

Moderator: webmasters
TvL wrote:Gister fijn naar de Citroën-forum nieuwjaarsmeeting in Friesland geweest met het AX'je! Eerste lange rit, en het is me absoluut niet tegengevallen. Ding is erg pittig (vooral als je zo snel mogelijk weer bij de colonne wilt komen) en maakt verbazend weinig herrie. 130 a 135 op de teller is prima urenlang vol te houden, wel wat motorgebrom en een beetje windgeruis, maar niet hinderlijk en je kan elkaar en de muziek prima verstaan![]()
je kan beginnen de boutjes bovenop heel iets strakker te draaien, maar als ie lek is issie lek, en dan moet je inderdaad vervangen.. (Die van mij was ooit echt finaal lek, toen ben ik 4 liter (verse) olie kwijtgeraakt in 25 km..)TvL wrote:Wel heb ik waarschijnlijk een lekke kleppendekselpakking, dus die moet binnenkort maar eens vervangen worden.
Dat ligt meestal niet aan het relais, maar waarschijnlijk aan de alarmlichtschakelaar.. Maargoed, je kan ze allebij in de auto houden..TvL wrote:En 1 keer deden de richtingaanwijzers het niet, toen even de alarmlichten aangezet en daarna deden ze het weer. Geen last meer van gehad, even afwachten of het vaker gebeurt. Misschien alvast maar een extra relais in de auto leggen.
Eeuh, de verwarming hoort het gewoon netjes te doen, misschien de moeite waard om even te checken.. (Ik ben sinds ik een AX heb gehad met n hoop koelproblemen, een beetje paranoïde over de werking van het koelsysteem..)TvL wrote:En de verwarming wisselt soms ongevraagd af tussen warm en koud, maar meestal is het lekker warm in de auto. Ach, allemaal kleine dingetjes, het wagentje rijdt verder fantastisch. Ik ben hartstikke tevreden met dit koekblikkie dat aanvoelt als een veel grotere auto!
Niet echt de tip van de dag als je het mij vraagt... Als het goed is zitten die moeren al vast genoeg (en op moment... 16Nm om precies te zijn) en wanneer je deze nog strakker draait is de kans op een kromme klepdeksel en afgebroken afstandsbussen wel erg groot. Voor €11,- (bij Peugeot een jaar of 2 geleden) heb je al een nieuwe die netjes oogt en als je het low-budget wilt doen zijn ze er ook voor een paar euro al, sluiten goed af maar wijken meestal iets (voor het oog wat minder mooi dus).AlexanderB wrote:je kan beginnen de boutjes bovenop heel iets strakker te draaien, maar als ie lek is issie lek, en dan moet je inderdaad vervangen.. (Die van mij was ooit echt finaal lek, toen ben ik 4 liter (verse) olie kwijtgeraakt in 25 km..)TvL wrote:[..]
Zelfde hier... En dan rijd ik een Volcane... Ach, om het geluid doe ik het niet, dan gaat de radio wel wat harder. Als ik 140/150 ofzo kan, doen we dat prima.Wheelnut wrote:Bij 130-135 rustig? Dan heb jij betere geluidsisolatie dan ik.
Ik moet de radio echt wat harder zetten bij die snelheden...