Kasper aka Kasper, AX 1.1 Allure '95 [Te Koop!]
Moderator: webmasters
Kasper aka Kasper, AX 1.1 Allure '95 [Te Koop!]
Hallo,
Ik vond het wel eens tijd worden dat ik me hier ook voorstel.
Ik lees nu al geruime tijd mee op dit forum, maar ik ben nu pas sinds een paar dagen ook in het bezit van een ax!
Dit nadat mn vorige auto (Honda Integra uit 1986) het na 3,5 ton het had begeven.
De ax is een groen/rode 1.1i Allure uit 1995 met 125.000 km op de klok.
Foto van mn oude auto:
en de schade (waarschijnlijk combinatie van versleten bigend lagers en een te weinig olie, en daarom vast gelopen en de drijfstang in stukjes gebroken)
Verder over mij zelf,
Ik rij voornamelijk rond in de buurt van Arnhem,
en ik ben bezig met de opleiding technisch specialist personenauto's niveau 4.
Ik heb nog wel wat plannen voor de ax, maar als student kan dat wel even duren voordat dat allemaal is gebeurt.
Wel zit er al een dikke audio installatie in en heb ik er een universele centrale vergrendeling set in gebouwd (met dank aan de how-to op het forum voor de bevestiging van de motortjes!)
Gr. Kasper
Helaas moet de AX weg om plaats te maken voor iets groters. Dus vanaf nu te koop!
Zie; http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic.php?f=16&t=26992" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vond het wel eens tijd worden dat ik me hier ook voorstel.
Ik lees nu al geruime tijd mee op dit forum, maar ik ben nu pas sinds een paar dagen ook in het bezit van een ax!
Dit nadat mn vorige auto (Honda Integra uit 1986) het na 3,5 ton het had begeven.
De ax is een groen/rode 1.1i Allure uit 1995 met 125.000 km op de klok.
Foto van mn oude auto:
en de schade (waarschijnlijk combinatie van versleten bigend lagers en een te weinig olie, en daarom vast gelopen en de drijfstang in stukjes gebroken)
Verder over mij zelf,
Ik rij voornamelijk rond in de buurt van Arnhem,
en ik ben bezig met de opleiding technisch specialist personenauto's niveau 4.
Ik heb nog wel wat plannen voor de ax, maar als student kan dat wel even duren voordat dat allemaal is gebeurt.
Wel zit er al een dikke audio installatie in en heb ik er een universele centrale vergrendeling set in gebouwd (met dank aan de how-to op het forum voor de bevestiging van de motortjes!)
Gr. Kasper
Helaas moet de AX weg om plaats te maken voor iets groters. Dus vanaf nu te koop!
Zie; http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic.php?f=16&t=26992" onclick="window.open(this.href);return false;
Last edited by Kasper on WedMar27, 2013 11:24:19 PM, edited 1 time in total.
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story so don't let someone else write the book." -Moog
Re: Kasper aka Kasper, AX 1.1 Allure '95
leuke ax heb had hem zien staan op mp ja met die andere kleur motorkap
maare als jij student opleiding technisch specialist personenauto,s bent (monteur) dan had je toch wel kunnen weten dat er in een motorcarter genoeg olie moet
en dat je dat zo nu en dan ff moet controleren ?
ik hoop dat je met je ax meer plezier zult hebben zowie zo wel lijkt mij.
een ax rijdt veel leuker als een honda
groetjes marcel
maare als jij student opleiding technisch specialist personenauto,s bent (monteur) dan had je toch wel kunnen weten dat er in een motorcarter genoeg olie moet
en dat je dat zo nu en dan ff moet controleren ?
ik hoop dat je met je ax meer plezier zult hebben zowie zo wel lijkt mij.
een ax rijdt veel leuker als een honda
groetjes marcel
Re: Kasper aka Kasper, AX 1.1 Allure '95
Leuk zo'n Allure! Komt er nog een kap in de juiste kleur op? En anders zou het ook wel tof staan om deze kap matzwart te spuiten
Mijn wie=wie
Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
Re: Kasper aka Kasper, AX 1.1 Allure '95
Eigenlijk zou ik het wel moeten weten of er genoeg olie in zit, maar ik was helemaal klaar met die Honda en heb ik er de laatste tijd niet zoveel aandacht meer aan gegeven.
