Ik reed gewoon langs, kans was klein dat je net op dat moment dan keekkick-it wrote: Kwam je langs het bureau gereden? Ik heb je niet gezien.
Auke aka Kick-it (AX GTI '92, BX SPORT '86)
Moderator: webmasters
Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92, BX SPORT '85)
Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92, BX SPORT '85)
Mijn vriendin heeft dit weekend een Citroën AX 1.4 Image uit 1995 gekocht. Jeej, weer een AX in de familie erbij!
Weinig kilometers, maar wel wat roest achter de koplampen en achterbak. Maar goed, een weekendje klussen en dan is dat ook weer gefixxed.
Foto's komen nog.
Weinig kilometers, maar wel wat roest achter de koplampen en achterbak. Maar goed, een weekendje klussen en dan is dat ook weer gefixxed.
Foto's komen nog.
Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92, BX SPORT '85)
nice, jij hebt een goede invloed op je vriendin! gaat zij zich ook aanmelden?
we wachten in smart op foto's!
we wachten in smart op foto's!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92, BX SPORT '85)
Tja, ze had best een Toyota of iets anders mogen kopen, maar dan had ik er niks aan gedaan. Dan kon ze voor alles naar de garage. hihi.Holländer wrote:nice, jij hebt een goede invloed op je vriendin! gaat zij zich ook aanmelden?
we wachten in smart op foto's!
(en stiekem vind zij het ook hele leuke auto's)
Ik weet niet of ze zich gaat aanmelden, maar ik zal zeker foto's van haar AX hier posten.
Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92, BX SPORT '86)
Tijd voor wat foto's en updates.
Mijn GTI staat stil, electronisch probleem, weet nog niet wat het is en heb er ook nog geen tijd voor gehad om er naar te kijken. (te druk op m'n werk)
Hij wil niet starten, motormanagement lampje brandt niet en daardoor kan ik geen storingen uitlezen.
De AX van mijn vriendin had een lekke koppakking, die heb ik vervangen maar helaas nog geen week later heeft mijn vriendin een botsing gehad met haar AX, iemand in zijn Mercedes heeft haar aan de linkerzijde aangereden. Een flinke deuk, gelukkig had ik nog een deur staan en heb ik de deur kunnen vervangen. Helaas wel een witte, als iemand nog een groene heeft staan...dan hoor ik dat natuurlijk graag. (Het liefst met raammechanisme en ramen, scheelt veel werk, de witte deur was helemaal leeg)
Het viel mij wel op dat de type 3 AX'en vaak een stuk slechter zijn en meer roest hebben dan type 1 of type 2 AX'en. Andere fabriek?
Vorig weekend heb ik mijn BX SPORT opgehaald. (15 jaar achterin een schuur gestaan)
Links achterin de hoek staat de SPORT, omringt door vele andere BX'en.
Zo op het eerste gezicht ziet de SPORT er goed uit, maar er zitten aardig wat vervelende roestplekken op welke zeker gelast moeten worden.
Mijn GTI staat stil, electronisch probleem, weet nog niet wat het is en heb er ook nog geen tijd voor gehad om er naar te kijken. (te druk op m'n werk)
Hij wil niet starten, motormanagement lampje brandt niet en daardoor kan ik geen storingen uitlezen.
De AX van mijn vriendin had een lekke koppakking, die heb ik vervangen maar helaas nog geen week later heeft mijn vriendin een botsing gehad met haar AX, iemand in zijn Mercedes heeft haar aan de linkerzijde aangereden. Een flinke deuk, gelukkig had ik nog een deur staan en heb ik de deur kunnen vervangen. Helaas wel een witte, als iemand nog een groene heeft staan...dan hoor ik dat natuurlijk graag. (Het liefst met raammechanisme en ramen, scheelt veel werk, de witte deur was helemaal leeg)
Het viel mij wel op dat de type 3 AX'en vaak een stuk slechter zijn en meer roest hebben dan type 1 of type 2 AX'en. Andere fabriek?
Vorig weekend heb ik mijn BX SPORT opgehaald. (15 jaar achterin een schuur gestaan)
Links achterin de hoek staat de SPORT, omringt door vele andere BX'en.
