruud
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by ruud »

aha een stadsgenoot... welkom bij de club! Als je een keer naar een meeting wil kunnen we mooi carpoolen!!! :D Of ga ik te snel, nou ja, in iedergeval, mooi om weer iemand uit het noorden bij te club te hebben!! Fotoo's!!!
Dikke AX met 2 ton voldoet priiima!!

U staat in de file en wordt rechts ingehaald door een lifter, mag dat???

artic
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver

Post by artic »

he hallo en welkom, je hebt in iedergeval de mooiste kleur die je met een axje krijgen kan!! als je nog wat audiotips nodig hebt of een erg vette zuivere instalatie, dan kun je altijd mailen. groeten artic

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by peter »

welkom ook!! :)
Image

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master

Post by CitroënAXDriver »

Van harte welkom hier bij deze z??r gezellige club :wink:
We zien je graag eens verschijnen op een meeting :!:
Veel rijplezier gewenst met de AX (Y)
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

martijnbults
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Post by martijnbults »

Gisteren een ongeluk gehad met m'n auto: aanrijding gehad met een andere auto. En raad eens: de tegenpartij reed helaas ook in een AX.

Hopelijk wordt m'n auto niet totall loss verklaard, maar de kans is wel aanwezig. Ik zou het errug jammer vinden, want het is een fijn autootje.

Greetzz,

Edit> net een telefoontje gehad van het schadeherstelbedrijf: hij is totall loss :(

TB
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by TB »

Oei dat is balen!

Maar ben jij er wel goed vanaf gekomen?

Aangezien je AX groen metallic is... ik zoek nog een goed portier (bestuurderskant), groen metallic..... mocht je er ooit vanaf willen :P

Groeten Tom.
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991

martijnbults
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Post by martijnbults »

ik heb zelf gelukkig niets en ik was allrisk verzekerd, dus ik laat mijn auto opkopen en krijg van de verzekeringsmaatschappij een bedrag uitgekeerd. Mocht dat te laag zijn, dan kan ik altijd de onderdelen nog verkopen :wink:

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

Is ie economisch of mechanisch total loss. alshet economisch is dan krijg je gewoon de dagwaarde uitgekeerd en kan je lekker doortuffen. Vind ik altijd wel een wereld deal.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

TB
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by TB »

martijnbults wrote:ik heb zelf gelukkig niets en ik was allrisk verzekerd, dus ik laat mijn auto opkopen en krijg van de verzekeringsmaatschappij een bedrag uitgekeerd. Mocht dat te laag zijn, dan kan ik altijd de onderdelen nog verkopen :wink:

Ik hoor t wel dan!
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

Sander wrote:Is ie economisch of mechanisch total loss. alshet economisch is dan krijg je gewoon de dagwaarde uitgekeerd en kan je lekker doortuffen. Vind ik altijd wel een wereld deal.

er is idd nogal een verschil ja.

een oudere auto is al snel total loss economische (de deuk in de deur is duurder qua reparatie dan dat de auto waard is )

voor hetzelfde geld koop jij op de sloop een deur van 30 euro en ben je de man.

Technisch met een deuk in de deur rijdt het net zo goed :)

ik hoop voor jouw dat het meevalt, en het is maar goed dat je zelf niets hebt. Heb je foto's van je schade :?:

sterkte in ieder geval
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Brutus »

Wow... sterkte...

Hopelijk kom je binnenkort toch weer met je fijne AX de weg op! Succes

martijnbults
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Post by martijnbults »

De achteras is verbogen en de zijkant is volledig ingedeukt. Dus volgens mij is dat economisch total loss. Om em de weg op te krijgen zal ik wel veel kosten moeten maken, dus ik denk dat ik em weg doe en een andere haal.

Greetzz,

P.s. foto's volgen nog

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

zijkant verbogen kan inderdaad best lelijk zijn.. maar als je achteras ook verbogen is dan zal je AX wel helemaal krom zijn..

dan verklaar ik m ook technisch redelijk total loss :roll: nahja, rechttrekken kan altijd..

mocht je toch nog tot reparatie over willen gaan, ik heb hier nog wel een goede achteras liggen die je voor niet al te veel op kan halen dan :)
Image

martijnbults
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Post by martijnbults »

Bedankt voor het aanbod, maar Scharendijke ligt nu niet echt naast de deur !!!:)

Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik vrijdag zowel de restwaarde als de dagwaarde te horen krijg. Hopelijk wordt er niet te veel geboden op het wrak en kan ik met het verschil tussen rest- en dagwaarde m'n auto weer op de weg krijgen.

Ik ben niet zo technisch, maar mij is verteld dat de veerpootbrug het enige onderdeel is wat naar de ****** is. Ik denk dat het verstandig is dat ie op de brug gezet wordt om zo de afstanden tussen voor- en achteras te meten (zowel horizontaal als diagonaal). Misschien valt de schade aan de achteras wel mee. Maar heeft ??n van jullie (of meer) misschien tips waar ik op moet letten of het verantwoord is om in deze auto te blijven rijden? Alvast bedankt,

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Brutus »

Veerpootbrug? Dan ga ik meerdere dingen denken...

Veerpootbrug is een stang boven op je veerpoten.. (onder je motorkap!)
Die houdt zeg maar je veerpoten wat in bedwang in de bochten..

Als die stuk is moet er een beste klap zijn geweest waardoor de veerpoten bewogen zijn en daardoor de veerpootbrug stuk is?

Het ergste kan dan zijn dat je veerpoten speling hebben in het chassis.. Dan wordt het nog een flinke klus!

Sterkte

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Meten? Misschien kan ik je wel helpen, ik ben landmeter :-)

Moet ik alleen even ergens een toestelletje vandaan ritselen, dan weet jij de maatjes met het leukste toestel tot op 2/10e millimeter nauwkeurig..

Post Reply