En het een ax rijd heel anders dan die honda! De honda lag als een blok op de weg en de ax zwabbert alle kanten op, maar dat vind ik juist wel leuk!
En ik moet nog even kijken wat ik met de motorkap ga doen, er zitten wat roest gaatjes in de voorkant (net boven de grill). Als het kan denk ik dat ik er een plaatje in las, en dan helemaal kaal schuur en laat roesten of idd matzwart spuiten, maar daar moet ik nog even over na denken.
En het een ax rijd heel anders dan die honda! De honda lag als een blok op de weg en de ax zwabbert alle kanten op, maar dat vind ik juist wel leuk!
En ik moet nog even kijken wat ik met de motorkap ga doen, er zitten wat roest gaatjes in de voorkant (net boven de grill). Als het kan denk ik dat ik er een plaatje in las, en dan helemaal kaal schuur en laat roesten of idd matzwart spuiten, maar daar moet ik nog even over na denken.
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story so don't let someone else write the book." -Moog
Re: Kasper aka Kasper, AX 1.1 Allure '95
mijn ax stuurt anders snaar strak ? en een kap in de kleur zou wel te vin den zijn toch ? lijkt mij
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Kasper aka Kasper, AX 1.1 Allure '95
Hangt ook maar helemaal af van welk onderstel eronder zit(stabilsatorstangen, stugheid van de dempers en veren) en hoe de staat van onderhoud daarvan is.. versleten schokdempers en rubbers, en geen stabilisator, en mogelijk niet helemaal meer goed uitgelijnd = AX zwabbert alle kanten op. Verse rubbers, goede schokdempers, goed uitgelijnd, en n setje goede banden, en de AX stuurt top..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Kasper aka Kasper, AX 1.1 Allure '95
Hij ligt wel goed op de weg, maar het helt een stuk meer over dan mn honda. Dat bedoel ik met zwabberen, hij reageert verder prima direct!
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story so don't let someone else write the book." -Moog
Re: Kasper aka Kasper, AX 1.1 Allure '95
okee ja is ook niet met elkaar te vergelijken denk.
Re: Kasper aka Kasper, AX 1.1 Allure '95
Ik kan m'n AX nog steeds met 80 over een klaverblad jagen, ook al gaatie op één oor hangen...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
Re: Kasper aka Kasper, AX 1.1 Allure '95
Welkom! mooie AX ziet er zeer netjes uit.
Dat is volgens mij zo bij iedere (standaard) AXKasper wrote:de AX zwabbert alle kanten op
Re: Kasper aka Kasper, AX 1.1 Allure '95
Welkom hier. Leuke AX.
Ja, Citroën had door de jaren heen zo zijn eigen ideeën over wegligging
Ja, Citroën had door de jaren heen zo zijn eigen ideeën over wegligging
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Re: Kasper aka Kasper, AX 1.1 Allure '95
Ik ben nog steeds erg blij met mn AX!
Ik heb nu al een paar weken een probleem met mn AX
Als ik 's ochtends weg rijd (met koude motor dus) houd hij erg in als ik te veel gas geef. Maar als je het gas even op de zelfde positie houd trekt hij uiteindelijk wel door. En hij loopt best wel hoog stationair koud (iig een stuk hoger dan de ax van een maat van me).
Als hij eenmaal warm is loopt hij keurig netjes stationair, en ik heb niet het idee dat hij inhoud als hij warm is.
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik heb het injectiehuis al schoon gemaakt en de ecu gereset.
Kan iemand mij misschien een idee geven waar ik moet gaan zoeken?
Ik heb nu al een paar weken een probleem met mn AX
Als ik 's ochtends weg rijd (met koude motor dus) houd hij erg in als ik te veel gas geef. Maar als je het gas even op de zelfde positie houd trekt hij uiteindelijk wel door. En hij loopt best wel hoog stationair koud (iig een stuk hoger dan de ax van een maat van me).
Als hij eenmaal warm is loopt hij keurig netjes stationair, en ik heb niet het idee dat hij inhoud als hij warm is.
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik heb het injectiehuis al schoon gemaakt en de ecu gereset.
Kan iemand mij misschien een idee geven waar ik moet gaan zoeken?
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story so don't let someone else write the book." -Moog
Re: Kasper aka Kasper, AX 1.1 Allure '95
Die van mij loopt ook vrij hoog geloof ik. (weet niet zeker, geen toerenteller)
Ligt waarschijnlijk aan de groene temperatuursensor.
Ligt waarschijnlijk aan de groene temperatuursensor.
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
Re: Kasper aka Kasper, AX 1.1 Allure '95
Okee, kan je die ook doormeten om te controleren of die stuk is?
En kan die ook het inhouden veroorzaken?
En kan die ook het inhouden veroorzaken?
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story so don't let someone else write the book." -Moog
Re: Kasper aka Kasper, AX 1.1 Allure '95
Ik heb (denk ik) exact hetzelfde gehad. Bij mij bleek het na enig zoeken de gaskleppositiosensor te zijn.
Aangezien je aangeeft dat het afhankelijk is van het indrukken van het gaspedaal zou het bij jou best wel eens hetzelfde kunnen zijn.
(Overigens sluit ik de temperatuursensor ook niet uit als verdachte.)
Aangezien je aangeeft dat het afhankelijk is van het indrukken van het gaspedaal zou het bij jou best wel eens hetzelfde kunnen zijn.
(Overigens sluit ik de temperatuursensor ook niet uit als verdachte.)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Re: Kasper aka Kasper, AX 1.1 Allure '95
Okee bedankt!
Ik heb hier nog een injectie huis liggen met gaskleppositiesensor erbij liggen, dus ga ik die eens proberen!
Maar dat verklaart (voor mij) niet waarom hij het wel goed doet als hij warm is.
Maar ik ga het gewoon proberen, niet geschoten is altijd mis!
Ik heb hier nog een injectie huis liggen met gaskleppositiesensor erbij liggen, dus ga ik die eens proberen!
Maar dat verklaart (voor mij) niet waarom hij het wel goed doet als hij warm is.
Maar ik ga het gewoon proberen, niet geschoten is altijd mis!
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story so don't let someone else write the book." -Moog
Re: Kasper aka Kasper, AX 1.1 Allure '95
Het Kleine probleem is nu iets groter geworden...
Eerst liep hij iets te hoog stationair, maar verder niet storend.
Maar nu loopt hij echt VEELS te hoog stationair! Zowel koud als warm rol in de 2e versnelling stationair al bijna 50 kmh!!
Ik heb de ecu gereset 2 dagen geleden, toen liep hij weer normaal stationair, en volgens mij beter dan eerst (lees lager stationair koud).
Maar nu is het weer terug, weer de ecu gereset, maar bij het inleren blijft hij ontzettend hoog stationair lopen, hij zakt niet terug wat hij de eerste keer wel deed.
Toen heb ik de foutcodes uitgelezen, en kwamen de codes 41 en 42 er uit.
41 is krukaspositie sensor, die kan ik negeren heb ik gelezen.
En 42 is injector, maar als de injector stuk is lijkt me dat hij helemaal niet meer loopt, of hij blijft open staan, maar dan zou hij voor de rest ook niet meer goed moeten rijden, wat hij nu wel gewoon doet!
Ik heb nog een reserve injectie huis liggen, en ga proberen of het werkt als ik de injector en gaskleppositiesensor (zoals hierboven beschreven) over zet.
Maar dat injectie huis zit nu ergens onderin een doos, omdat ik volgende week ga verhuizen!
Kan iemand bevestigen dat het idd de injector kan zijn?
En als er weer geld is ga ik ook de temp sensor vervangen. En dan hoop ik dat hij weer normaal loopt!
Eerst liep hij iets te hoog stationair, maar verder niet storend.
Maar nu loopt hij echt VEELS te hoog stationair! Zowel koud als warm rol in de 2e versnelling stationair al bijna 50 kmh!!
Ik heb de ecu gereset 2 dagen geleden, toen liep hij weer normaal stationair, en volgens mij beter dan eerst (lees lager stationair koud).
