v.andriessen wrote:Tis een prive schuur die voor langere periode plekken verhuurd. Maar zoals Alexander al opmerkte het ie ongeveer 20 min rijden vanaf Rotterdam. Tis eigenlijk in Zeeland.
Dus toch! Had al het idee dat ik die locatie herkende, ik denk dat ik weet waar t is.. Die CX DS staat er niet meer?
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
- Jullie hebben ook een rol 'torx', bevalt goed he?
- Lekker springen op de wiebelvering, wheeee!
- Motor dr uit via de bovenkant? werkt dat beter? (Ik doe ze altijd via de onderkant..)
Leuk! Ik heb ook wel eens een 1.1 langs boven uitgehaald, en dat lukte vrij goed. De 1.4tjes gaan denk ik moeilijker omdat ze wat hoger zijn. Als je dr maar opbouw genoeg afsleutelt lukt het vast wel.
we lopen een beetje uit op de hoog nodige zaken...maar we konden het niet laten om 1 velg in de rubbermeuk te zetten
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Ok en nu ff weer wat constructiefs.... We zijn al aardig opweg. De orginele baksteun kunnen we gebruiken alleen moest ik een M14 fijndraad bout vinden (Met dank aan Bossie) en de baksteun uitboren tot M14. Alles gelukt. Nu de motorsteun. Dat was een ander verhaal. Het blok moet n.l. recht hangen en ook nog hoog genoeg om de auto nog flink te kunnen verlagen zonder iets te raken bij elke bocht. Dus er moest een flink stuk uit de draagbalk gesneden worden om het blok hoger te kunnen hangen. En de motorsteum moest wat extra staal aan de onderkant krijgen anders konde we hm nergens aan vast lassen. Tis allemaal een beetje plak (las) werk, maar het blok hangt goed... hoop ik...
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
JBo wrote:Lekker bezig! Hoeveel pk heeft dat blok nou?
standaard 160pk 200nm koppel
en ik ga hm voor nu alleen laten remappen met een elektronische ontsteking. Dus ik hoop er nog iets meer uit te krijgen van 160.
Later zijn er wel plannen om hm op ethanol te laten draaien, maar volgens mij moet ik eerst ff wennen aan 160pk voor dat we dr meer uit gaan halen.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
saxo100 wrote:Gaaf project Vincent.
Moet dit met de Vroemdag rijklaar zijn?
yep vroemdag 2014
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
ff een kleine cosmetische update. De blauwe velgen zijn van de baan. Deze worden zilver, omdat de auto niet meer mat zwart wordt.... maar zeg ik lekker niet!
De witte kap is van glasvezel en superlicht. 2.5 kilo i.p.v. 9
Omdat de banden 195/55R15 zijn komt de auto vrij hoog te liggen en dat is maar goed ook want het blok hangt nog steeds onder het subframe.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.