Zo op het eerste gezicht ziet de SPORT er goed uit, maar er zitten aardig wat vervelende roestplekken op welke zeker gelast moeten worden.
Last edited by kick-it on SunDec30, 2012 5:04:46 PM, edited 1 time in total.
Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92, BX SPORT '86)
Wat gaaf!
En wat een heerlijke plek om zo'n ding te vinden...
Sports zijn gaaf, nog lelijker als gewone bxen... Maar gewoon echt gaaf!
Succes met opknappen
En wat een heerlijke plek om zo'n ding te vinden...
Sports zijn gaaf, nog lelijker als gewone bxen... Maar gewoon echt gaaf!
Succes met opknappen
Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92, BX SPORT '86)
Was die grijze trwns een 16v?
Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92, BX SPORT '86)
Verkoopt ie de rest ook niet Bxen zijn niet lelijk.. Ze zijn apart en rijden super
Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92, BX SPORT '86)
Het was een Citroën paradijs toen ik daar voor de eerste keer kwam. Mijn mond viel open van verbazing. Leuk om zulke plekken te ontdekken.
Er stonden tientallen 2CV's, 2x BX SPORT, 1x BX GTI, 1x BX 4x4, 1x BX 1.6 type 1, 4x BX 16V type 2, 1x BX 1.6D type 1, 2x VISA, 1x Mehari.
Bijna alles wat er stond is verkocht, de rest is naar een andere stalling gegaan.
De SPORT heeft zeker wat aandacht nodig. Hydraulische leidingen zijn lek, aardig wat roestplekken op de voor BX type 1 bekende plekken. Maar goed, wel weer een leuk project om aan te werken.
Nu stal ik hem eerst nog even tot het weer wat beter wordt.
En ik heb een GTI die ik toch graag weer aan de praat wil hebben.
Er stonden tientallen 2CV's, 2x BX SPORT, 1x BX GTI, 1x BX 4x4, 1x BX 1.6 type 1, 4x BX 16V type 2, 1x BX 1.6D type 1, 2x VISA, 1x Mehari.
Bijna alles wat er stond is verkocht, de rest is naar een andere stalling gegaan.
De SPORT heeft zeker wat aandacht nodig. Hydraulische leidingen zijn lek, aardig wat roestplekken op de voor BX type 1 bekende plekken. Maar goed, wel weer een leuk project om aan te werken.
Nu stal ik hem eerst nog even tot het weer wat beter wordt.
En ik heb een GTI die ik toch graag weer aan de praat wil hebben.
Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92, BX SPORT '86)
Is inderdaad een 16v, helaas van achteren aangereden en daardoor totall loss.q01z wrote:Was die grijze trwns een 16v?
Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92, BX SPORT '86)
Mooie vondst! Succes met opknappen. (en met de storing van de gti vinden)
Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92, BX SPORT '86)
Wat is zo'n witte Sport verschrikkelijk mooi zeg! En dan ook nog eens met Morettes... Succes met het opknappen, en met beide AX'jes. Gelukkig is het qua schade bij de Image alleen bij de deur gebleven. En wat je zegt over de kwaliteit van ph3 AX'jes zou best kunnen kloppen. De mijne roest echt aan alle kanten, vooral op de achterste helft van de auto...
Mijn wie=wie
Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08
Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92, BX SPORT '86)
Dank je! Ik ben er ook helemaal weg van.TvL wrote:Wat is zo'n witte Sport verschrikkelijk mooi zeg! En dan ook nog eens met Morettes... Succes met het opknappen, en met beide AX'jes. Gelukkig is het qua schade bij de Image alleen bij de deur gebleven. En wat je zegt over de kwaliteit van ph3 AX'jes zou best kunnen kloppen. De mijne roest echt aan alle kanten, vooral op de achterste helft van de auto...
De image heeft ook aan de achterkant, wielkasten veel roest, maar dat heb ik al gerepareerd. Viel mij erg tegen, voor mij geen PH3 meer.