Maar nu is het weer terug, weer de ecu gereset, maar bij het inleren blijft hij ontzettend hoog stationair lopen, hij zakt niet terug wat hij de eerste keer wel deed.
Toen heb ik de foutcodes uitgelezen, en kwamen de codes 41 en 42 er uit.
41 is krukaspositie sensor, die kan ik negeren heb ik gelezen.
En 42 is injector, maar als de injector stuk is lijkt me dat hij helemaal niet meer loopt, of hij blijft open staan, maar dan zou hij voor de rest ook niet meer goed moeten rijden, wat hij nu wel gewoon doet!
Ik heb nog een reserve injectie huis liggen, en ga proberen of het werkt als ik de injector en gaskleppositiesensor (zoals hierboven beschreven) over zet.
Maar dat injectie huis zit nu ergens onderin een doos, omdat ik volgende week ga verhuizen!
Kan iemand bevestigen dat het idd de injector kan zijn?
En als er weer geld is ga ik ook de temp sensor vervangen. En dan hoop ik dat hij weer normaal loopt!
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story so don't let someone else write the book." -Moog
Re: Kasper aka Kasper, AX 1.1 Allure '95
Weer eens tijd voor een update.
De ax is inmiddels voorzien van een nieuwe koppakking en temperatuur sensor. Ik ben er nog steeds niet over uit of de koppakking de oorzaak of het gevolg van het hoge stationair lopen was. Maar hij was goed lek, dus maar gewoon vervangen.
En nu na wel 1 hele week er probleemloos mee te hebben gereden is de MAP sensor overleden, waardoor de ax nu weer stil staat!
En daar komt nog bij dat er gister ineens een plas remvloeistof bij het linker achterwiel lag. Gelijk even gekeken wat het probleem was, en zoals ik al vermoede was het de remcilinder die lek was. Dus daar gelijk ook een nieuwe voor besteld samen met een set nieuwe remschoenen want die zien er ook niet al te best meer uit.
Dus volgende week weer genoeg te doen!
Behalve de problemen is er ook wat beter nieuws,
Ik heb via via een super strakke motorkap gekregen! Deze gelijk matzwart gespoten en gemonteerd, wat er een stuk beter uit ziet dan die paarse kap met roestgaten er in!
De ax is inmiddels voorzien van een nieuwe koppakking en temperatuur sensor. Ik ben er nog steeds niet over uit of de koppakking de oorzaak of het gevolg van het hoge stationair lopen was. Maar hij was goed lek, dus maar gewoon vervangen.
En nu na wel 1 hele week er probleemloos mee te hebben gereden is de MAP sensor overleden, waardoor de ax nu weer stil staat!
En daar komt nog bij dat er gister ineens een plas remvloeistof bij het linker achterwiel lag. Gelijk even gekeken wat het probleem was, en zoals ik al vermoede was het de remcilinder die lek was. Dus daar gelijk ook een nieuwe voor besteld samen met een set nieuwe remschoenen want die zien er ook niet al te best meer uit.
Dus volgende week weer genoeg te doen!
Behalve de problemen is er ook wat beter nieuws,
Ik heb via via een super strakke motorkap gekregen! Deze gelijk matzwart gespoten en gemonteerd, wat er een stuk beter uit ziet dan die paarse kap met roestgaten er in!
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story so don't let someone else write the book." -Moog
Re: Kasper aka Kasper, AX 1.1 Allure '95
Foto van de AX met matzwarte kap?
Succes met het oplossen van de mankementjes!
Succes met het oplossen van de mankementjes!
Mijn wie=wie
Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
Re: Kasper aka Kasper, AX 1.1 Allure '95
Ik heb er wel een, maar die is in het donker gemaakt, dus niet heel geweldig. Zal hem zo wel even opzoeken.
En vandaag was de kap wit. :P
Edit: Hier is hij:
Denk er alleen nog een Citroën logo bij dat op zn kop staat bij.
En vandaag was de kap wit. :P
Edit: Hier is hij:
Denk er alleen nog een Citroën logo bij dat op zn kop staat bij.
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story so don't let someone else write the book." -Moog