Tijdens de zoektocht naar een nieuwe AX kwam ik veel PH3's tegen met te veel gaten. Veel meer dan bij de PH2 of PH1.
Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92, BX SPORT '86)
Echt een speciale auto zo'n BX SPORT Prachtig! Ziet er aan de buitenkant idd erg netjes uit.kick-it wrote:
Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92, BX SPORT '86)
Wat een gave en nette wagen. Heerlijk retro jaren '80
Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92, BX SPORT '86)
Dit weekend een klus weekend gehad. Was wel erg koud, maar gelukkig kan ik in een garage met gaskachel werken.
De druklager van de AX van mijn vriendin was stuk gegaan, hoop geknars en geschuur. Geen prettig gehoor.
Deze vervangen samen met de drukgroep en koppelingsplaat.
Als hij nou eerder was stuk gegaan, had ik dat meteen kunnen doen toen ik de koppakking verving.
Daarna de was de Furio aan de beurt.
Bij de Furio was de linker achterrem stuk, kon niet meer achteruit rijden, dan blokkeerde de boel.
Een losgeschoten remvoering. Niet de eerste keer dat ik dit meemaak.
Gelukkig wel een easy fix.
En als toetje was de GTI aan de beurt.
Eerst moest hij nog thuis gebracht worden, want we waren ergens bij Schiphol gestrand.
Het goede nieuws, hij rijdt weer!
De boosdoener:
Op een of andere manier maakte de blauwe draad (welke erg belangrijk is) geen goed contact in de stekker.
De stekkers er vanaf gehaald en met een nieuwe betere stekker vast gezet. Loopt weer als een zonnetje.
Nu klaar maken voor de APK.
Zit nog wat werk aan, uitlaat is lek (downpipe, past de downpipe van een saxo 1.4 ook?) en de linker aandrijfashoes is gescheurd.
De druklager van de AX van mijn vriendin was stuk gegaan, hoop geknars en geschuur. Geen prettig gehoor.
Deze vervangen samen met de drukgroep en koppelingsplaat.
Als hij nou eerder was stuk gegaan, had ik dat meteen kunnen doen toen ik de koppakking verving.
Daarna de was de Furio aan de beurt.
Bij de Furio was de linker achterrem stuk, kon niet meer achteruit rijden, dan blokkeerde de boel.
Een losgeschoten remvoering. Niet de eerste keer dat ik dit meemaak.
Gelukkig wel een easy fix.
En als toetje was de GTI aan de beurt.
Eerst moest hij nog thuis gebracht worden, want we waren ergens bij Schiphol gestrand.
Het goede nieuws, hij rijdt weer!
De boosdoener:
Op een of andere manier maakte de blauwe draad (welke erg belangrijk is) geen goed contact in de stekker.
De stekkers er vanaf gehaald en met een nieuwe betere stekker vast gezet. Loopt weer als een zonnetje.
Nu klaar maken voor de APK.
Zit nog wat werk aan, uitlaat is lek (downpipe, past de downpipe van een saxo 1.4 ook?) en de linker aandrijfashoes is gescheurd.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92, BX SPORT '86)
Mits t niet zo'n dwaas ding is met de katalysator in de downpipe, ja.kick-it wrote:downpipe, past de downpipe van een saxo 1.4 ook?
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92, BX SPORT '86)
Thanx.AlexanderB wrote:Mits t niet zo'n dwaas ding is met de katalysator in de downpipe, ja.kick-it wrote:downpipe, past de downpipe van een saxo 1.4 ook?
Nee, het is een gewone. Ik wist niet zeker of deze langer zou zijn of niet.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92, BX SPORT '86)
Goed geklust alweer Als ik me niet vergis is er destijds ooit een terugroepactie geweest voor die stekker omdat daar problemen mee waren. Bij sommige is die stekker weggehaald en zijn de draden gewoon doorverbonden.
AX-kopen is verslavend.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Auke aka Kick-it (AX GTI '92, BX SPORT '86)
Wat trouwens echt **** is als je een andere motor of kabelboom wilt installeren..citrofenwick wrote:Bij sommige is die stekker weggehaald en zijn de draden gewoon doorverbonden.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter